Wuwejův zápisník

Kolektiv autorů: Umwelt - koncepce žitého světa Jakoba von Uexkülla

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
PhDr. Rudolf Jičín
2008-10-13 14:12:10
Wu
2007-01-21 18:02:19
Haeckel: vlastně mě ani nenapadlo, že by knihu s takovýmto tématem zadal nakladatel a texty byly pro ni (se vším včetně copyrightu). Zmínka o překvapení nad tím, jak málo jich je na Internetu, z toho vycházela. Tipoval jsem, že je to výsledek konference, možná vydaný za grantové peníze (samozřejmě nevím, jestli se tak dají použít), zkrátka odvážné, leč nepravdivé dohady :)
Podrážděnost chápu a doufám, že si nakladatel vydávání podobných knih nerozmyslí :).
Haeckel
2007-01-21 13:56:25
Wu
2007-01-20 19:03:35
Haeckel: Proč tak dotčený tón? Zveřejňování textů na internetu není "free, cool a in", je to běžné. Samozřejmě je pravda, že nakladatelství má potíže, ale také je pravda, že existuje nezanedbatelné procento lidí - troufám si říct, že je jich většina - kteří si raději knihu koupí.
Druhou poznámku ke mně už vůbec nechápu. Vážně si myslíš, že jsem recenzi napsal podle prolistování v knihkupectví? Při něm mě zaujal Uexküllův text, takže jsem si knihu koupil, odnesl, přečetl a napsal o ní článek. Styl recenze může být špatný, ale "zalistovat v knihkupectví" to tedy rozhodně není.
Haeckel
2007-01-20 17:20:10
Wu
2007-01-11 08:40:31
kryska: když jsem ke článku dohledával materiály, docela mě překvapilo, že na Internetu byl jenom jediný příspěvek ze sborníku. Jestli se umweltem na katedře zabývají nějak do hloubky, čekal bych větší přístupnost.
kryska
2007-01-10 23:44:43
Wu
2007-01-10 22:10:02
kryska: Fakt mě zajímá, co na to řekneš. Ale něco mi říká, že se to hned tak nedozvím :).
kryska
2007-01-10 21:31:07
Wu
2007-01-08 19:35:24
zcr: já jsem tím v knihkupectví zalistoval a chytil se právě na kousky z Uexküllova textu, další příspěvky byly tak trochu bonus. Který v některých případech padl na dost neúrodnou půdu :).
S pojmoslovím máš pravdu, navíc vědecké je ve většině případů jasné, zkrátka popisuje nějakou věc či jev. Kdežto filozofové většinou definují něco co není nebo se nejeví ;).
zcr
2007-01-08 17:26:04
Pavle - řekl bych, že v jádru je ta myšlenka nezávislá na našem aktuálním stupni poznání - k podobné rozvaze o "obzoru" klíštěte bych nejspíš dospěli taky (jenom bychom třeba přidali nějaké ty termíny jako receptory feromonů a tak...)

Wu - docela mne to zaujalo, ale asi se do toho nepustím - zdá se, že Uexküll (geniální jméno!!!) i přispěvatelé ty myšlenky "rozvedli" do takové hloubky, že by mi došel dech...

S filozofickými texty jsem na štíru, mj. proto, že ačkoli humanitní učenci vyčítají vědě konstrukce složitých pojmosloví, oni to dělají taky a ještě důkladněji a nepřehledněji... Navíc mám nedůvěru k čímukoli úsudku (respektive systému úsudků), což trochu koliduje s filosofickým modem operandi :o)
Wu
2007-01-08 16:13:17
Díky za komentáře, už jsem se bál, že takový materiál zůstane bez odezvy :).
To vydání díla z biologického pravěku nevidím tak tragicky, ba dokonce mě několikrát Uexküll překvapil. Navíc o mechanismu dědičnosti se vědělo už od Mendela. Nehledě na to, že některé filozofické nápady se drží sice ne od pravěku, ale od starověku určitě.

Hele, ten divný pocit z filozofických textů mám taky. Myslím že chyba není v nás, ale v těch textech :).
Pavel
2007-01-08 14:46:28