Wuwejův zápisník

S reklamou je TAK krásně!

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2007-01-02 19:46:08
bos.: Není nad insidery mezi námi :). Začíná mě to lákat.
bos.
2007-01-02 19:39:01
Sire Hakerley, Wu a Lenko z Lulea, tenhle projekt v ČR podpořím. insiderských informací není nikdy dost :)
Lenka z Lulea
2006-12-25 23:03:16
Hele a tak to Vas Sire mohu potesit, ze ve Svedske TV uz takovy program existuje a je docela dobry. Napriklad tuhle tam totalne setreli jednu nadhernou reklamu na zarucene nejlepsi odstranovas skvrn Vanish. Udelali presne to same co oni delaji v te reklame a samozrejme zbyl flek jako kolo u vozu. A tak to delaji se vsim, coz povazuji za velmi dobry pocin. Doufam, ze me ted od Vanishu nepoženou k soudu, že jsem to na ně v Čechách práskla. :-D
Wu
2006-12-25 20:17:03
Sire, v dnešní době Internetu nemusíme čekat, až se nám uvolní prostor v naší komerční veřejnoprávní televizi, protože to bychom se nedočkali. Což takhle otevřít si tuto kancelář online?
Fakt se tyhle slavné džusy dělají ze šlupek?
Sir Hakerley
2006-12-25 18:38:06
Wu
2006-12-23 11:28:19
zcr: když to člověk ví, začne si všímat a pak se nestačí divit, kde všude a kolik toho je :-/.
zcr
2006-12-23 10:38:54
Úplně křišťálový product-placement: předevčírem v Total Recall - v jedné scéně producíruje se ten velkej svalnatej před obrovskou světelnou tabulí s reklamou na FUJI (filmy). Doslova to bije do očí...

A co třeba: teziste vs. těžiště :o)
Wu
2006-12-22 12:57:05
jm: skutečně hlasitější nebo dojem hlasitosti, důležité je vnímání a v tom se lidi shodují :) Terminátora 3 jsem protrpěl celkově, product placementu jsem si ani nevšiml. Teprve dodatečně mi kolegové vysvětlili, že to co mi připadalo divné byly vlastně děsně vtipné parodie nebo analogie s předchozími díly. Tak nevím :)

error414: mě kolikrát překvapí i obyčejné slovo s diakritikou. Najednou vypadá divně. :)
error414
2006-12-22 11:04:43
jm
2006-12-22 11:03:44
ad hlasitost: K hudebnímu inženýrství jsem přičichl jen z rychlíku, ale může se jednat jen o dojem hlasitosti, protože reklamy nemusí být hlasitější, ale ten zvuk bude spíš často zkomprimovanej (prohnanej kompresorem), což znamená, že vešekeré části jsou zesíleny na max, tj. i části jinak relativně tišší. Zatímco normální zvuk má rozdíly mezi hlasitými a tichými částmi.

ad product placement: nevadí mi to jako princip, ale vadí mi to jako slabá místa ve filmech. Někdy to utkví víc, někdy míň. z nějakýho důvodu mi to strašně vadilo třeba v terminátorovi 3. Možná proto, že akčňák je nesen právě plynulým tokem obrazu a dokonalým střihem. A když tam po celej film se objevujou umělecky nefunkční záběry na všechny ty Toyoty a různý vývěsný štíty Bud, tak zkrátka akce je pdachu...
Wu
2006-12-22 09:52:54
:))) to jsi napsal pěkně
error414
2006-12-22 09:46:05
Wu
2006-12-22 09:03:50
A to hadům křivdíme :). Musím se doma podívat, jestli ta naše náhodou automatickou regulaci nemá a jenom jsem ji nenašel a nezapnul.
error414
2006-12-22 08:08:53
Wu
2006-12-21 23:06:21
Jo, to je taky pravda, jak jsou reklamy oproti filmům hlasité. Živě si pamatuju jak pan ředitel nejmeNOVAné televize vykládal, že se nám to zdá, že hlasitost je stejná :))
anina
2006-12-21 22:58:55
Wu
2006-12-20 21:02:37
bos: díky za pohled zevnitř. Za reklamy kolem večerníčku bych dával pár facek :). Ale ne, problém není v televizi, ta se chová komerčně, problém je v tom, že nám na sobě nezáleží a není to stanovené zákonem.
Noviny že by stály tolik? No to koukám. Doteď jsem si říkal, že se nedá věřit jedinému článku v novinách, rozdávaných zdarma na nádraží, ale ono je to asi jedno, i když za ně zaplatím. Ech. Experti, s tím se člověk setká často, třeba v počítačových časopisech, herních recenzích...
bos,
2006-12-20 17:51:45
dělám v reklamě, takže můžu potvrdit, že pořady v televizi podle atraktivity nasazují cenu reklamy - čím je větší šance, že se lidi budou dívat, tím dražší čas. nejdražší je před a po večerních zprávách, u večerníčku a v ranním studiu. tzv. "sponzoring" (znělky počasí apod.) je jiná kategorie, a taky mastná.

podobně na tom jsou i noviny - bez reklamy by třeba MF Dnes stála kolem 50-60 Kč výtisk. pak je v novinách spousta skrytý reklamy - kdy novináři jsou líný napsat vlastní článek a přetisknou PR zprávu pod vlastním jménem (nebo agenturní zpravodajství z ČTK a dodají jen vlastní nadpis a případně i perex). vlastně si nemůžete být jistý o jedinym článku, že tam nepronikla PR agentura nebo se nezměnilo vyznění kvůli zásadnímu inzerentovi.

další jsou tzv. experti - média si je točí furt dokola. ty doporučují většinou jen jisté výrobky - jsou placení výrobcem.

v ČR není zákon na tzv. product placement, tj. například uvádění výrobků ve filmech (viz DHL v Příbězích obyčejného šílenství, bondovky nebo Sex ve městě), takže kolik sponzorů si režisér sežene, tolik výrobků tam bude muset nacpat. a je na scénáristovi, aby to bylo co nejpřirozenější (a ne jako Arginmax v Účastnících zájezdu).

na reklamě je mi sympatický, že ze všech forem médií se jako jediná netváří, že chce informovat.
jinak dobrý a chytrý reklamy aby člověk špendlíkem pohledal. ale to je zas jiná debata :)
Hromnice
2006-12-20 15:25:42
Wu
2006-12-20 15:23:20
Hromnice: ono je to všechno spojené se vším, rozklad kultury (znáš GeoNův blog, http://geon.bloguje.cz ?), nástup svobody, která spočívá ve svobodě poslouchat uvědoměle nebo neuvědoměle (moc pěkně to popsal tribun zde: http://tribun.bloguje.cz/431699-17-listopad-1989-z-louze-pod-okap-aneb-promarnena-prilezitost.php), konzum...
Hromnice
2006-12-20 14:56:15
Wu
2006-12-20 14:26:50
Hromnice: Ta věta je výstižná, obzvlášť u komerčních televizí. Protože tam je to vážně jen výplň, která ovšem musí mít určité vlastnosti - především přitáhnout pozornost, aby s ní pak divák shlédl i ty reklamy. Proto je tam taky tolik thrillerů, akce a hrororů (včetně zpráv).
Hromnice
2006-12-20 14:06:11
Wu
2006-12-20 11:10:22
Zcr: Je. Ale co s tím? No co by, ono se to časem poddá samo, s počítačovými závislostmi mám jisté zkušenosti :).
zcr
2006-12-20 10:11:57
Wu, to "nicnedělání" u mne funguje taky - brouzdání a čekání... Až si říkám, kde je chyba... Je už to závislost?
Wu
2006-12-20 09:08:30
Lojzo: a víš co je nejhorší? Kolikrát se přistihnu, že vlastně nic nedělám. Nic nezkouším, neinstaluju, neprogramuju, nestuduju. Jenom tak brouzdám a čekám, jestli se neobjeví nový článek v RSS čtečce :)

Kryska: no, taky si to říkám, ale když si teď čtu svou odpověď pro Lojza... :)

Lenka: tomu říkám udatné nasazení :). Dálkové ovládání je dobrá věc, ale jak psal jm, ráno potřebuju kmitat. Štelování s ovladačem (v kapse ho nemívám a lítám z místnosti do místnosti) by přineslo nenahraditelnou časovou ztrátu.
Máš pravdu, některé reklamy se mi taky líbí, ne teda ty zářivé, ale občas se kreatývcům povede opravdu vynikající nápad.

Jana: a dobře děláš, protože takové fotky jaké děláš, jen tak někdo nedělá :)
Jana
2006-12-20 08:30:00
Lenka
2006-12-19 23:28:14
Jsem tu asi "nejlepší" :-))). Sedím před televizí a před sebou mám běžící notebook. Dvě obrazovky, jedna je mi málo. :-) U jedné bych se nudila.
Taky mě reklamy štvou, ale mám ovladač blízko, má tam takový ten knoflík na vypnutí zvuku, fuguje celkem spolehlivě. :-)
Ovšem někdy se mi i reklamy líbí. Je to totiž jediný svět, kde je všechno zářivé, pohodové, dokonalé, jiskřivé, veselé... bezproblémové. :-))))
kryska
2006-12-19 22:50:23
lojzo
2006-12-19 21:54:55
Wu: No toto si nemal vravieť! Doteraz som si hovoril, ako som na tom dobre - televízor ma neláka, väčšinou ma skôr z izby vyženie, keď ho niekto zapne len tak aby hral... a teraz som sa musel pozrieť pravde do očí: Vyženie ma k inej obrazovke. :-(
Wu
2006-12-19 21:42:33
Já klidně celý večer bezmyšlenkovitě procivím u počítače a na televizi si ani nevzpomenu. Nevím, co je horší :)
kryska
2006-12-19 21:15:15
Luminar
2006-12-19 20:03:30
Týjó, s tou reklamou ve filmech - to je teda něco!!! Ani mi to nepřišlo.
Wu
2006-12-19 16:16:37
Akorát nesmí při tom přerušení zrovna běžet počítač :)
Máš ovšem pravdu, že film bude reklamou brzo sežrán. Nejen otevřenou, ale i skrytou - třeba v Rafťácích je jí údajně 9%!
http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=453
Luminar
2006-12-19 15:51:08
Filmy už nejsou filmy, ale reklamy přerušované filmem.
Ráno miluju klid a ticho, tak si nic nepouštím, ale večer to rádio nebývá vůbec špatné. Lze i nalovit stanice se čtenými povídkami či hrami, a to taky vůbec není k zahození.
Ale když se výjimečně zadaří a večer přeruší dodávku elektrického proudu, taky to není špatný.
Wu
2006-12-19 14:23:23
Hm, to jo, ale když se nezapne, vůbec nechybí.
jm
2006-12-19 14:10:42
Je to tak. Člověk večer už je zblblej a spíš se žene k bedně, ale rádio často sedne skvěle. Včera zrovna jsem pustil v devět večer R1 a hráli naprosto geniálně. Tak se mi u toho skvěle komíhalo, že mi ani nevadilo, že při tom držim mimino v náručí a uspávam:-)

V záasadě je správné TV občas úplně vysazovat, duševně to osvěží. My sme pořídili TV asi po třech letech, co sme spolu bydleli, ale to bylo spíš za účelem přečkání různých nemocí a potom těhotenství, kdy ta bedna je funkční.

Samozřejmě ale se to pouští pak často, skoro každej večer.
Wu
2006-12-19 09:07:06
Vlastně se taky nekoukám, ale poslouchám. jenže když jsem slyšel to "TAK krásně" poněkolikáté, podíval jsem se. Bohužel :).
Rádio je dobrý tip. Zrovna nedávno jsem zjistil, že večer, kolem desáté, se dají docela dobře poslouchat i komerční stanice. Reklam je míň, hudba příjemnější...
jm
2006-12-19 08:38:34
Ráno se na TV nekoukam, ráno potřebuju kmitat a ne koukat na jedno místo. Navíc těch informací je v TV sakra málo, o to víc balastu.

Sice se píše, že rádio je vymírající médium, ale třeba ráno je nenahraditelný. Když člověk pomine třeba na CRo1 tu každodení tříminutovku levicové nenávisti od p. Hofmana, kterou tam pěstuje po mnoho let, tak to je docela snesitelný na probuzení. Alternativně to střídám s Cro2 a 3, případně Reginou. Když jsem v dobrém rozmaru, tak i ráno snesu Rádio 1.
Wu
2006-12-18 23:35:53
Přesně. Kdyby to aspoň nebylo během té chvíle třikrát. Leda že bych to bral jako ranní sprchu. Adrenalinovou :).
kryska
2006-12-18 23:28:13