Jak název napovídá, jedná se o padesát krátkých dvoustránkových rad a návodů, jak v agilním přístupu k vývoji software pracovat s User Stories.
Ona to totiž není žádná legrace a je velmi snadné sklouznout k některé z nepřeberného množství chyb – od formálních, jako jsou chybějící Definitions of Done nebo přílišná snaha o perfektní zadání (user story je opravdu příběh, živé téma, které tým spolu s product ownerem dotváří), přes špatné rozdělení (příliš velké; nevhodně nasekané na fáze nebo technické detaily), až po obsahové a principiální (ne všechno patří do user stories, ne všechny nápady mají smysl a přínos atd.).
Autoři s tím mají zjevně bohaté zkušenosti, oba jsou dlouholetí konzultanti a vedli agilní týmy. Rady vycházejí přímo z praxe. Rozdělené jsou do pěti oblastí, vybírám vždy namátkově pár příkladů:
U té poslední, „Hotové user stories odhoďte“, se na chvíli zastavím – je zajímavé, jak snadno k tomu lidé sklouznou. Používat zadání jako dokumentaci je nesmysl i ve waterfallu, a v agile, kde je granularita ještě větší, je to úplná hloupost. Jednoduše proto, že projekty i user stories provádějí iterativní změny, a dobírat se aktuálního stavu procházením historie je jednak extrémně pracné, jednak náchylné na chyby. Autoři radí mít specifikace a testy jako součást kódu, z mojí zkušenosti postačí mít jako definition of done aktualizaci dokumentace (ať už je kdekoliv). K hotovým user stories se pak tým vrací pouze když dohledává, kdy něco měnil a pro koho.
Tohle je jedna z knih, kterou by měl mít product owner u sebe a číst ji pořád dokola, dokud si velkou část tipů nezapamatuje, aby měl z čeho vybírat, nebo dokud je rovnou neuvede do praxe.
Odkazy:
ADZIC, Gojko; EVANS, David: Fifty Quick Ideas to Improve Your User Stories. London: Neuri Consulting LLP, 2014. ISBN 978-0-9930881-0-0.
Hodnocení hvězdičkami používá jako prevenci
opakovaného kliknutí anonymní cookie.
Pokud s tím nesouhlasíte, neklikejte.
Další podrobnosti k cookies zde.