Co svět světem stojí, text vyžaduje interpretaci, to znamená čtení snažící se být kompetentní a schopné vyložit jak své principy, tak i "nálezy" druhým (možná i autorovi; nebo jiným čtenářům). Nepodivil jsem se nad důvodem pro psaní jakýchkoli recenzí či zpětných vazeb vůbec, ale pouze pro TUTO recenzi, pro TUTO zpětnou vazbu.
Protože se nacházíme v post-postmoderní době, kdy je nemožná nejzákladnější domluva na principech - jedinou dostupnou dohodou je snaha o mírumilovnou koexistenci všeho -, tedy v důsledku toho všechno, co kdekoli zaznívá, všechno řečené, vzniká na pozadí komunikačního a ontologického "nebezpečí", které permanentně číhá za rohem všeho napsaného i všeho řečeného: nemožnost obhájit privilegovanost jakékoli věci a také jakéhokoli textu. Čili válí se tu ve vesmíru nekonečné množství věcí a také textů, včetně návodu na použití elektrospotřebičů a sem tam výjimečně se najde "recenzent", který upře zrak z nějakých důvodů na tu či onu věc ("protože proto!" - in: Křemílek a Vochomůrka), ten či onen text, těžko však schopen zavázat někoho druhého k zájmu o tutéž věc, k privilegování téže věci, téhož textu před myriádami dalších textů, dalších věcí a dalších banalit. K něčemu povznesenému aspoň chabě nad pouhou tautologii "něco recenzuji, protože to recenzuji".
WuWej, přečetl jsem vaši recenzi tak, že nějak sympatizujete se zvukovou rovinou této poezie, chápu tak sdělení (raz, dva, tři, čtyři...) PÁTÉHO odstavce toho, co nám tu sdělujete. Popravdě vidím, že to není jediné možné rozumění, zřejmě jste tedy mluvil o jiné malebnosti, odkazující spíše než na sóničnost na obrazové odkazované.
Dále už jenom zavádějící spor o konstrukci a formu, který bychom už asi měli po Lukácsových dogmatických nalejvárnách považovat za odložené ad acta. Usilování o tvar, v tomto případě básně, přece neznamená nic externího a odcizeného psaní. Tuto "práci" načapeme jedině tak, že jsme konfrontováni s její absencí: s amorfností, s masivní nesnází vidět a vyložit, v čem odlišit zohledňovaný text liší od nespočtu jiných skutečných nebo možných sdělení nebo chaotických shluků čehokoli.
~