Re jm:
Domnívám se, že v odstavci o hudbě jste pojem kýče pojal příliš extenzivně. Neřekl bych, že z pohledu vysoké hudby je veškerá pop music kýč, ale že veškerá pop music je brak, část z ní navíc kýč.
Nevím, co posloucháte, abych to přiblížil, tak využiju to, co mám zrovna ve sluchátkách: Z pohledu "vysoké hudby" jsou Led Zeppelin brak, ale třeba jen Stairway to Heaven je i kýč (což mi samozřejmě nebrání v tom, abych si záměrně ty Cepelíny nepouštěl).
Na druhou stranu, přísně posuzováno, na krátkých chytlavých sekvencích je založena i popularita třeba Bethovenovy Páté, Deváté, Dvořákovy Deváté, Mozartovy Malé noční hudby nebo Čtyřicáté symfonie, nebo Smetanova Má vlast - ta to dotáhla s Vltavou až na Hlavní nádraží ...
To nemluvím o Carmina Burana, která je svým způsobem kýč od začátku až do konce - ale mělo by lidstvo bez takových kýčů vůbec nějaký smysl?
~