Wuwejův zápisník

Vánoční strom jako dar Praze

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2006-12-01 10:31:34
Nejhorší je, že o takových věcech se ani nedozvíš, prostě se někdo rozhodne a je to. Nebo se usnese rada města, která myslí v úplně jiných rozměrech, než normální člověk. Strom padne a i kdyby si to nakrásně někdo rozmyslel, náprava bude trvat desítky let. Rozčiluje mě také to, že skácí vzrostlý strom, místo něj nasadí mladý, ale než doroste, bude roky produkovat třeba stokrát míň kyslíku a zachycovat míň prachu... Tomu říkají adekvátní náhrada?
Joo, z podhůří Šumavy, přesně tak, ale ne ze Sušice. Tam jsem žil do nějakých tří, čtyř let, pak jsme se přestěhovali jinam :) Trochu ji znám - ty stromy stály před radnicí. Oni je fakt pokáceli...
Lenka z Luleå
2006-12-01 09:59:51
Mily Wu,
souhlasim s Tebou, pokud jde o pleneni lesa...a ze by ty smrky na tech namestich omohly byt zasazeny stale. V Susici na namesti kdysi staly krasne jedle...a na vanoce slouzily. Pak doslo k jakesi architektonicke zkratce ve vedeni mesta a mistni zahradnik dostal ukol resit design stredu mesta...a stromy byly vykaceny, misto nich plno keru a pidirostlin...ktere, pro toho, kdo neznal stred mesta drive, jiste vypadaji esteticky a nijak nerusi, Chran panbu...ale .. Bylo to treba? Nebo bylo treba vydelat na tech kerikach?

Nevim neznam a nechci znat pozadi...ale ty stromuy byly krasne. Ale uz tam neziju a tak nemam pravo to ovlivnovat, ale je treba rict, ze obyvatelstvo si samo voli radu mesta a samo ma pravo rict co chce. Jenze...obavam se, ze asi vetsina chce ty kycotrhy, mesicni stromy a vladu nevladu, nebo co....
Ale to je o demokracii a ne o vanocich....
Ty jsi nekde psal, ze jsi z podhuri Sumavy,neee?
Wu
2006-12-01 08:56:30
Já to mám přesně naopak, neustále jsem mimo doupě - v práci, při dojíždění do práce a tak, takže sice vidím pošramocené rituály společenské, ale domácí příprava na svátky mi uniká. Bohužel.
Draculka
2006-11-30 22:01:27
Hmmm, je škoda, že ony rituály kolem vánočních svátků přežívají jaksi pošramoceny jen v rámci rodiny. Od té doby, co máme svou vlastní rodinu, hodně o tom všem přemýšlím - vlastně i o adventu jakožto přípravě - očistě těla i duše - prostor a čas k tvoření a rozhovorům - docela mám tohle období ráda. No, jestli to taky není tím, že se z doupěte zas až tak ven nedostanu, takže mně to, co se děje mimo domov, tak nějak míjí.
Wu
2006-11-30 21:36:05
Hm. To máš asi pravdu. Tak aspoň stříbrná varianta, ta vydrží i ve městě...
zcr
2006-11-30 20:46:03
Jenom k té řečnické otázce, proč ne smrk... on by chcíp.
GeoN
2005-11-23 00:09:26
Wu
2005-11-22 21:59:09
GeoN
2005-11-22 20:26:06
... milý Wu ... :-)

... s Tvým rozčilením jsem v zásadě jedno, avšak možná, že se polišíme v důvodech tohoto rozčilení ...

... hle, hle :-) :

... myslím, že lidské kultury mají mnoho rituálů, ve kterých člověk přináší oběť, i těch k jejichž výkonu je třeba oběti nějaké jiné bytosti, než je člověk samotný ... často je totiž obojí úzce spojeno ...

... oboj, jak oběť člověka, tak oběť jiného mají celku rituálu zpravidla hluboký smysl a význam, a to takový, že to, k čemu rituál míří jakožto ke svém smyslu a vyústění přináší jak člověku, tak onomu jinému, vně člověka stojícímu cosi dalšího, "za co" tato oběť obou "stojí" ... a tímto "něčím" je v lidských kulturách zpravidla vždy cosi jako "porozumění", "shoda" či "obnova" a "znovuvytvoření rovnováhy" a "souladu" ...

... hmmmmm ...

... ale je tomu tak v tomto případě? ... stojí "oběť" starého smrku "za to", za co byl "obětován"? ... jde v tomto případě o nějaký "silný" rituál naší sdílené kulturnosti, který "světu" přináší "dar" shody, obnovy či čehokoli "podobného"?

... kdepak ... nic takového ... vánoce již dávno nejsou takovým rituálem ... onen smrk tam bude stát uprostřed nechutného trhu s absurdními nesmysly. Bude tam stát mezi "penězoměnci" jako dekorace jejich nesmyslných a nevkusných činnosti, jež zrovna tou dobou nabudou hektické hypertrofované podoby ...


... a to je ten důvod, proč je tato "oběť", jež již není žádnou obětí rozčílení hodná ...

... k tomu, co se bude odehrávat o vánocích na Staroměstském náměstí by bohatě stačil nějaký strom z umělé hmoty a papíru ...