Wuwejův zápisník

Kolik lidí nechce reklamu do poštovní schránky?

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2007-08-17 19:20:47
Adam: určitě ano; možnou roli tam také hraje větší informovanost o možnosti reklamu nechtít a menší snaha ušetřit za každou cenu (sledováním slevových akcí).
Adam
2007-08-16 14:23:19
Wu
2007-05-06 23:33:23
mademoiselle Prosím: no vidíš; stačí malý nápis na schránce a ušetří se na výrobě, distribuci, třídění i recyklaci. Alespoň teoreticky :).
mademoiselle Prosím
2007-05-06 16:34:58
Sargo
2007-05-01 21:16:54
Wu
2007-05-01 18:14:21
Myslím, že spousta vědců, resp. univerzitních azylantů, kteří musí pravidelně publikovat, by inspirování ocenilo. Otázka je, jak moc by Ti za to platili :).
Sargo
2007-05-01 11:48:52
Wu
2007-04-30 13:19:02
Sargo: nechceš na tohle téma nějakou studii zpracovat? Jenom ověřování nastíněných hypotéz by na diplomku (a možná i disertačku) vydalo ;).
Sargo
2007-04-30 12:55:48
Wu
2007-04-29 18:31:57
Lenka: Takže vlastně já ubližuju chudákům výrobcům reklam? Provokatérko :).
Plýtvání chápu jako spotřebu převyšující potřebu.
Potřeby jsou primární (životní) a sekundární; ty co jsi vyjmenovala, jsou primární, sekundární vychází ze sociokulturního kontextu. Primární jsou prakticky stejné pro všechny, ty sekundární ne. Takže někdo může reklamní informace vyžadovat pro uspokojení své sekundární potřeby - a proto by měl mít možnost o tom rozhodovat. Což u reklamy ve schránkách má, takže je nakonec nastavená optimálně (bohužel jinde tomu tak není). Dalo by se jistě spekulovat o rozdílu mezi nutností deklarovat "nechci" a naopak "chci", ale o to teď nejde. Pro jistou část lidí reklamní letáky plýtváním nejsou.
Ze širšího hlediska ovšem stavím zátěž životního prostředí nad pochybnou informační potřebu.
Lenka
2007-04-28 14:24:49
Tak jsem se lehce zamyslela, co to je vlastně plýtvání. Došla jsem k tomu, že skoro všechno. Kromě vody, trocha chleba či ovoce a zeleniny, nějakého místa na spaní a trocha oblečení v podstatě nic nepotřebujeme. Co tedy je a co není plýtvání ? Kde plýtvání začíná a kde končí....... ??
A kdo o tom bude rozhodovat?
Ten, kdo nepotřebuje reklamy nebo ten, kdo je vyrábí a je z toho živ?
... to je hodně složité a docela by mě vaše názory zajímaly.
Wu
2007-04-27 22:35:56
Lenka z L.: Čili vlastně pozitivní jev :). Dá se ve Švédsku také odmítnout nápisem na schránce?
Lenka z Luleå
2007-04-27 20:28:11
To jeste nemate na Svedsko... u nas zakotvi ve schrance minimalne dvakrat tydne deset centimetru tlusty stos reklam. Dluzno podotknout, ze Filipek v tom naleza skvele cteni. Je tam ted na jare plno sekacek, bagru, motorovych pil... same dulezite veci. A rika: To bych chtel... to bych chtel... a ja trpelive odpovidam. na to nemame penizky... na to nemame penizky... uz to mam! Reklama je k vychove mladeze ke skromnosti, tak to je pratele! :-D :-D :-D
Wu
2007-04-27 14:43:42
GeoNe, já s Tebou naprosto souhlasím, je to nezměrné plýtvání za účelem plýtvání zvýšit (zbytečnými nákupy). Těch stromů, té chemie a energie; recyklace je jenom z nouze ctnost.
WuWejovina: pracuju na své pověsti ze všech sil :)))
GeoN
2007-04-27 14:14:49
... statistika ne-statistika ... Wu ... dle mého (pro mnohé asi opět "extrémní") by měl být tento druh nevyžádné reklamy zcela nelegální - je to totiž jen jeden za zřetelných způsobů bohapustého plýtvání pana Kapitalisty, které vstkutku, ani nijak zprostředkovaně, ničemu kloudnému neslouží ...

... jinak: ... další WuWejovina ... :-)
Wu
2007-04-27 12:25:31
Zajímalo by mě, jaký je akční rádius takového supermarketu - do jakého okruhu reklamu distribuují :).
Lenka
2007-04-27 10:18:55
Nejvíc reklamy dostávají lidé v okolí - v dosahu supermarketů. Každý týden od jednoho minimálně kousek. Takže třeba u nás to máme Kaufland,Lidl,Hypernova,Penny,Globus, Tesco.... - teď přijde Mountfield, takže pravidelně 6-7 sešitků do týdne, k tomu ještě další, co nejsou tak pravidelný. Kdo bydlí daleko od supermarketů, nemá čím zatápět a musí kupovat noviny... :-)


Wu
2007-04-27 08:57:39
b.: jasně, upotřebení v domácnosti je univerzální :). Ještě mě napadá, že na venkově skoro žádnou nedostávají (možná) a tudíž nemají potřebu ji odmítat.
b.
2007-04-27 08:48:21
Wu
2007-04-27 08:29:47
Sajuri: no já právě kvůli těmhle blbinám žádný volný čas nemám :)
Wu
2007-04-27 08:29:39
Děd nevěd: krásné výroky. Aritmetický průměr - dlouho mi trvalo, než mi došlo, že průměr je skoro nepoužitelný. Třeba průměrný plat, který dvě třetiny lidí nemají.

bos: a dobře věděl, co říká :)
Sajuri
2007-04-26 23:24:21
Tak jestli tímhle se bavíš ve volných chvílích, tak nechápu a jenom tiše závidím. A jestli je tomu skutečně tak... Nechtěl bys ten volný čas rozdávat těm, co jím tolik neoplývají? Já bych se hned o pár hodin přihlásila.
bos.
2007-04-26 22:46:20
Děd nevěd
2007-04-26 21:02:07
Tak jsem si vzpoměl na výroky našeho starého pana profesora na fakultě (FEL).
"Statistika, pánové, je jako bikiny. Ukáže hodně, ale to co chceme vidět ne." Pak ještě definoval aritmitický průměr jako hodnotu, která nastává s nejmenší pravděpodobností nebo spíše vůbec ne.