Přestože je to jedna z mála knih, které jsem nekupoval na dálku a skutečně jsem si ji nejdřív prolistoval, stejně jsem ji neodhadl. I když to možná ani nešlo – scénář má spád a kresba je výborná, zaujme na první pohled. A to je právě ono – zaujme, protože je velmi expresivní. Samé obličeje, velké a ještě větší, s intenzivními výrazy. Během nahlédnutí je to v pořádku, během čtení je toho ale moc, křičí z každé stránky.
Čím také zaujme je dynamičnost kompozice. Střídají se pohledy shora, zdola, scénické výjevy, detaily, okénka přes celou stránku horizontálně u rychlých pohybů i vertikálně u slézání po skále. Například tahle stránka – každý pohled odjinud:
Knihu uzavírá několik stránek, které nechají čtenáře nahlédnout do dílny komiksových tvůrců. Jsou tu stránky scénářů Juanma Malléna; náčrtky i detailní kresby Adriana Boneho; vybarvení, nasvícení a lettering Martyna Pospisila; alternativní obálky i pracovní proces stránky krok za krokem – scénář, hrubý náčrt tužkou, „inkování“, „flats“ (základní barvy), barvení (světlo, modelování, textury), grading a efekty (barevné tóny, odlesky) a lettering.
Tady mě, přestože jsem si pročetl Komiksový náčrtník od Petra Kopla, několik věcí překvapilo. Hlavně profese komiksového koloristy (Martyn Pospisil) a jeho části celého procesu. Nenapadlo mě, že se barvení dá oddělit a nechat na specialistovi, stejně jako postupné přidávání barev, textur, tónů a odlesků.
Odkazy:
TWAIN, Mark, MALLÉN, Juanma, BONE, Adrian, POSPISIL, Martyn. Dobrodružství Toma Sawyera. Praha: DOBROVSKÝ, 2021. ISBN 978-80-7642-092-2.
Hodnocení hvězdičkami používá jako prevenci
opakovaného kliknutí anonymní cookie.
Pokud s tím nesouhlasíte, neklikejte.
Další podrobnosti k cookies zde.