Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.
2007-06-03 21:31:12
Spíš už jsou její výhody takovou samozřejmostí, že si lze nad nevýhodami zanadávat bez vnitřního pocitu provinění. Jen dlouhodobě sytý člověk bude krčit nos nad prostřenou tabulí, protože tam nevidí oblíbenou pochoutku ;-)
~
2007-06-03 20:39:14
b.: a když se stane charismatickým vůdcem, významně tak svoji sílu posílí.
Sargo: zatracování civilizace je pochopitelné, neboť teprve teď začínají na povrch vylézat i odvrácené stránky. Vlastně ne; vylézaly odjakživa, ale teprve teď jsou zřejmé a snadno viditelné.
~
2007-06-01 15:33:29
Je to tak trochu citát pesimisty. Jestli ale zažil obě války, tak víc než pochopitelný. Jinak bych se měla sklony dopustit podobných hlášek, jako pan JM ;-) Zatracovat civilizaci je nyní samozřejmostí; technologický optimismus se nějak vytratil. I scifárny jsou místo o cestách ke hvězdám víc o podivně deformovaných civilizacích.
Nemyslím, že by byl ďábel zapomenut; myslím, že míň lidí věří v ďábla ve smyslu "nedloubej se v nose, nebo se dostaneš do pekla", ale že představa jakéhosi obecného nadlidského zla je v lidstvu tak nějak konstantní. Od jakživa byli mezi lidmi stádně věřící (a je jedno na co, protože ta víra byla zjednodušená do absurdna, ač je jich většina), nevěřící (asi jich je víc než dřív, ale kdo vi? Až dneska mluví opravdu hlasitě :-)) a lidi věřící, ale příliš vzdělaní ;-)
~
2007-06-01 09:48:54
vidím slabinu v tom, že byť silný jedinec, má početní nevýhodu oproti množství vlažně věřících čemukoli, nebo se stane charismatickým vůdcem...
~
2007-05-28 08:27:13
Děd nevěd: takže zneužitím myslíš jen když jiný člověk nebo skupina lidí využije víru jiného pro své cíle? Vidím riziko i ve víře jednotlivce. Ve jménu toho správného, co vyplývá z jeho víry, může ... aha, on sám svoji víru asi těžko zneužije. Sice může udělat spoustu zlého, ale není to zneužití. Jasně.
~
2007-05-28 08:26:48
Ded neved: Naprosto souhlasim s tvym shrnutim :-) Amen.
~
2007-05-27 22:10:45
Lenka z Lulea + Wu: Každý člověk má svou víru. Je na ní založen jeho život. Pokud se lidé stejné víry začnou dávat dohromady, vždy se najde někdo, kdo to zneužije. A to je náboženství. Víra a politika, to je náboženství.
A teď proboha :-) nemluvím jen o víře v boha.
~
2007-05-26 12:22:06
Wu: Vira nejen ze muze zneuzit, vira v dobre vire i omlouva zneuziti, vira dokonce k zneuziti muze nabadat.Nicmene lidstvo v okamziku, ze sezna, ze by to mohla byt vira, co cini zlo, oznaci onen jev jako dabla a bude vystarano. Vzdyt je to tak pohodlne.
Tim samozrejme nechci rict, ze je vira v neco jako takova spatna.
Mas pravdu, je snazsi to svezt na pomyslneho nepritele, nez hledat chybu v sobe.
Prave ctu - opet - Jmeno Ruze, casto o tomhle premyslim.
~
2007-05-25 19:14:48
Děd nevěd: myslíš, že víra není schopna zneužít kde co?
~
2007-05-25 16:14:16
Lidstvo nikdy nepáchalo zlo ve jménu ďábla, ale ve jménu těch nejušlechtilejších myšlenek. Ďábel prostě nejde zneužít. A náboženství, na rozdíl od víry, je schopno zneužít kde co.
~
2007-05-25 13:05:31
Lenka z L.: asi je nám snaha abstrahovat zlo a jeho původce daná od přírody. Lepší svádět všechno na ďábla, než pohledět pravdě do očí.
jm: ten komentář vypadá, jako by si někdo vybral schválně doslovný výklad a oprostil se od nadsázky :)))
Nevím, kdy tento výrok Knox pronesl, ale zažil obě světové války ...
~
2007-05-25 12:20:48
Ten citát vypadá, jako by tomu muži někdo strašně ubližoval, nutil ho chodit s nemocemi do nemocnice, násilím převážel autem, když se přepravoval pěšky, a roztrhal mu všechny papyry, aby musel psát na PC...
~
2007-05-25 09:09:04
Obavam se, ze dabel je to jedine co sjednocuje vsechna nabozenstvi sveta jako kolektivni nepritel. A zaroven je motorem nekterych z nich, neb vymytaji dabla v tech ostatnich.
~
2007-05-25 08:23:40
Nebo v peníze, to je taky výstižné...
~
2007-05-24 21:23:41
Zvláštní. Do teď jsem byl v domění, že ďábel je to jediné v co civilizace věří. Ta dnešní pak snad ještě v dB.
~