Wuwejův zápisník

Proč banky neúčtují platby o víkendech?

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
peepa
2016-03-08 21:34:46
"Že na víkend vypínají servery" :-D :-D

made my day
Wu
2008-09-02 23:20:16
Rozsáhlý rozbor téhož - http://www.spotrebitele.info/clanek.shtml?x=2346919
(nakonec se také skončilo u bankovních pracovních dní).
Wu
2008-03-30 19:16:40
Draww: možná tobě - mně to jedno není
Draww
2008-03-29 15:35:37
to je přeci jedno, pošlete si peníze v pátek nebo v pondělí
Wu
2007-03-13 08:09:47
QT: no paráda, doufal jsem, že se někdo ozve a takhle to projasní. Takže za tím stojí clearingové centrum ČNB (předpokládám, že to je ten CERTIS), řídící se bankovními pracovními dny.
QT
2007-03-12 23:24:20
Lenka z Luleå
2007-03-05 16:46:12
Souhlasim beze zbytku TS :-D
TS
2007-03-01 15:24:39
Lenka z Luleå
2007-03-01 13:17:35
TS: No vidis, a sam pises, ze se ten spatny system zhrouti sam. Mira moznosti radoveho obcana ovlivnit tyto vazby je dana jeho politickou angazovanosti a to jeste velice okrajove. Muj osobni postoj k vlastni budoucnosti je velice aktivni, neboj...Ale to uz jsme zase nekde jinde... Tobe i vsem ostatnim diskutujicim dekuji za zajimavou analyzu bankovniho sveta, nektere veci jsem nevedela.:-)
TS
2007-02-28 23:12:59
Wu
2007-02-28 18:53:37
TS: nezákonný způsob změny je riskantní. Lépe by bylo nechat systém zhroutit se sám. Alternativní platební systém?

MzK: shodou okolností je to zrovna KB, v níž jsem tuhle zkušenost udělal.

jm: je smutnou pravdou, že to platí nejen o uzeninách.
TS
2007-02-28 17:55:04
jm
2007-02-28 17:47:51
dodatek: zpochybnit v tom smyslu, že je jen konvencí, která neobstojí při přísnějším a přesnějším pohledu, že

- vláda jedná ve veřejném zájmu
- ty potištěné papírky mi mohou být k něčemu užitečné
- uzeniny se skládají z věcí, které bych s chutí jedl.
jm
2007-02-28 17:34:29
TS wrote: "Proto se také nikdo nehrne do přímé demokracie (viz neochota k referendům) , potažmo do přímého finančnictví... (to by bylo defakto podobné, místo s přímým předáváním vůle jednotlivce by se přímo -decentralizovaně- realizovaly přesuny hodnot. Bez bank."

Já pouze zareagoval empirickou poznámkou, že nejpřímější referendová demokracie, kterou znám, se vyznačuje mj. rozvinutým bankovním sektorem. A mám pocit, že švýcarský suverén si vědomě své bankovnictví chrání mj. i v referendech; jistě to hrálo roli při rozhodování o (ne)vstupu do unie.

Jinak nejsme asi ve sporu, že banky fungují jedině díky slepé důvěře většiny uživatelů. Na to jsem poukázal již ve svém prvním příspěvku, že tyto civilizační vymoženosti často mají charakter pouzhé hry a smluvené konvence; podobně lze úspěšně zpochbynit vládu, měnu a uzeniny.
TS
2007-02-28 17:25:08
Lenka z Luleå
2007-02-28 15:19:21
TS: Absurdistan nad nami, s nami a mezi nami...asi tak. nezbyva nez doufat, ze preci jen obcas se nekomu technicka otazka nepodari prosadit...
MzK
2007-02-28 15:15:03
A já myslel že to jenom tak KB je tak trapná, oni všichni. No co, o víkendu se nehoním za platbama
TS
2007-02-28 14:54:09
jm
2007-02-28 14:34:13
TS: Myslím, že tvrzení o rozporu mezi referendy a bankovnictvím není udržitelné.

Přinejmenším u publika, které ví o existenci Švýcarska...:-)
TS
2007-02-28 13:40:40
TS
2007-02-28 13:31:25
Wu: co s tím? ... to je dobrá otázka. Jasnou a rychlou odpověď nemám.
"Co s tím" řeší například američané, kteří dovolili bankovním organizacím typu FED ovládat jejich zemi a prakticky neexistuje ZÁKONNÝ způsob, jak to změnit. Nás se to týká také, protože MMF (Mezinárodní měnový Fond)a jiné nadnárodní instituce mají podobné tendence (ačkoliv mohou 1000x tvrdit že ne). Cílem je vytvořit stálý dlužní tlak, kterým si podmaňují dlužníky. Na úrovni jednotlivců, firem, států, kontinentů...

Naskýtá se pouze varianta nezákonného způsobu změny. Ten pochopitelně odporuje zákonům, které někdo vymyslel a udržuje. Zákony se tváří sice "spravedlivě" ale to defakto není podstatné. Ony jsou (mohou být) spravedlivé. Podstatné je, kdo je dokáže beztrestně porušovat a díky tomu těžit výhody na úkor druhých. Nezákonné změny bohužel mají rizika, která přesahují únosnost a často odporují zdravému rozumu.

...respektive rozumu a logickým úvahám tak, jak jsou dlouhodobě formovány a argumentovány logikou výše popsaného režimu.

Lenka: dobrá logická otázka, ale nutno si nejdříve položit otázku: Co je vlastně zákonodárcům bližší? Košile, nebo kabát? ...V tomto případě je jim bližší intenzivní lobbing a neomezené zdroje ze směru bank, nebo pravidla, která by nakonec musela platit i pro zákonodárce? Jak se tedy raději zachovají?

žijeme v naivní představě, že zákonodárce je automaticky dárcem spravedlnosti. Měl by být POCHOPITELNĚ. Ale on sám má mnoho důvodů pro to, aby spravedlnost sice tvořil, ale jeho se tato spravedlnost netýkala. Jmu stačí ten "drobek" ze skulin, které zákony mají. Podobně jako kasína ví, že statisticky je výhra/prohra 50/50.. Proto mají v ruletě "0" kdy kasíno bere vše. Na "0" kasína vydělávají pevné peníze, to jim úplně stačí.

Proto se také nikdo nehrne do přímé demokracie (viz neochota k referendům) , potažmo do přímého finančnictví... (to by bylo defakto podobné, místo s přímým předáváním vůle jednotlivce by se přímo -decentralizovaně- realizovaly přesuny hodnot. Bez bank. Je jedno jak říkat praktickému nosiči těchto hodnot -zda peníze, kredity, nebo korálky...) Podstatné je, že bys nepotřeboval nutného prostředníka -banku- protože systém by byl decentralizovaně (a trochu i živelněji a tržněji) orientován.. Takový finanční Internet... Na to nikdo, kdo dnes ovládá svět (=bankovní systémy) přeci nepřistoupí... Dokonce ti vyjmenují ARGUMENTY proč to nejde. :)

Wu
2007-02-28 11:18:56
Lenka z L.: no vida, a tím se zároveň splňuje i další podmínka pro udělení licence - "kvalitní podnikatelský záměr" :)
Lenka z Luleå
2007-02-28 11:03:07
Jojo, to jeste pamatuju. Sice jsem uz asi v Cechach nebyla, ale odtud jsem to sledovala. No ale kdyz bys od nejake banky pujcil virtalnich 500 milionu, treba jim slibil verne bankovni pratelstvi,pak to obratem vytune,loval, protoze do 125% to udelat muzes a vse krome zbylych 8% nekam zasmudlat, tak bys na tom mohl vydelat nejakych 125 milionu. Udelas to 4x a uz mas zadelano na svou vlastni banku a je vyhrano. Poznamka: Letenka na Kajmanske ostrovy neni tak draha. :-D
Wu
2007-02-28 10:04:59
Lenka z L.: já bych si ji pořídil a trpaslíků celou armádu, ale má to jeden malý háček - pro získání licence je potřeba základní kapitál 500 mil. Kč (viz. http://www.beranr.webzdarma.cz/bsoustcr.html). Holt systém je nastavený tak, aby se peníze daly vyrábět z ničeho teprve až když jich máš dost... Na téže stránce je také informace o procentech, hledej "pravidla likvidity".
Přirovnání myslím sedí, minimálně v případě že si chce více než 8% klientů vybrat svoje peníze. "Run na banku" se tomu říká (http://www.libinst.cz/sv/kapitola3.php3). Pamatuješ zhroucení IPB?
Lenka z Luleå
2007-02-28 09:52:00
Na tvou poslední otázku Wu nezbývá nez odpovedet: Porid si vlastni banku, to by se asi vyplatilo nejvic. A hlavne toho trpaslika do ni. :-D Ted vazne, diky TS za analyzu, nepochybuji o jeji logice a spravnosti, ale kdyz to tak vsichni vime, kdyz to tak vi zakonodarci, proc tohle trpime? Princip virtualnich penez jsem doposud chapala tak, ze musi byt podlozeny nejak temi realnymi. To fakt nechapu jek muze banka manipulovat se 125% kapitalu a byt kryta jenom 8%. To je jako kdybych ja tvrdila, ze na monitoru muze tlak pacienta byt 125/90 a on mel pritom 8/4 a byl mrtvej. Procentualne bychom na tom byli stejne. Je banka v tomto prirovnani take mrtva?
Wu
2007-02-28 08:47:32
TS: ale jo, trochu to chápu. Obzvlášť se pozastavuji nad tím, jak moc jsou peníze v bance virtuální, vždyť aktivně může banka operovat až se 125% vlastního kapitálu a pokladní hotovosti stačí 8% . Pak se k tomu připočte to, že ani skutečné peníze nejsou kryté...
Ale co s tím, platit zlatem? :)
TS
2007-02-28 01:16:56
Wu, asi stále nechápeš, na čem banky vydělávají ty peníze a kdo je spolehlivě nejbohaší na planetě.

Díky počítačovým způsobm zpracování dat je veškerá elektronická transakce okamžitá a relativně bezproblémová. Okamžitě fungují i burzovní trhy a jiné finanční pohyby. Je nepodstatné jakými technickými kanály to chodí.

V zájmu bank je tyto operace přijímat co nejrychleji (z účtu peníze odepíšou ihned) a odbavovat co nejpozději. To že existuje nějaký zákon, není ten pravý důvod. Zákon kvůli tomu vznikl následně. Ve formulaci je také NEJPOZDÉJI. Tj. není zakázáno zaplatit ihned. Přesto nikdo ihned neplatí.

Veškerá diskuse o výši poplatků a jiných zločinností bankovního systému je veskrze povrchní, protože podstatný princip je ten, že banky používají virtuální peníze, za které si kupují vaši/naši reálnou práci, nebo hmatatelné hodnoty.

Pokud by jednou (a stalo se to už velice mnohokrát) banka zkrachovala, pak to přepočteno na skutečné hodnoty není nikdy taková ztráta pro ty, co banku vedou, jako pro ty, co jsou věřiteli té banky.

Takže v dlouhodobém zájmu bank je: vybírat neúměrné poplatky, zhmotňovat své virtuálně vzniklé peníze za vaše hodnoty a ve vhodnou chvíli zkrachovat. Jen občanské zákony jim to nedovolují tak okatě. To že banky investují rizikový kapitál a blablabla... to je určitý způsob jak z ničeho vymámit nic+5%. Nic hmotného neriskují. Zatím jim to prochází, protože my, co máme reálné hodnoty (nikoliv virtuální peníze) tak jsme systémem NUCENI (zákonně - kdopak asi ty zákony formoval?) banky a jejich peníze používat. Překvapivé?

úplný ráj pro banky je jakákoliv nestabilní situace, jako je ekonomická, sociální destabilita, nebo dokonce válka. Navíc i příčiny těchto stavů bankéři významně ovlivňují.

V případě nastalého vyjímečného stavu pak neplatí pravidla, na které se obyčejní lidé tolik spoléhají. Dozvíte se: "ale blázínku.. vždyť je přeci válka...!" Do této skupiny patří také pojišťovny. (aby to bankám nebylo tak líto) Pojišťovna dokáže pojistit vše možné, ale veškeré pojistky neplatí právě ve vyjímečných situacích . Pokud nějakou pojistku někdo máte, přečtěte si to drobné písmo.

Wu
2007-02-27 13:06:00
jm: Tomu se říká kolektivní nevědomí, Jung by se divil, co v něm v Čechách dříme. Trpaslíčci. :))))
Jenže ony nám už dávno neslouží :-/. Bankovní poplatky (http://www.bankovnipoplatky.com/), poměr úvěrového úroku a úroku při spoření, ...
jm
2007-02-27 12:49:11
Sakra, to jsme všichni úplně stejně dětinští? Jsem si myslel, jak budu úžasně originální, když napíšu, že trpaslíčkové ve sklepě, co počítají ty peníze, mají taky nárok na odpočinek, a tady se o ničem jiným nemluví!

Vím, že to není odpověď, ale na okraj bych poznamenal, že banky jsou věc, o které radši moc do důsledku nepřemýšlet, pokud nám má sloužit. Asi tak podobně jako to platí o měně, vládě a uzeninách.
Wu
2007-02-27 12:30:48
lojzo: takže podniků s nepřetržitým provozem je vlastně naprostá většina :)))
lojzo
2007-02-27 12:02:50
Wu: Banky sú nepretržité prevádzky akurát v tom zmysle, že sa v práci nepretrhnú. :-)
Wu
2007-02-27 11:11:04
V nepřetržitých provozech se běžně jede na tři směny, poslíčci by to zvládli taky :).
domorodý chodec
2007-02-27 10:45:36
Pokud nevěříme názoru, že zlotřilá banka si peníze ukládá jinam "over night", aby vydělala na úrocích, tak je zřejmě pravdivá informace o trpaslících nosících ony peníze.
Ono asi nejde o trpaslíky, ale o ženy poslíčky s nůšemi plných drobných neustále kmitající mezi bankami.
Z důvodů ochrany jejich bezpečnosti se o tom nesmí moc mluvit.

I tyto ženy mají právo na víkendový odpočinek...
I ty nůše je občas nutno zalátat.
Wu
2007-02-27 09:43:37
U internetového bankovnictví úpravy webu chápu; ale když volám telefonnímu bankéři, který tam je, transakci zadá a potvrdí mi, že byla přijata ke zpracování? To už je přece včetně trpaslíkovo souhlasu :).
Lenka z Luleå
2007-02-27 09:23:43
Neznám správnou odpoved na otazku, mohu se pouze dohadovat, neb v tomto oboru nedelam, ale je fakt, ze prave o vikendu v noci casti internetove bankovnictvi nefunguje prave z technickych duvodu, jako upravy webbu, na serveru atd... Je asi pravda, ze vlastni prevod penez je rizen pocitacem, ale treba posledni potvrzeni musi delat nejakej trpaslik v dratech a ten ma o vikendu narok na volno! :-D