Wuwejův zápisník

Posledních 20 komentářů

Nejnovější komentář je jako první.

Zakaria Erzinclioglu: Forenzní metody vyšetřování
André Pulgar
2017-06-27 16:25:43
Ještě zpět k tomu moru TV seriálů.
Ještě radši než CSI LV mám ale NCIS (klasické s Leroy Jehtro Gibbsem). Sice to asi nepůsobí až tak vědecky, ale (i přes to, že i tam jsou samozřejmě nesmysly a občas je to nadsazené), tak:
1. je to přece jen reálnější ve vztahu k forenzním vědám (snad až na IT)
2. je to reálnější i vizuálně (v CSI LV mají v laborkách z nějakého důvodu pořád skoro tmu, v CSI NY zase podivné modrozelené šero, CSI Horacio zase ty přepísknuté plážové barvy)
3. laboratorní pracovníci jsou laboratorní pracovníci, ne že ještě k tomu běhají se služebníma bouchačkama, vykopávaj dveře a zatýkaj (nevím, proč v těch CSI vlastně mají ty detektivy-policisty, když to vypadá, že zmáknou všechno od analýzy DNA přes balistiku až po zatčení padoucha)
4. má to i svůj humor, zatímco CSI jsou až na řídké momenty dost "krutopřísné"
5. hlavní postavy jsou celkem zajímavě načrtnuté osobnosti (nejen Jethro, ale i Abby, Tony, McGee a ty holky). To v CSI je jen "broučkař" v LV (asi i jeden z důvodů, proč je to nejlepší) díky takovému svému trochu autismu. Mac z NYC je nijaký, ztráta manželky 11. září není na osobnost dost. No a Horacio z Miami, pokud se tomu dá říkat osobnost, tak akorát odpuzuje, což by asi nemělo.


Akorát teda nevím, co má Bellisario pořád s těma námořníkama.
Užovka obojková
André Pulgar
2017-06-27 16:09:17
Nikolaj Nosov: Neználek na Měsíci
André Pulgar
2017-06-27 16:03:23
Ano, byly a jsou to krásné knihy.

Ad Tribun: Mně to teda nejzajímavější nepřipadá. Když se projdu po knihkupectví, najdu tam dost knih, které jsou v očividném rozporu s Evropskými hodnotami, evropskými hodnotami nebo euroamerickými hodnotami (vzhledem k okolnostem si nejsem moc jistý, které jste vlstně ve skutečnosti myslel). A nemusejí ani pocházet ze SSSR.
Důvody pro tetování
SV
2017-06-27 14:08:45
hm, akurát dnes ráno som postretla cestou do práce jednu mladú holku potetovanú až hrôza, celkom pekné kvetinové ornamenty to boli, ale zúrivo farebné, hodilo by sa to skôr do amazónskej džungle, v Bratislave v trolejbuse to vyzeralo dosť divne ;-)

tak som sa zamyslela, že hm, ľudia sú divní, hrozne moc im záleží na druhých, na ich mienke, na zdieľaní svojich vnútorných pocitov a názorov s inými - a na druhej strane sa zabíjajú všetkými možnými aj nemožnými spôsobmi a nenávidia jeden druhého....
Fotobáseň o depresi
SV
2017-06-27 13:54:03
prd fotografie, zľakla sa tvojich nožov! ;-)
Užovka obojková
SV
2017-06-27 13:52:01
júúú, pekné, poučné, dík!

naša užovka stromová sa volá Silvia a býva (na neveľkú radosť ostatných členov rodiny) u nás na verande chatičky ;-) je tam veľa dreva a slnkom vyhriaty mramor a k potôčiku so žabičkami to nemá ďaleko.

som nevedela, že splošťovanie tela je u hadov obranný systém - takže keď som raz v Tatrách videla na lesnej ceste placatú vretenicu, tak som bola celá smutná, že ju prešlo auto. a chcela som ju dať preč z tej cesty. zmizla bleskovo, na môj veľký šok. a radosť.
Nikolaj Nosov: Neználek na Měsíci
Tribun
2017-06-27 09:46:16
Výborný rozbor!

Samozřejmě jsem a také četl a již jako dítě (takže jsem asi nebyl zase až takové dítě) jsem si to všechno uvědomoval, ale takhle sepsané je to ještě evidentnější.

Že Měsíc je alegorie kapitalismu a Sluneční město komunismu je evidentní, ale zrovna v případě Nosova bych nemluvil o propagandě, ale spíše o paradigmatu. Prostě psal tak, jak to viděl a cítil, podobně jako Foglar, který také dost tlačil na pilu vlastenectví např., ale za propagandistu by ho asi nikdo neoznačil.

Co dělá Neználka Neználkem je podle mě specifická ruská poetika (ve skutečnosti běžné ruské vyjadřování), všechny ty zdrobněliny a specifický způsob komunikace, který ale, pokud si dobře vzpomínám, třeba v takovému Čukovi a Gekovi nebyl, a podle mě právě proto, že tyhle knížky byly programově výchovné.

Ale úplně nejzajímavější na Neználkovi je, že pořád vychází, i když je v tak očividném rozporu s Evropskými hodnotami. Je v kus naděje, závan příčetnosti ve světě, který absenci vize nahrazuje konstruováním ohrožení.
Zakaria Erzinclioglu: Forenzní metody vyšetřování
Wu
2017-06-25 21:33:25
Tribun: věcné nepřesnosti či omyly likvidují důvěryhodnost (a tu zrovna u detektivky očekávám), takže pro mě by určitě byly lepší.

André Pulgar: Velmi mě těší, že nejsem jediný, koho Miami tak popuzuje! :) Je to úplně ukrutné. Jo a v Las Vegas jednou udělali nějaký propojený díl, kdy se případ posunul do Miami. Takže jsem trpěl i při LV :)
Něco jako sci-fi, ano. Ne že bych uměl rozkrýt, co se používá a co je jen teorie, ale když vidím ty jejich velkorysé rekonstrukce, tolik času, materiálu... tak tomu taky nemůžu věřit.
Ohledně znalců - viděl jsem to na vlastní oči. Chvílemi to vypadalo, že žalovaný je znalec.
Jak fungují spreje na uvolnění nosu?
Wu
2017-06-25 21:24:55
V tom případě ho příště koupím, díky za potvrzení.
Jak fungují spreje na uvolnění nosu?
André Pulgar
2017-06-25 19:37:56
Wu: ano ( i když ne tak dramaticky)
bb: "Pacient bez diagnózy je jen nedostatečně vyšetřený pacient" :-)
Zakaria Erzinclioglu: Forenzní metody vyšetřování
André Pulgar
2017-06-23 15:26:34
Tribun: Máte pravdu. Já jsem sice "zbraňově kulturní" (ministr neministr a s migranty to také nemá co dělat), ale zároveň už u sebe pozoruji poruchy paměti, takže tak. Genetika mě dohání.
Zakaria Erzinclioglu: Forenzní metody vyšetřování
Tribun
2017-06-23 12:41:57
Myslím, že ten "rám okolo spouště" se jmenuje lučík. Ale neberte mě za slovo. já jsem zbraňově akulturní (snad mi pan ministr odpustí).
Zakaria Erzinclioglu: Forenzní metody vyšetřování
André Pulgar
2017-06-23 11:31:18
Jo, zapomněl jsem - toho s tou tužkou a hlavní jsem si v detektivkách moc nevšiml. Spíš mi připadá, že tam tu tužku strkaj do toho, no, do toho rámu okolo spouště (teď si nemůžu vzpomenout, jak se to jmenuje)
Zakaria Erzinclioglu: Forenzní metody vyšetřování
André Pulgar
2017-06-23 11:29:51
Sice nejsem soudní lékař, ale mám tu k tomu asi tak nějak nejblíž, tak přidám pár komentářů.
Na CSI se také občas dívám, také na LV. Naopak nesnáším Miami, ale občas, když potřebuju kulisu, tak tam nic jiného není, a to si pak hrozně přeju, aby už nějaký padouch toho zrzavého z...a zabil, protože to je opravdu neuvěřitelný, co tam ten pseudoherec předvádí.

No ale zpět k tématu - ona skutečnost je bohužel daleko prostší. Ty seriály jsou něco jako sci-fi. Sice ne že by všechny ty teorie a poznatky byly špatné a nesmyslné, ale zejména v našich podmínkách to celé prostě vypadá úplně jinak. Občas tam jsou skutečně i faktické chyby, dost často tam staví případ na důkazu nebo teorii, která je sice ne nesprávná, ale má spustu "ale", takže by se dala snadno smést se stolu.

Pokud jde o Tribunovu námitku - ano a ještě hůř by na tom ty detektivky byly, kdyby kromě vědecké přesnosti měly být ještě reálné, tedy zohledňovat následující soudní proces. Protože to, co se děje u soudu, jakým způsobem zacházejí advokáti nebo soudci se soudními znalci (skoro by se dalo říct, že čím lepší znalec, tím horší zacházení), to je často fakt na odstřel. Daní za to nám pak jsou mediální hvězdy jako Kajínek, Kramný nebo ta sestra, co ji z vražd vysekal politický vliv bývalé ministryně MZd, která také jednou zazářila v TV, když tam říkala, že si myslí, že infikované klíště se pozná podle toho, že má červený zadeček ...
Zakaria Erzinclioglu: Forenzní metody vyšetřování
Tribun
2017-06-23 09:24:05
Otázka je, jestli by vědecky přesné detektivky nebyly čtenářsky nudné.
Rostlinný fotoarchiv 3
SV
2017-06-20 14:57:41
ó, wellmi pekné, tá stromová tieňohra!

a po tom debilovi, čo rýpe do kôry hodím jeho vlastný nôž, grrrr!
Rostlinný fotoarchiv 3
Wu
2017-06-18 23:26:09
bb: šípek musí být přešlý mrazem. Takže tak od konce listopadu - zato až skoro do jara. To poznáš už na keři, šípek je měkký. Utrhneš (neotevíráš!), zmáčkneš poblíž otvoru po stopce a odtud vymáčkneš obsah. Ne moc, aby nešla ta chlupatá semínka.
Jak fungují spreje na uvolnění nosu?
Wu
2017-06-18 23:22:09
bb: Dobře.
(Mě jen zaujalo to ulehnutí. Jestli třeba postel, roztoči nebo tak...)
Jak fungují spreje na uvolnění nosu?
bb
2017-06-18 00:02:42
Wu:: ano. Ano!
Rostlinný fotoarchiv 3
bb
2017-06-18 00:00:41
listové stínovky jsou moc pěkné! Někdy mám pocit, jako by ty stíny, pobíhající po kmeni stromu, pro něj vyprávěly pohádky a příběhy.
Taky jsem dnes zrovna pár pěkných stínovek lovila. Ale ještě jsem je nevylila z foťáku :)
Ad překvapení - nu, co dodat .... Tak to tedy zjevně není pan strom, ale slečna strom ;-)
...
mirabelky mě neoslovují
...
šípek - nu, člověče, já, totálně městské dítě, které přírodu zná asi tak akorát z obrázkové knížky :-D, jsem tou první fotkou nesmírně překvapena. Buď jsem nikdy nepotkala šípek ve fázi "už jsem zcela zralý" a nebo potkávám nějaké divné šípky :-D Prostě nikdy na mě žádný nevyprsknul takovouhle krásnou marmeládu. Vždycky , když jsem nějaký plod otevřela, ta to byly jen ty ježatý štípací semínka :-) a okolo téměř kde nic tu nic...
A tohle, co ukazuješ na fotce, vypadá nadmíru lákavě. Miluju šípkovou marmeládu-tu kupovanou - už od úzlého dětství, kdy jí tatínek odkudsi vozívával v takové tubě, a mazával jí na topinky s máslem. Achh, to byla dobrota... Ale šípkový čaj mi nechutná ani náhodou :-(

Posledních 10, 20, 30, 50 komentářů.