Wuwejův zápisník

Jiří Sádlo: Prázdná země

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
sth
2015-11-23 12:37:29
Wu
2015-11-22 21:31:25
Na to nemůžu odpovědět jinak než citací aktualizované recenze:

"Po letech jsem knihu znovu vytáhl, zvědavý, jak na ni budu nahlížet.
Jestli se něco změnilo, tak intenzita, všechno vnímám silněji. Silné básnické obrazy jsou intenzivní až to člověkem třese, ty slabší nebo monotónní jsou k nesnesení. Zkažený tisk latinsky psaného obsahu každé části mě rozčiluje tak, že jsem ho oskenoval, abych se s vámi o frustraci podělil!"


Vaše tvrdošíjnost je imponující, nicméně názor na knihu si dělám sám po jejím přečtení, nepřebírám ho. Aspoň většinou. A u poezie je to, že neoslovuje každého, že má specifický jazyk i výběr obrazů, který "padne" jen někomu, jeden z důležitých znaků. Šance, že Vaše evangelizační úsilí mě přesvědčí, je mizivá, že mě rozčílí naopak velká.

VC v médiích příliš nesleduji a knihy také vybírám, ale to je spíš tím množstvím. Ale kritické ohlasy mi neunikly, tenhle komentář jste viděla?
http://finmag.penize.cz/kaleidoskop/304785-varime-s-pansedlackem-a-pancilkem
sth
2015-11-22 20:47:27
Wu
2015-10-26 00:39:48
Jak "nic"? Četl jsem dvakrát, dvakrát nelíbilo, nevidím důvod proč v tom pokračovat. Zřejmě nejsem správný příjemce jeho poetiky.
sth
2015-10-24 20:37:36
sth
2015-01-19 19:34:43
Wu
2015-01-19 00:44:56
V červenci 2013, zmíněno v článku. Od té doby ne a patrně ještě dlouho nebudu.
sth
2015-01-18 21:50:36
sth
2013-07-28 14:43:33
sth
2013-01-14 02:51:43
Wu
2013-01-14 00:59:55
Máte výdrž.
Párkrát jsem o knize uvažoval, při výběru toho co budu číst dál. Ale vzal jsem ji znovu do ruky až teď, po Vašem komentáři.
Hmm. Ano, po pár stránkách musím říct, že je to síla, že jde na dřeň reality. Asi budu recenzi přepisovat, až se tím prokoušu.

sth
2013-01-13 05:16:54
sth
2012-02-18 06:39:01
Wu
2012-02-17 23:57:30
Ne - ale zato jsem si říkal, že už jste se dlouho neozvala :)
sth
2012-02-17 04:01:16
Wu
2011-02-20 00:20:17
Ještě nenastal, ale blíží se to :).
sth
2011-02-18 20:46:56
Wu
2010-02-28 21:52:16
spoon: pamět je zrádná [úsměv]. Homunkulus o Sádlově příspěvku napsal lákavě. Zamyslím se nad možností si sborník pořídit.
spoon
2010-02-28 11:05:15
ja jsem myslela ze uz jsem tady byla a recenzi cetla ale muselo to byt jinde. (nakonec jsem to nasla a bylo to nejen jinde ale i neco jineho :)) -- http://homunkulus.bloguje.cz/774192-budec-kladno-suburbie.php)
Nemusim vecem bezezbytku rozumet aby se mi libily - a Sadlo se mi libi. Vyvolava ve me melancholii pri vzpominkach na vandry a toulky krajinou, na me 'pamatkarske obdobi' a libi se mi nachazeni krasy v obycejnosti a osklivosti. To je podle me ta prava poetika!
Wu
2010-02-27 22:42:32
Ještě tomu dám někdy šanci, ale zatím mě další pokus neláká.
zuzi
2010-02-27 08:26:29
Taj jsem se sem po dvou nebo více letech vrátila ... a knihu přečetla až nyní. Také mne nechytila, zdá se mi, že autor dělá z prdu kuličku a nás natahuje na skřipec co vydržíme. Několik dní jsem zkoušela "zabrat" a stále je to stejný pocit. Mně to prostě nebaví a nepřišla jsem jeho stylu na chuť, nevzrušuje mne.
Wu
2010-01-04 23:29:47
Možná by stačily, jenže na to mě nezaujal dost [úsměv]. Čichové vjemy jsou velmi důležité, na vybavení vzpomínek jsou nesmírně silné. Znám několik vůní, které fungují stoprocentně, okamžitě mě hodí jinam a něco mi připomenou.
sth
2010-01-04 11:37:16
Wu
2009-12-31 23:20:44
No to víte, málokdy čtu jednu knihu podruhé dříve než po čtyřech, pěti letech. Mám spoustu nových, na které jsem zvědavější.
sth
2009-12-31 21:27:32
Wu
2009-11-12 22:15:25
Musím se na to znovu podívat.
Zdá se, že mi něco možná unikalo...
spoon
2009-11-12 00:25:23
zrovna to ctu a skoro u toho brecim. Tak realne, sladke, srozumitelne a nostalgicke zaroven. Alespon pro mne.
Wu
2008-04-29 21:13:28
Do Austrálie a vlakem? To bude dlouhé... Tak šťastnou cestu.
sth
2008-04-29 21:02:05
Wu
2008-04-29 19:51:24
Třeba. Nebo Borgesův svět. [úsměv]
sth
2008-04-28 09:33:12
Wu
2008-04-27 22:06:39
Beletrie je základ. Vyprávění příběhů. Všechno ostatní, technická, odborná nebo jakákoliv jiná literatura je nástroj...
Na změnu názoru nebylo kdy, čtu něco jiného, měla byste vidět můj zásobník nepřečtených knih [mrk].
Produkuji blog - psaní článků a článečků mě uspokojuje, je to přesně to, nač se cítím [úsměv].
sth
2008-04-26 22:47:37
sth
2008-04-26 22:27:46
Wu
2008-04-25 22:27:35
To je přesné přirovnání, díky [úsměv].
No, kdybych se spoléhal jen na knihy autorů, od nichž si je mohu vyprosit, měl bych knihovnu žalostně prázdnou a musel bych se dívat na televizi [mrk].
Robinson Crusoe? Těžko říct, Alexander Selkirk by to za beletrii nejspíš prohlásil [úsměv].
sth
2008-04-24 22:20:31
Wu
2008-04-24 21:02:13
sth: předevčírem jsem si ji přivezl z Neoluxoru, skočil jsem po ní jak ... No prostě skočil [úsměv]. Rozhodně díky za tip a ujištění, že jsem dobře udělal.
sth
2008-04-24 20:58:10
Wu
2008-02-04 08:03:35
sth: jistě, etika by měla součástí každého jednání.
Zajímavý tip; já bych se spíš viděl na nějaké přesahy virtuálního světa do světa reálného, možná trochu šamanismu, případně urban šamanismu (není hezká představa, že šaman v pralese bude vědět, co se stalo ve virtualitě?)
sth
2008-02-02 19:43:22
Wu
2008-01-31 20:34:09
sth: moc je jen míra možnosti něco ovlivnit...
Obávám se, že bych mohl být autor recenzí [smích]. .
sth
2008-01-30 22:26:41
Wu
2008-01-29 21:37:37
sth: a každá třetí diskuze na horor [úsměv].
Mně tenhle styl a forma vyhovuje, stránky jsou živé, kniha ne, nad stránkami mám moc (v dobrém slova smyslu), můžu upřesnit, aktualizovat, doplnit či odvolat...
sth
2008-01-29 18:43:08
Wu
2008-01-29 07:43:17
sth: kdepak, taková pochvala by nebyla plnohodnotná [úsměv].
Ne, chuť něco napsat nemám, k tomu je potřeba vedle techniky také originální a neotřelý nápad - a o ten jsem zatím nezakopl [úsměv].
sth
2008-01-28 21:45:38
sth
2008-01-28 21:17:01
Wu
2008-01-28 21:04:46
No jo, pořád [smích]. Tsunami přečteno, zapsáno, článek - když nebude výpadek internetu a jiné okolnosti - bude na blogu v neděli.

sth
2008-01-28 19:53:39
Wu
2008-01-28 18:27:01
sth: takhle snadné to je? [úsměv]
No, po pravdě, já jsem spíš sólista a do přírody vyrážím na vlastní pěst [mrknutí].
sth
2008-01-28 17:23:34
Wu
2008-01-27 22:03:19
Hanka, sth: zatraceně, vypadá to, že všichni moji čtenáři znají osobně všechny české autory, o kterých píšu. Akorát já nikoho. [smích]
sth
2008-01-27 09:56:33
Hanka
2008-01-25 15:30:15
Wu
2008-01-21 21:54:21
sth: kéž by [mrknutí]
sth
2008-01-21 19:22:07
Wu
2008-01-21 09:23:43
sth: do jisté míry ano, ale pokud si mám vybrat, spíš důvěřuju sobě než lidem od pera [úsměv]
sth
2008-01-21 09:04:34
Wu
2008-01-21 07:50:43
sth: no jo, o tom žádná; ale je v pořádku, když kniha zaujme lidi od pera, ale ne čtenáře? [mrknutí]
sth
2008-01-19 22:42:46
Wu
2008-01-19 20:16:52
sth: ano, viděl jsem, ale jsem z té ankety poněkud rozpačitý... Pěkně to vystihl svedek tady: http://svedek.blogspot.com/2007/12/kniha-roku.html
sth
2008-01-19 09:23:00
Wu
2007-12-08 19:59:51
zuzi: to jsem zvědav, co na ni řekneš [úsměv]

zuzi
2007-12-08 16:59:12
Chystám se na tu knihu, v LLN z minulého týdne Cílek o té knize psal (mimo jiné) a chválil, dostala jsem na ni chuť... uvidíme ...
Wu
2007-11-23 09:40:09
sth: tak tak, mnohá kvalita se ukáže až po opakovaném užití, je to jako s hudbou, kolikrát musím nějaké album "naposlouchat", než se začne líbit, než rozpoznám, že za to stojí.
sth
2007-11-23 09:26:54
Wu
2007-11-22 22:31:53
sth: smazáno. Hlavu? Proč ne, když ještě trochu zapracuje na svém mediálním obraze [mrknutí].
sth
2007-11-22 22:27:45
Wu
2007-11-22 15:50:04
Musím se podívat po sborníku "Krajina a revoluce", na konec listopadu se chystá dotisk. Už jenom jména autorů hovoří za vše.
sth
2007-11-21 21:20:17
Wu
2007-11-21 15:02:07
Našel jsem pěkný rozhovor:
http://www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=222733
sth
2007-11-21 07:56:49
Wu
2007-11-21 07:40:01
sth: dobře, budu si to pamatovat a Prázdnou zemi si brzy zkusím přečíst znovu. Koneckonců jsem psal, že potenciál ke změně názoru tu je [úsměv].
sth
2007-11-20 15:39:52
Wu
2007-11-15 10:03:56
Ano, teď jsi to rozhodně vylepšil [smích].
zcr
2007-11-15 08:15:06
Přísahám na kukmáka okázalého, že ne! A houžovec hlemýžďovitý je mi svědkem! [tlem]
Wu
2007-11-14 23:09:59
Že Ty si ty názvy vymýšlíš, přiznej se [úsměv]
zcr
2007-11-14 22:55:19
Mea culpa - měl jsem zmínit třeba ryzec libovonný (voní po kokosu)
Wu
2007-11-14 09:04:01
zcr: já si umím vybrat [smích]. Ale ne, já z Tvého předchozího komentáře pochopil, že není jedlý, jen mě zaujalo jméno přímo popisné [úsměv].
zcr
2007-11-13 16:19:33
No, zrovna ten šeredný není žádné terno - většina ryzců je nejedlá kvůli palčivosti či hořkosti (ač se tomu dá občas pomoct mléčným kvašením, vyluhováním nebo prudkým opečením), ale r. šeredný je přímo jedovatý - konkrétně mutagenní (necatorin)...
Wu
2007-11-13 13:12:28
zcr: hmm, příště si do lesa vezmu atlas. Ryzec šeredný je slibné jméno [úsměv].
zcr
2007-11-13 12:54:16
Wu, hojné jsou jen některé, spíše ty nejedlé (třeba ryzce ryšavého bývají plné smrčiny, ryzec šeredný je taky všude, ryzec zelený zrovnatak), i když třeba letos bylo ryzců smrkových - jedlých - na kosu. Ty, co myslím (osikový, plstnatý a peprný), jsou bílé, poměrně statné, a mají mimořádně palčivé bílé mléko. Nejsou vysloveně běžné, ale najít se dají.
Wu
2007-11-13 09:31:50
jm: no právě, no právě. Kdo by to byl býval řekl, že v něčem, co se jmenuje "Prázdná země", toho o krajině bude pomálu.
jm
2007-11-13 09:05:17
Zrovna včera jsem si všiml v jedné knížce, že p. Sádlo je opakovaně doporučován pro četbu ohledně krajiny, ale možná ne tolik ohledně deníkových záznamů...
Wu
2007-11-13 08:54:42
zcr: chceš snad tvrdit, že ryzec je běžná houba? [úsměv]

Děd nevěd: Ano, Morgenstern je srozumitelnost sama a měl by se používat ve škole místo slabikáře [úsměv]. Citace Pučmelouna je výstižná [smích].
Děd nevěd
2007-11-13 06:33:57
Připadá mi to nějak moc komplikované. Morgenstern mi přijde srozumitelnější[úsměv].
Omlouvám se, ale musím citovat mnou oblíbeného Pučmelouna: "Sádlo, samé sádlo".
zcr
2007-11-12 16:24:53
ach tihle neuvědomělí sváteční houbaři... [smích]
Wu
2007-11-12 12:38:27
zcr: Fenomén jistě je. Jen ... zrovna tohle mi nějak nesedlo.
Kuchyňská úprava ryzců mě moc netrápí, našel jsem je jednou v životě [smích].
zcr
2007-11-12 11:08:31
Sádlo je fenomén, měl jsem párkrát tu čest. (Mimochodem mě naučil sbírat a kuchyňsky upravovat ryzce peprné na ukrajinský způsob (cibule, špek, prudce osmažit)...)