Wuwejův zápisník

Citát o Americe

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2016-01-13 21:31:25
JC: úplně jsem se v tom zamotal. Říkáte, že výrok neřekl Clémenceau, ale Twain?
JC
2016-01-10 20:49:57
JC
2016-01-10 20:44:31
Wu
2008-10-05 17:37:47
sth: naprosto odmítám přijmout černobílé myšlení, v němž ten komu se nelíbí USA je automaticky pro Rusko. Trvejte na tom, že ruská zahraniční politika je brutálnější než ta USA - já vám to přece nevyvracím. Já nemluvím o Rusku vůbec.
Tribunovi domlouvat nebudu, sice vás nevhodně přirovnal (nikoliv nazval), ale vy hned vzápětí kontrujete Urválkem. To je víceméně totéž.

sth
2008-10-05 13:41:31
Tribun
2008-10-05 12:59:59
Zdá se mi to, nebo je z vašich slov cítit pach spáleného masa, sth? Jsme opět tam, kde už jednou, došly vám argumenty a tak útočíte na mne a myslíte, že tím někoho dojmete. Jenže po tom všem, co jsem od vás četl, mi označení "komunista" přijde pomalu jako lichotka.

S vámi jsem již několikrát měl pocit, že jsem usedl do stroje času a vrátil se zpět do 50. let 20. století, a možná ještě dál, do 30. let 20. století v SSSR. Tehdy také byla Strana dokonalá a neomylná a pokud se děla nějaká nepravost, tak to bylo selhání jednotlivců a kdyby se to dozvěděla Strana a Soudruh tajemník, tak by to tak dozajista nenechala a zjednala spravedlnost (viz http://tribun.bloguje.cz/61548-svedek-husakova-procesu-vypovida.php). A kdyby i všichni straníci byli zločinci, Strana by stejně zůstala bez poskvrnky a jako jasný maják zářila na cestě k lepším zítřkům.

A s vámi a USA je to jakbysmet. Ať udělá americká vláda cokoliv, ať udělá americká armáda cokoliv, ať dělají americké tajné služby co chtějí, nic nemá sebemenší dopad na vaše vnímání USA jako bašty svobody a demokracie, která je záštitou celého svobodného světa. Války, mučení, podvody, korupce, útisk vlastního obyvatelstva? Vše jsou podle vás jen přehmaty, které nelze zobecňovat. Jak to, že ne? Co jiného jsou USA než vláda USA? S kým se uzavírají smlouvy, kdo úkoluje tajné služby, kdo vysílá armádu?

Pokud to chodí jako kachna a kejhá to jako kachna, tak je to kachna a platí to i o USA.

P.S: Toho paviána beru zpět, bylo to nezdvořilé vůči vám i vůči tomu primátovi.
sth
2008-10-04 12:00:10
Wu
2008-10-03 13:00:19
sth: díky za odpověď. Vycházíte tedy z osobní zkušenosti a zažité atmosféry ("pocit že hodně dokážete", jednání na úřadech). To je jistě relevantní, ale je otázka, jestli se takové zkušenosti dají zobecnit na celou federaci. Záleží na místě, sociálním prostředí...
Každopádně já když mluvím o USA, myslím především federální instituce, volební systém, zahraniční politiku, ekonomické vlivy.
Tedy vnější interface.
sth
2008-10-01 21:56:23
Tribun
2008-10-01 21:39:05
Marjapano, sth, vy mi snad chcete fyzicky ublížit :-/

Nebyla jste to snad vy, kdo tvrdil, že o Čečensku nic nevíme? A nejednou máte jasno v tom, že tam Rusové páchají genocidu. A stejně jasno máte v tom, že Putin zpunktoval útoky v Moskvě. Jaké máte důkazy? Ještě nicotnější, než já když tvrdím, že 9/11 je domácí práce neokonů. A přesto budete vřeštět jak pavián, když to napíši. Vsadím boty, protože vím, že odejdu ve vašich.

USA NEjsou přirozený spojenec Evropy. Ani nemohou být, protože Evropa je jejich největším potenciálním geopolitickým konkurentem! Proto také vynakládají tolik úsilí na to, aby jí zabránili ve využití tohoto potenciálu. Rozhádaná a neakceschopná Evropa Spojeným státům vyhovuje, stejně jako vyhovuje některým Evropským silám, které sledují vlastná zájmy a utíkají se pod ochranu USA před zbytkem Evropy, kde by bez pomoci vnější síly (tj. USA) v podstatě nic neznamenaly.

Dovolíte jednu otázku, sth? Kde jste byla posledních tak asi 1/4 roku, že jste nezagistrovala krizi solventnosti, která v USA propukla, která má jasné viníky, a jíž se její vinící snaží "vyřešit" způsobem, vedle kterého je i V. Klaus se svým "na pět minut zhasnout" jen tovaryš druhé kategorie? Takto si představujete fair play a odpovědné politiky? Děkuji, nechci!
sth
2008-10-01 20:01:49
Wu
2008-10-01 18:28:27
sth: ano, s tématem to moc nesouvisí. Ale nedělám nic, co neděláte vy sama, tahle diskuse není v pořádku už od začátku. Třeba ten Marshallův plán. My ho přijmout chtěli, Rusové to zakázali. Historický fakt, ale co s ním teď? Jak souvisí s dnešní zahraniční politikou USA? A s naší dnešní zahraniční politikou? Zhola nijak.
Takže ho zase schovejme do učebnice dějepisu.

Ještě jednou se zeptám, co vlastně myslíte, když řeknete USA - skutečně mě to zajímá.

A k té polaritě. Podle vás jsou tedy jen dva význační hráči - USA (vzor) a Rusko (antivzor)? A EU nestojí za námahu. Jak jste vlastně objevila, že USA jsou nejdál?



Tribun
2008-10-01 17:47:06
sth,
ještě jste zapomněla na to, že USA proti nám nestály na Bílé Hoře.

Ty Čečence jste vytáhla vy, tak od nich teď neutíkejte. Pokud nedostatek informací znamená, že nelze srovnávat s USA v Iráku, pak to také znamená, že to není relevantní argument v úvahách o Rusku. Tečka.
sth
2008-10-01 17:30:50
Wu
2008-10-01 12:16:56
sth: ejhle, přilepování dodatků k zákonům, aby se protlačily. Ve vyspělé demokracii, USA... http://pinus.bloguje.cz/726875-bailout-prilepkovani-navrhu-jak-z-ceskeho-parlamentu.php
Tribun
2008-10-01 09:45:33
Aha, sth,
takže opět ta falešná dualita: kdo kritizuje USA, nekriticky obdivuje Rusko. Tomu se říká logický klam - polemizujete s něčím, co v debatě vůbec nenaznělo, ale je snazší to napadnou a vyvrátit. Další podvod. Začínám chápat, proč Geon v některých diskusích vždy tak vypění.
Tribun
2008-10-01 09:41:58
sth,
vy jste učiněný apoštol odezdikezdizmu. Černá, nebo bílá, hop, nebo trop, Losna, nebo Mažňák, nic mezi tím. Váš způsob "argumentace" není nic jiného než hovorový podvod, kdy operujete falešnou volbou mezi pouze dvěma alternativami, z nichž jedna musí být vybrána, a manipulejete tak "partnera" do situace, kdy se musí rozhodnout pro jednu z alternativ, které vy mu předložíte. Jednu z nich vykreslíte jako nikoliv ideální, a tedy nepřijatelnou (Rusko), takže v důsledku falešné nutnosti binární volby ta druhá (USA) vychází jako jediná možná, bez ohledu na to, jaká je.

Kdy už pochopíte, že tuhle hru pro žáky prvních tříd škol pomocných s vámi hrát nebudu?

Nad "genocidou" Čečenců a Tibeťanů přemýšlet nemusím, protože mi ji přede mnou nikdo nezamlčuje (spíše zveličuje) a nikdo mi nevnucuje, že je to tak správné a v pořádku a že se jedná jen o "kolaterální škody" při záchraně civilizace a šíření svobody a demokracie.

Proč by měla být "genocida" Čečenců a Tibeťanů určují pro náš vztah k Rusku a Číně a vypovídat o jejich podstatě, když řádění Američanů v Iráku a Afghánistánu je nám předkládáno jako soubor izolovaných a nahodilých excesů, které nic nevypovídají a podstatě USA? To byste rovnou mohla za nahodilý exces jinak ušlechtilých nacistů označit plynové komory.

Pokud zavíráme oči před zločiny USA, stáváme se jejich spolupachateli.

Když jsem byl malý, nebetyčně mě štvala hesla "Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak", vyvěšená na každém rohu. Teď když jsem velký mne děsí představa, že by se ta hesla měla zase vrátit, jen SSSR v nich vystřídá USA.
Wu
2008-10-01 09:08:12
A nebo obdivují USA, a proti tomu nadávají na Rusko [mrk].
sth
2008-10-01 07:55:07
Wu
2008-10-01 07:36:53
jm: jo, máš pravdu, těžko se to posuzuje. Ale pořád tíhnu k tomu, že by se měla hájit spíš autonomie, než vměšování se.

sth: to je všechno pravda, ale pořád to nevysvětluje, proč bychom si měli brát za vzor USA a ne západní Evropu. Korupce, neprofesionální úředníci atd. jsou všude. Co vlastně myslíte, když řeknete USA - nějaký konkrétní stát? Nebo federační instituce - úřady, ústavu, volební systém?
ad konzum: my asi žijeme v jiných vesmírech [úsměv]. Mně naopak připadá, že většina lidí kupuje to, co zdaleka v takovém množství nepotřebuje. Ještě jedno hledisko - čím víc věcí na jedno použití, tím konzumnější společnost.
sth
2008-09-30 22:19:20
sth
2008-09-30 22:16:22
jm
2008-09-30 14:32:24
V této otázce mám dlouhodobej problém a nedá se snadno rozseknout. Protože se mi zdá, že někde podporujou amíci fakt divný režimy, u nichž chápu, že je obyvatelstvo nemá rádo.

Otázka je vždycky ale alternativa, a ta je vždycky spíš hypotetická, co si tak člověk myslí, že by se tam dostalo k moci jinýho.
Wu
2008-09-30 11:20:00
jm: jo takhle. Pro nás je konzum rozhodně lepší nežli šaría, otázka je, jestli je to tak dobře pro ony státy.
jm
2008-09-30 09:38:32
wu: Tim exportem jsem nemyslel ani tak na nás, ale na ty části světa, kam se ten export teprve začíná.

Obrazně řečeno, lepší, když zaplatí tribut do impéria formou poplatků za promítání trojdílnýho Hobbita a Mariah Carrey, než aby se to muselo řešit po zlým.
Wu
2008-09-29 22:20:39
sth: pochopil jsem především, že černobílé vidění světa je jen málokdy správné.
Opomíjíte Evropu - proč? Pokud ji tedy neřadíte k Západu (ale pak bych se musel zeptat, proč je vždycky řeč o USA).
Ano, ideální stát je pouze Utopie, USA rozhodně ne.

sth
2008-09-29 22:01:19
Wu
2008-09-29 21:22:01
jm: ještě taky máme kulturu vlastní, ne? Sice si ji devastujeme politickou korektností, ale v tom jsou USA také daleko před námi [škleb].
jm
2008-09-29 21:18:10
Wu: Já teda naopak v úspěšný export jejich kultury po světě doufám, protože v případě neúspěchu nás čeká konfrontace s nepěknějšími alternativami. (A odmítat mluvit o reálných alternativách moc nepomůže).
Wu
2008-09-29 20:07:15
zcr: no jo, ale vystihl to, ne? [úsměv]

sedmi: taky myslím [úsměv]

Tribun: jako všechny citáty ani tenhle nemluví příliš o tom, co vyjadřují jednotlivé pojmy v něm obsažené [mrk]. Co se týče expanze není co dodat, je to tak.

jm: uniklo mi, jestli z Marsu v pozitivním, nebo v negativním smyslu [úsměv]. Ale samozřejmě se nedá odsoudit celá kultura kvůli jejím projevům, to tu doufám všichni víme. Stejně jako náš předseda vlády nereprezentuje chování většiny obyvatel [mrk].

sth: pro jejich expanzivnost, evangelizační export jejich kultury a přitom jeho nedůslednost (někde se zasahuje bleskově, někde vůbec). A hlavně zase nevytahujte Rusko - že má někdo antiamerický postoj neznamená, že je automaticky proruský [úsměv].
sth
2008-09-29 15:05:39
Tribun
2008-09-29 14:30:04
Kdepak, zcr, sedím mu pevně za krkem. Leda že by uměl vyhazovat tak šikovně, že bych si toho nevšiml. V tom případě prosím jemně a přitom konkrétně upozornit.
jm
2008-09-29 14:12:53
Mno, některé věci se musí vidět a těžko se píšou. Měl jsem možnost vidět panel o investování ve státě Alabama. Byl tam (mj.) něco jako zástupce guvernéra nebo tak něco a říkal, jak jednají s investorama, jak dělají pobídky, jak je schvalujou, jak o pobídkách informujou veřejnost a jaký s tim mají celkově po 15 letech zkušenosti (první byl Daimler před těma patnácti lety).

Sedělo nás tam různejch chytrolínů z celýho světa, který se živíme ne přímo tim, ale blízko. Pěkně to vyjádřil jeden Španěl, než začal svojí přednášku o racionalitě konání veřejné správy v jeho zemi: "Když jsem viděl toho pana XY, tak mi připadalo, že neni z Alabamy, ale z Marsu."

Myslim, že funkční, nedej bože dokonce inteligentní, veřejná správa je velkou civilizační hodnotou pro obyvatelstvo. Jenom mě mrzí, aby se kvůli anti-amerikánským heslům se nepropásla šance se poučit ohledně něčeho, co oni umí dobře.

(Jinak s těma jejich hypotékama mě teda taky štvou čím dál víc, ale to je zas jiná věc).
zcr
2008-09-29 13:16:24
Ještě mě napadl citát "Ovcím se jistě ostatní ovce zdají odlišné."

Tribune, Vám se splašil slovník... [checht]
Tribun
2008-09-29 12:38:39
Obávám se, že to je sice chytlavý bonmot, ale ve své podstatě nebezpečně zavádějící. Amerika JE civilizace a MÁ svoji kulturu - a to je právě ten problém! Výrazem americké kultury a civilizace totiž není nic jiného, než setrvalá kořistnická expanze.
sedmi
2008-09-29 12:18:43
zcr
2008-09-28 22:49:33
no jo, Francouz... [mrk]