Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.
2009-07-21 22:52:58
Jen vykřikuj a připisuj, komentáře mám rád a rád na ně reaguju [mrk].
~
2009-07-21 16:55:55
Asi sis už všiml, že můj způsob návštěv na Tvém blogu je něco jako prolétnutí s mírně artikulovaným výkřikem -smích-. Funguji spíše v rovině emocí, než vědeckých faktů ... Takže obvykle komentuji věci s patřičnými "jeee, a jůůů" . Mám prostě touhu se podělit o něco co mě nadchlo, nebo naopak přitakat Tvému nadšení a tak podobně.... Pak si zpětně říkám, že bych měla spíš mlčet, vzhledem k tomu, že kromě toho juchání ze mě příliš těch podnětných faktů do diskuse nevypadne! Ale stejně mi to nedá, a když mě něco zaujme, musím pár písmenek písnout. Tak doufám, že Tě tím moc neprudím. -úsměv- Zavítávám sem /když už / tak velmi ráda!!!
~
2009-07-18 14:09:56
Ne, kdepak, to není voyerismus, to je naprosto normální přístup. Někdy jsou důvody jaké píšeš, jindy k textu není co dodat obecně, ještě jindy načerpám informace, ale protože tématice nerozumím, nemůžu nic doplnit. Ještě tak pochválit, ale na to bývají různé věci jako karma, hodnocení článku a tak. I ve starších médiích téměř 100% lidí četlo a jen někdo napsal do redakce nebo zavolal.
~
2009-07-18 13:41:23
Měl bych ještě jeden námět na "výzkum", totiž nekomentování na blogu, který čtu. Mám pár takových, které čtu se zájmem, protože mi zprostředkovávají zkušenost ze zcela jiného světa, ale nikdy bych na nich nic nepřidal, protože se obávám, že bych tím autora mohl poškodit, a vlastně ani nemám, co bych dodal, protože předmět textu je pro pouze zprostředkovaný. Je to nějaká forma voyerismu? A kolik takových voyerů vůbec je?
~
2009-07-17 23:06:50
jm: čili nahánění návštěvnosti komentářema? Asi.
Možná jsou ty zpravodajské servery nejvíc na ráně (co jiného kromě porna na internetu sledují všichni?) a tak si zakomentovat zkusí i ten nejzakřiknutější a nejpomalejší prudič.
~
2009-07-17 16:42:56
Ten výrok je pravda jen částečně: z velkých západních deníků má komentáře třeba sueddeutsche nebo nzz, částečně i bild.
Já bych hádal, že důvod u nás bude hlavně čtenost. Na malém trhu, kde rentabilita čehokoliv na webu je sporná, tak si málokdo nechá ujít zobrazení za komentáře.
~
2009-07-17 14:18:36
jm: dobrá poznámka. Když novinky.cz zavedly ověřování komentátorů, vyrojila se spousta článků a glos na podobné téma; kde kdo zmiňoval jak se to dělá na světových serverech. Akorát si to nepamatuju a nemám čas to hledat [úsměv].
Snad přece, Jiří Hlavenka napsal: "V britských, amerických či neměckých vydáních hlavních internetových deníků diskusní fóra nejsou. Jejich vydavatelé v nich nevidí přínos a mají pravdu." (
http://www.bloc.cz/bloccz/art_197/konec-diskusi-damy-a-panove.aspx)
~
2009-07-17 12:08:54
Jago: jako každý krátký článek, i tenhle je neúplný a nepostihuje všechny varianty. Jak ostatně ukazuje tahle diskuze - takže máš pravdu. Dávalo by to smysl, čtenáře při vkládání informovat.
Pár rypoušů a grafomanů už tu bylo, smazal jsem jen několik až po upozornění, co mažu vždycky jsou reklamní linky nebo registrace do online her v políčku "Vaše stránky". Ale šlo mi o odpovídání na normální komentáře.
Jo, výzkumy a pravidla. Žádná z těch mých hříček by v kritickém pohledu neobstála, většina ani při docela normálním zamyšlení. Bohužel na stríktní výzkum nemám kapacitu ani chuť. Koneckonců i ten nejpečlivější, Sovy a skřivani, má spoustu much. vyvolaný versus přirozený porod, věk respondentů (spánek dětí se vyvíjí), zvyk vynucený okolnostmi a životním stylem.
Někdy si říkám, jestli striktní věda je vůbec možná [mrk].
~
2009-07-17 07:53:14
ad žumpa: Už nějakou dobu přemýšlím, zda to není specialita CZ/SK serverů. Z cizích novin, co čtu nějak pravidelně (Spiegel, Stern, Bild, Economist, NZZ), tak tam taky je diskuse, ale v životě jsem tam nic podobného neviděl. A pochybuju, že by jim tam psali lidi to samý a oni to stíhali mazat.
~
2009-07-17 07:39:11
Wu: Tvůj závěr (nechci-li odpovídat, zakážu diskusi) je sice kategorický, ale myslím, že i ty sám tušíš, že to není to pravé ořechové. Možná by nebylo od věci místo nepovolování komentářů připojit krátké sdělení, že komentáře čteš a máš-li čas a pokládáš-li to za vhodné, také na ně reaguješ. Někdy je totiž lepší slabomyslný komentář taktně přejít mlčením, než se s jeho autorem dohadovat.
Ty máš to štěstí, že ti tu komentuje parta korektních lidí, které zajímají témata, jimiž se tvůj blog zaobírá. Nebo tě ti rypouši a grafomani ještě neobjevili? Jak daleko jsem od pravdy, domnívám-li se, že i ty občas nějaký ten (spam)komentář smázneš?
K případnému pivnímu průzkumu: Pivo možná chutná divně a je hořké, ale pomni, že žízeň je horší než válka! [po(š)ťouchlý chechták]. Při výzkumu je však třeba pečlivě definovat měřené ukazatele a jejich interpretaci. Proč by např. měla být konzumace piva nějakým zahraničním cizincem na území naší republiky rozpočítávána na mě jako jejího obyvatele?
~
2009-07-15 10:03:23
Cayman: dobře, možná přece jen nějaký z navržených výzkumů zkusím. Třeba to pivo. Proč něco tak divně chutnajícího a hořkého člověk vůbec začíná pít? [smích]
jm: no jo, ale aby to tak chápali taky čtenáři [úsměv]
Tomáš Mrva: zajímavý článek, díky. Podle mě se týká hlavně diskuzí na velkých serverech, nejčastěji zpravodajských, které jsou spíš žumpa než diskuze. Tam opravdu nelze mluvit o přínosných diskuzích (tady jsem měl spoustu přímo unikátních - v jedné se dokonce vyřešila záhada mandelinek
http://blog.wuwej.net/2007/09/05/kalamita-americkeho-brouka-objasnena.html).
Ale i tak platí, co jsem napsal do závěru - nechce li autor odpovídat, nechť diskuze zakáže.
~
2009-07-15 08:12:29
Wu: To neberu jako sebepodceneni. Jde mi ciste o poezii chvile. Poerie prece casto jde spolecne s tichem a mlcenim.
~
2009-07-15 07:59:21
Vážně jsem nechtěl šťouchat. Tvé průzkumy se mi moc líbí, proto jsem hodil pár témat do budoucna. Díky za ty přímé linky na články.
~
2009-07-14 22:28:35
Cayman: budu se tvářit, jako že jsem nepostřehl drobné pošťouchnutí o nesmyslnosti podobných průzkumů [mrk], a doplním ještě průzkum na téma proč se lidé nechávají tetovat:
http://blog.wuwej.net/2006/11/26/duvody-pro-tetovani.html a
http://blog.wuwej.net/2006/08/07/ztetovane-tety.html.
Proč neodpovídají na maily? Protože si to neumí zorganizovat. Já teda zatím taky ne a denní porce kolem padesátky pracovních mailů mi dává dost zabrat, ale pracuju na tom [široký úsměv].
Z nabízených variant mě ovšem nezaujal žádný. No, možná ten poslední, proč se nemáš rád [mrk].
~
2009-07-14 22:10:20
Ještě mě napadá další "námět na výzkum": Proč lidi neodpovídají na emaily. To dělám sám docela často, neboť opravdu někdy nestíhám a musím některé emaily "ignorovat", abych se z toho nezbláznil. Každopádně, přeji hodně sil do podobných průzkumů :-)
proč lidi nepřispívají na charitu...
proč lidi nečtou knihy...
proč lidi kouří...
proč je v ČR největší spotřeba piva na jednoho obyvatele...
proč lidi nereagují na reklamu...
proč mě nikdo nemá rád...
proč se nemám rád...
proč...
:D
~
2009-07-14 22:00:36
jm: znehodnotí? Přece se nemůžeš takhle podceňovat opravdu, tomu nevěřím [mrk]
Evča: to bude spíš obecenstvem. A obecenstvo zase nějak ladí s texty a tedy autorem...
Cayman: ano, ano, mluvíš naprosto rozumně. A právo se příště na komentáře vykašlat samozřejmě využívám. Ale stejně mě to naštve! [úsměv]
Rýsuje se mi tu námět na výzkum. Proč neodpovídající blogeři neodpovídají? Jen mi trochu hapruje metodika. Přece se jich nebudu ptát v komentářích...~
2009-07-14 21:05:59
Wu, to neodpovídání na komentáře může být také proto, že autor třeba už nemá co říci nebo nemá argumenty. No a když komentář neobsahuje žádnou otázku, tak mnohdy ani není třeba nijak reagovat.
Chápu sice, jak to myslíš, neboť znám pár rádoby významných blogů, kde autor se opravdu neobtěžuje reagovat ani na konkrétní otázky, které zazní v komentářích. Na druhou stranu, je to ale právo autora, dělat si se svým časem a životem, co chce. No a naše právo je se pak třeba příště vykašlat na komentáře.
Mimochodem, nemusíš odpovídat na můj komentář. Jsem rád, že si ho jen přečteš. Díky :-))
~
2009-07-14 19:02:24
Je zajímavé, že se u některých blogů rozvíjejí hloupé diskuze, u jiných zase rejpavé a někde jinde je to úplně v pohodě. To je asi ta blogerská demokracie /smích/.
~
2009-07-14 15:32:04
Mně teda moc mimoorkuhoví komentátoři nechodí. Ale ignoroval bych jedině, kdyby to byl magor.
Častěji to mám trochu jako kryska, že komentář je fakt skvělý a hodně mě těší. Líbí se mi, jak tam pěkně pod mým článkem visí. Cokoliv na to plácnu, tak to znehodnotí. Už tim, že se tam po miliontý objeví moje ikonka. (Většinou to řeším tak, že se tím nějakou dobu kochám a poděkuju až po čase:-)
~
2009-07-14 12:32:30
kryska: fakt? Taky to naprosto nechápu. No hlavně že jsi to od té doby přehodnotila, protože zrovna k Tobě se vrací opravdu dobře, odpovídáš každému [úsměv].
~
2009-07-14 12:23:56
hele, když jsem začínala s blogováním, tak jsem taky neodpovídala na komentáře. Ale ne z nabubřelosti. Z pokory. Přišlo mi to (dnes naprosto nechápu proč) takové příliš troufalé povídat si pod svým vlastním článkem :o) Jako kdybych sama sobě tleskala nebo tak něco.
~
2009-07-14 09:22:59
BlackCat: fakt by mě zajímalo, proč to dělají - jaký důvod nebo výmluvu mají sami před sebou.
Tribun: jasně, některé blogy jsou tak zajímavé, že je nevyhodím a jenom přestanu komentovat [mrk]. Ale to stejně není Tvůj případ, u Tebe prakticky nekomentuju a diskuze víceméně nečtu, protože ... no však jsi to napsal sám. Ty věčné hádky dokolečka.
Odpovídat se snažím každému, až na extrémní výjimky, nebo když už na to opravdu není co dodat, takže neboj, ten bič jsem si upletl už při založení blogu [úsměv].
~
2009-07-14 08:47:36
A mě máš ještě ve čtečce? :-) Poslední dobou to s tím odpovídáním dvakrát nepřeháním, protože "materiálové bitvy" z některými typy mne ničí. Oni jsou totiž lidé, jejichž jediným cílem je diskusi rozvrátit a efektivně znemožnit a ať jim člověk odpoví cokoliv, nereagují na to, ale vedou si stále svou.
Tak jsem si postěžoval a teď koukej odpovídat, Wu, když už jsi si na sebe upletl takový bič! ;-)
~
2009-07-13 23:40:29
Ano, souhlasím a také nechápu postoje "neodpovídajících" blogerů.
~