Wuwejův zápisník

Jak zbulvarizovat slovo bulvární? Slovem porno!

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2014-12-04 19:46:46
Další příspěvek - earth porn. Ach jo.
https://twitter.com/EarthPorns
Wu
2014-08-17 22:11:11
Když tak nad tím přemýšlím, jestli jste zamýšlel muchomůrky fotit s nadzdvihnutou plachetkou či sukénkou, nebo dokonce dělat detaily jejich pochvy... pak je to vlastně naprosto přiměřené použití slova! :-D
André Pulgar
2014-08-17 17:24:02
A já jsem dnes v lese vymyslel "mykoporno".
fialka
2014-08-17 14:21:14
Tribune, jestli ten "mapporn" dobře chápu - nelezli byste si s Googlem do zelí?
Wu
2014-08-16 22:53:37
fialka: už je mi to jasné, takže pojem porno se tak začíná uvolňovat pro jiné použití. No... nevím, no :).

Tribun: já vím, že se vyvíjí a posouvají, občas se mi to líbí, občas - jako tady - ne, ale stejně s tím nic nenadělám.
"Posedlost a odhalení" je pěkná definice.
Tribun
2014-08-14 16:51:51
Jazyk se vyvíjí a významy se posouvají, i u toho porna. A to i u toho opravdového, kdy dnes nikoho nepohoršuje to, co by se dříve považovalo za tvrdé porno. Co se všech těch *porn, co je jich dnes internet plný týká, tak jsem tomu vždy rozuměl tak, že se tím míní posedlost tématem + odhalení, a jako takové mi to přišlo i celkem chytré a nikdy mi to nevadilo. Dokonce jsem si chtěl založit i jedno vlastní "porno" přes mapy - mapporn, ale pak jsem od toho upustil, protože se znám a vím, jak by to (ne)dopadlo.
fialka
2014-08-13 22:45:16
"Přesunulo" asi není přesně to, co jsem původně myslela. Chtěla jsem říct, že porna je už tolik, že je lepší zadávat konkrétně co to má být, jinak se v té záplavě nedá zorientovat. Kategorie taky není to, co myslím.

Dřív prostě stačilo říct "film s hvězdičkou" nebo "je tam sex" a bylo vše jasné. Dneska to bohužel neznamená, že se na to dá vůbec koukat.
Jago
2014-08-12 19:47:47
Wu: Čárky jsou i moje noční můra. A psaní velkých písmen. :-(
Wu
2014-08-11 23:44:21
Henry Psanec: také občas viz s tečkou napíšu a tak kamenem neházím - a místo toho se snažím dávat pozor, tohle se uhlídat dá. Zato čárky v souvětích jsou horší, s těmi mám potíže pořád.

ratka: jo, dobře, už tomu taky rozumím. Ale pořád nesouhlasím :) Protože popisuješ útok na pudovou stránku celkově, na emoce, city... Ale sexualita je jen jeden z pudů a u porna být musí, jinak to není porno.

fialka: To je úsměvné :).
Ano, myslel jsem příklady, pod co se přesunulo, ale čekal jsem nějaké skutečné významové posuny - ne zkreslené vyhledávání. To je následek, ne příčina. Ale vlastně jsi mě k posunům navedla. Některé kategorie porna jsou dobrý příklad. Sendvič, například. Nebo MILF, původně jen hláška z filmu.
fialka
2014-08-08 17:19:22
Příklad, jak najít porno, aniž by se toto neslušné slovo zadalo do vyhledávače? Mně stačilo zadat "práce doma". Asi tak polovina nabídek nebyla to, co jsem si pod tím pojmem představovala já. Vynadala jsem si a doplnila to na "ruční práce doma". Bylo to ještě horší, tak jsem dala podle mě dostatečně konkrétní "háčkování".
A ten pitomec Google ignoroval nabodeníčka a nabídl mi, jak se dostat do Pentagonu. Teda jenom v tom nápovědním řádku. :-)

Navážu na ratku, popsala to dobře. Slovo "porno" přidané k čemukoliv, co se má prodat, má zřejmě navodit představu uspokojení, když si člověk tu věc pořídí; a toto uspokojení by mělo být pro zákazníka stejně silné a žádoucí, jako je tomu u sexu. Něco jako když se k novému modelu auta přidává modelka a k motorce drsný chlap, tak k těmto dalším se napíše porno. Jasné, nezaměnitelné, zájem zaručen (si myslí ti, co to používají).
Taky mi to vadí.
Ještě je tu možnost, že "book-porn" znamená knihy, které se musí opravdu zaplatit, ne ty ke stažení zdarma. Prostitutky zdarma nepracují.
ratka
2014-08-08 06:30:44
Wu, rozumim ti. Ja tam tu sexualitu vnimam (pudovou stranka). Teda uvedomuji si ji. Ukazovanim mrtvol, ukazovanim chuti, jasnych barev, vybuzovanim emoci. Ale bavime se doopravdy o vulgarnim utoku. Protoze se nepohybuji moc na unternetu, tak ani nevim... jak dalece je to utocne a na jake lidske centra utoci to co jsi mel na mysli svojim clankem.

Pokud to tak neni, tak je to muj omyl. Nic o Tom nevim. Mela jsem na mysli opravdu prodejni bulvar. Nikoliv pouhou informaci o necem.
Henry Psanec
2014-08-08 01:13:38
Wu
2014-08-08 00:26:40
fialka: Tvůj počítač se nezdá :).
Ohledně přesunu porna pod krycí názvy vážně nevím, já žádné neznám. Měla bys příklad?

ratka: nevěstka není jen prodejnost, je to také sexualita.
(Kdyby tam tento aspekt být nemusel, nebyla by to nevěstka, ale jakékoliv zboží, třeba housky na krámě.)
Proto to nevidím stejně, tenhle významový posun se mi nezamlouvá.

Henry Psanec: díky. Vidíš, grammar nazi mi vadilo odjakživa, ale neuvědomoval jsem si proč...
četl jsi tohle?
http://nejlepsicopywriter.cz/at-hodi-kamenem-kdo-nikdy-nenapsal-viz-s-teckou/
Henry Psanec
2014-08-07 17:20:34
ratka
2014-08-07 07:46:50
Porozumela jsem tomu jednoznacne tak, ze Porno je ukazujici se (pisici) nevestka. Takze ta prodejnost hraje roli to je nevestka - grafie ukazovani se, obnazovani se

takze foceni atrap jidel muze byt povazovano za pornografii pokud slouzi k tomu aby se lide nad nimi ukajeli (hmmmm, to musi byt dobre, to bych si dal) a tim se zvysovala prodejnost toho jidla. Je zde Analogie s pornografii. Teda podle me urcite :-)

plati i pro ostatni popisovane veci, kdy se neco prodava utocenim na pudy toho, kdo se ma divat a tim platit. takze souhlas
fialka
2014-08-06 16:37:27
Takže jídlo je porno, mráčky jsou porno, porno zřejmě pornem zůstalo - to znamená, že mám počítač plný porna.

A nemá na tebou popisovaný fakt částečný vliv to, že se dnes porno přesunulo pod různé krycí názvy a zůstalo jen slovo?
Wu
2014-08-05 16:18:29
Jago: angličtina je toho plná, z twitteru mám další doplnění, článek zaktualizuji :). Díky za doplnění etymologie.

jm: cloudporn, výborně, doplním, díky!

Vladimír Nikl: vulgárně otevřený a sexuální vzrušení podněcující? :)
Vladimír Nikl
2014-08-05 08:26:59
jm
2014-08-05 08:07:58
Též nemám tato spojení rád. Připadá mi, že takové označení shazuje jinak zajímavé téma. Z Instagramu si ještě vybavuju cloudporn (fotky oblohy).

Jago: Mám stejnou zálibu - když jsem na výletě, tak neodolám si vyfotit zátiší s hrnkem kávy a něčím, co si k tomu dám...:-) Mám podezření, že jen kvůli tomuto žánru ve skutečnosti tahám foťák, abych si tam mohl dát nízkou hloubku ostrosti a ručně zaostřit.
Jago
2014-08-05 07:33:19
Pěkné, zdá se, že upadají i jiné jazyky. Podíval jsem se do etymologického slovníku, z čeho vlastně vzniklo slovo pornografie (cit.): "Nemravné literární nebo výtvarné dílo. Z řec. pornographos nemravný, slož. z porné - nevěstka a grafó - píši."
BTW: Fotografování jídla nepokládám za nic nemravného, i když některým restauratérům se to prý nelíbí. Proč ne, když je pěkně naaranžované? Já si navíc fotím i pěkné hrnečky s kávou.