Před rokem jsem zkoumal, proč se na Krétě šneci vyšplhali co nejvýš, místo aby se schovali někde ve stínu nebo pod zemí. Výsledkem je článek dunovka proměnlivá a estivace ve výškách.
V minulých recyčláncích jsem psal o Mlhách Avalonu. Protože na mě mimořádně zapůsobily, chtěl jsem se dozvědět více o pozadí popisované víry. Dohledal jsem monografii Judith S. Morgane The Spirituality of Avalon, která mi toho vysvětlila mnohem víc – celý románový cyklus, genealogii postav, atd.
Hodně se mi líbila kniha Heleny Máslové Plodnost. Pohledem psychogynekologie a psychosomatiky vysvětluje celou problematiku, od důvodů neplodnosti až po terapii a naději na úspěch.
Evoluční tání Jaroslava Flegra je jeho nejodbornější kniha o zamrzlé evoluci, takže čtení vám dá trochu zabrat, ale za námahu stojí. A styl je pořád flegrovsky zábavný.
Mezioborová publikace Město naruby se dívá na „zapomenutá“ zákoutí mnoha pohledy, od vědeckých po umělecké. Je to opět překvapivý pohled a otevírání nových obzorů.
Na genderové téma jsem si přečetl Předávání ohně Petra Podlesného o moderním mužství a přidružených tématech, tam jsem mnoho nového nenašel, a Feministkou snadno a rychle od Lucie Jarkovské a Kateřiny Liškové. To ovšem bylo jiné kafe, čtivé, vtipné a přitom otevírající oči.
Z beletrie bych připomněl Poláčkovo Podzemní město, třetí díl Okresního města, kdy už se dostáváme na frontu a do zákopů, kde starý svět je jen vzpomínka a sen. A na odlehčení první díl knižního zpracování seriálu Červený trpaslík Nekonečno vítá ohleduplné řidiče, který sice používá jednotlivé epizody, ale doplňuje je a vytváří nový celek.
Všechny tři knihy o umění byly skvělé. Adolf Kohn – malíř pražského ghetta mi ukázal, jak ghetto opravdu vypadalo, Rosaria Viola Mlčková v knize Ohrožení velmi talentovaně zachytila duši ohrožených zvířat a Autoportréty Dity Pepe jsou fenomenální – to, jak se dokázala partnerovi přizpůsobit z ní dělá skutečného chameleona.
Na závěr moje tvorba – kresby Zrození věží, Rarach a fotka Pole plné sluníček, kterou přetiskuji i sem:
Pole plné sluníček.
(Foceno v podvečer v protisvětle, každý květ se rozzářil.)
(15. 9. 2022)
(úvodní obrázek DALL-E, „images inspired by early 20th-century expressionism, featuring a man sitting in an armchair composed of a collage of newspapers“)
Hodnocení hvězdičkami používá jako prevenci
opakovaného kliknutí anonymní cookie.
Pokud s tím nesouhlasíte, neklikejte.
Další podrobnosti k cookies zde.