Wuwejův zápisník

Wickham Steed: Diktatura a demokracie

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Černá veverka
2009-06-01 11:44:09
Severní Korea či černoši provádějí genocidu statisíců lidí? Terorizování a fízlování celé planety? Bombardování milionů a likvidaci statísíců? Gumují z tváže Země celé národy (Srbové, Osetinci, Vietnamci....)? Ale kdež....kde žiješ? To jen Impérium Lži, Zla a temnoty, pravá to smečka ctitelů Satana z USA má na tyto aktivity celoplanetární monopol. Ti o nichž píšeš jsou sice zlé ryby, ale moc malé ryby... Chceš statistiku počtů zavražděných made in USSA za posledních 70 let? Tam je to myslím vidět moc hezky...kam se na ně hrabe Stalin i s Pol Potem, možná tak Hitler jim trochu konkuruje.
Wu
2009-05-29 22:44:26
Severní Korea? Africké diktátorské režimy?
Černá veverka
2009-05-29 12:59:21
Děde Nedvěde - náš i bushistický systém má již dávno své jméno - již z časů antických - a to OLIGARCHIE - jen si najdi její definici...a v případě USSácké Říše zla dodám - fašistická oligarchie.
Černá veverka
2009-05-29 12:57:31

Myslíš zajisté třebas Říší zla podporovanou Saudskou arábii, Pakistán, Honduras, Kolumbii, Salvador, Kosovo, Gruzii a podobné hvězdy statistik Amnesty International, že?
Wu
2009-05-27 22:54:37
Ale určitě jsou nesrovnatelně horší režimy.
To spíš s tím pokrytectvím jsou na špici.
Černá veverka
2009-05-27 16:32:04
Je dnes vůbec ještě nějaký odpornější diktátorský režim než Bushistán - Pravá to Říše Zla, Lži a Pokrytectví?
Wu
2007-04-17 11:14:29
Vždycky si myslíme, že to co se děje teď je úplně jiné. Že je to v podstatě stejné, zjistíme až potom.
Budování státu, říkáš? Podívám se... proboha, ono to má skoro dva tisíce stran :).
sneczech
2007-04-16 18:29:22
Teď jsem možná trochu mimo mísu, ale když jsem začal číst Budování státu od F. Peroutky, tak mi jím (mimochodem hodně srozumitelně) popsané situace až příliš připomínaly události po roku 1989. Až jsem žasnul, že téměř všechno už tady bylo a stejně se nikdo nepoučil...
jm
2007-04-14 20:47:36
To bohužel nemám. Osobně mi ale utkvělo velice, co o něm říkal v jednom dlouhém rozhovoru Voskovec. Vyšlo to po převratu v takovém tom best of Svědectví. Takže asi ten rozhovor vedl Tigrid, ale to už nevím. Tam to ale bylo vedeno hodně z lidského hlediska, ne jako rozbor názorů.

Možná se pletu, ale zdá se mi, že nikdo nemá chuť do tatíčkovo názorů nějak zvlášť rejt - byl to poděs, ale sympatický...:-)
Wu
2007-04-13 10:08:25
Děd nevěd: já to mám opačně, fascinuje mě jejich nezměrná víra v odbornost a nezávislost těch, co stojí (leží) ve sněmovně.

jm: měl bys nějaký tip na přehled jeho názorů na demokracii, stát atd., takového Masaryka v kostce? :)

jm
2007-04-12 22:00:54
Tatíček M. byl kocour, zvlášť na tý bílý kobyle mu to seklo.

Když člověk dneska čte třeba Hovory, tak si řiká, že ten člověk sice pěkně povídá, ale naprosto se vyhýbá všem závažnějším skutečným problémům, třeba menšinám a nepřátelským sousedům.

Akorátže Garikovi to vždycky odpustím, protože on vedle toho povídání (který venkoncem neni špatný) byl především spíš muž činu a individualista, za kterýho mluvily spíš činy než slova.


Děd nevěd
2007-04-12 16:07:48
Ano, kouzelné. Mne na odpůrcích referenda "imponuje" ta jejich nezměrná víra v tupost lidí, stojících mimo poslaneckou sněmovnu (nebo je to směnovna:-)).
Wu
2007-04-12 07:57:39
Ano, Masaryk by asi (nemám ho dostatečně prostudovaného) nepřestával žasnout.
Ona je to nejspíš diktatura konzumu oblečená do slušivého kabátku demokracie, který ovšem začne prosvítat, pokud lid chce alespoň náznak demokratických principů. Třeba referendum. Vysloveně mě pobavil první argument, proč je autor článku http://viktordvorak.blog.respekt.cz/c/2442/Proc-jsem-proti-referendu-obecne.html proti referendům: "politická reprezentace trpí tendencí využívat referenda jen jako metody, jak uštědřit pořádnou ránu oponentům". Proto bude lepší žádná nedělat :)))).
Děd nevěd
2007-04-11 21:07:19
Díky Wu za představení knihy. Mám ale dojem, že u nás praktikujeme nějaký nový, dosud neznámý, systém, který neodpovídá ani diktatuře, ani demokracii. Že by např. diktarura demokracie?