Wuwejův zápisník

Dodatek k Deidovi, feminismu a genderovým studiím

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
vera
2013-07-07 10:24:38
sthsth
2013-06-19 22:45:49
vera
2013-06-13 18:48:10
sthsth
2013-06-08 17:48:47
Vera: Vite, ze s Vami ve vetsine souhlasim?
vzdyt jsem nikde netvrdila, ze zena a muz jsou stejni ! Dokonce si myslim, zeny jsou skutecne v prumeru trpelivejsi, vytrvalejsi,cilivejsi a vnimavejsi...Libi se mi take vase prirovnani o motoru a pohonne hmote.
Jen bych to trosku posunula. Mnohe zeny jsou nadane v ruznych smerech, maji invenci atd., a tyto sve geneticky dane dispozice by velmi rady rozvijely i mimo svou rodinu. B Nepochybne ony typicke zenske vlastnosti jsou velmi zadouci i u lekarskeho povolani. Ovsem samy o sobe nestaci, je treba dlouheho studia, pile i urciteho stupne inteligence. Vzdelavat se nutno cely zivot, jinak se clovek nestane dobrym lekarem/lekarkou. Pokud se lekarka nechce vzdat rodiny (a proc by mela ?], potrebuje chapaveho manzela, ktery je ochoten delit se o domaci povinnnosti, uvarit obcas teplou veceri, pohlidat deti a celkove se vzdat casti sveho pohodli. Ted je to jiz se sluzbami lepsi, nicmene jen na ne spolehat nelze.
A muzeme jit dale - od lekarek k umelkynim vsech smeru, vysokoskolskym i stredoskolskym ucitelkam,starostkam (proc je jen je o tolik mene zen ve vrcholove politice nez starostek malych obci???] atd...
U nas bohuzel prevlada stale stereotyp, ze prvotnim poslanim zeny je rodina a deti a od toho se odviji jeji daleko vetsi zatez domacimi povinnostmi, ktera ji brani soustredit se na profesni rust. Pozor - nemam na mysli karieru ve smyslu reditelky ci sefove cehokoliv, ale maximalni rozvoj profesnich schopnosti.
Deida, abych se opet vratila - alespon citovane uryvky - naprosto jasne rika,ze hlavni napln zeny jsou starost o rodinu a vztahy v ni ( Vy valstne take]. Jenze se stava, ze zena bytostne touzi po seberealizaci take jinde. Protoze se narodila treba s velkym malirskym nadanim. Priklad - rodina Manesova. Velky talent zdedila i Amalie. Neprovdala se, starala se o bratry, malovala. A coz Bozena Nemcova? Matka ctyr deti, ciliva, poeticka duse.Jeji Babicka stoji za precteni dosud...ovsem, prozivala velke trapeni, stres, deprese.
Tak si rikam, co by BN napsala na tento blog, jak by reagovala na Deidovy sentence. Protoze jsem hodne toho cetla o ni i od ni, domnivam se, ze by sem napsala neco podobneho jako ja. Ovsem svym krasnym , nedostiznym, jedinecnym jazykem.
Tesilo mne , a priste prosim, bez tech boxerskych rukavic apod. Nepodsouvejte mi, co nejsem.
vera
2013-06-07 13:53:06
sthsth: Já to vidím, ty boxerské rukavice ;-) vy nechcete přemýšlet, vy jen vyjedete s buldozerem, to je pak těžký. Ale co, sranda musí být :-)
Ženství - to je síla, životní motor. Každý motor, k tomu aby dlouho vydržel a plnil všechny nároky na něj kladené, potřebuje pohon, zdroj. U ženství je tím zdrojem vědomí, že žena JE tvůrcem života a rodiny. Že jí jako tvůrci toho nejlepšího na světě byly přírodou dány zvláštní schopnosti - je trpělivější, vytrvalejší, citlivější, vnímavější. Proč se za to stydět, proč nepřiznat hrdě a hlasitě že je to dobré? Proč se toho vzdávat, schovávat to před muži? Podle mě by to mělo být naopak! Protože když tohle žena přijme jako pohon svého života, může ho řídit a vyžadovat správné zacházení. Je silná, protože je hrdá na svoji jedinečnost.

Když dám do motoru správné pohonné hmoty, bude šlapat jako hodinky, a budou ho všichni obdivovat a respektovat. Když budu na pohonných hmotách šetřit, nahrazovat je nějakými biopalivy - pak budu mít problém - zatěžuju okolí, hapruju, kolabuju, nervuju se, štěkám, podléhám depresím - a v okamžiku ukončení kariéry jsem odsunuta na vrakoviště...

Když si přiznám, jaké správné pohonné hmoty mám uživat - tedy když přiznám že je mi geneticky dáno být ženou-matkou-tvůrkyní rodiny - tak mohu stanovovat hranice, a určovat kudy se pojede. Nejsem zmatená, nemusím fňukat že mi nikdo nerozumí, že mě nikdo nepopostrkuje, neochraňuje. Jsem silná a hrdá, protože vím kdo jsem. Pak můžu zůstat sama. Nebo můžu být hrdá na svoji rodinu, i když za mě bude dům uklízet nějaká firma. Nemusím se bát nebo štítit kuchyně, protože bude jen jedním z nástrojů, které můžu v životě používat. I když tam budu jen mazat chleby, budu to dělat s láskou. A za tu lásku bude rodina i další okolí ochotno pomáhat mi v kariéře. Ale to vědomí že jsem žena=život a že já jsem ten kdo všechno spojuje - to tam musí být, jinak se žena nekoná. Místo ní je tady chlap v sukních. K čemu je dobrej?
sthsth
2013-06-02 21:59:22
vera
2013-05-31 19:14:53
mila
2013-05-25 16:52:55
sthsth
2013-05-25 02:38:32
vera
2013-05-23 21:07:41
vera
2013-05-23 18:47:35
sthsth
2013-05-22 20:25:13
vera
2013-05-22 19:26:35
sthsth
2013-05-18 05:07:30
Linniere; velmi nerovne az otrocke spolecenske postaveni zen je hlavni pricinou demograficke exploze Tretiho sveta. Jakmile zeny ziskaji vzdelani a moznost seberealizace mimo domov, klesne porodnost, coz je v podstate jedina sance na zachovani lidkeho rodu.Jinak Zemi a sve prostredi znicime.
U nas se opravdu pokles porodnosti vyrovnava pristehovalectvim, coz neni vubec spatne. Cesi vitenamskeho puvodu jsou velkym prinosem, to jen abych uvedla priklad.
Pokud chteji muzi po zenach, aby rodily vice deti, musi se sami o rodinu a domacnost vice starat, vzit si cast rodicovske dovolene a rozdelit vareni, uklid, prani, starost o deti. Tohle vse zamestnana zena sama zvladnout nemuze. Pokud vsak chce zustat radeji u deti a praci mit na vedlejsi koleji, why not, ale nelze do tohot kazdou zenu nutit s poukazem na jakesi udajne biologicke rozdily.
A na okraj - pane Wu, naprosto nechapu, proc by siroke srdce, empatie a laskavost mely byt spojovany s mekkou pateri (abych se vyjadrila k dalsimu uryvku). Coz Matka Tereza, farar Toufar, svaty Frantisek i sam zakladatel krestanstvi nemeli jak odvahu, tak VELMI laskave srdce?
A kdyz jsme u te biologie, z hlediska hormonalnich regulaci, pomeru velikosti obou pohlavi, evolucni historie genu na pohlavnich chromozomech apod. je clovek pripad savce, kde do peci o potomstvo investuji oba rodice, byt muzi ponekud mene. Mohu o tom napsat studii, ovsem nikoliv pro tento blog. Vidim vsak, ze byla uzitecna, aby vyvratila myty a nepodlozena tvzeni, kterymi se (nejen) Daida (dle uryvku) zaobira.
Good night
Linniére
2013-05-17 20:58:40
Ad sthsth:

Jen se vmísím abych uvedl na pravou míru výrok o populaci a pak zase budu jen tiše pozorovat.

Ano, populační exploze sice probíhá, ale v zemích Třetího světa. Přirozená populace u nás stárne a pomalu vymírá. To že lidí u nás neubívá je dílem přistěhovalectví. A myslím, že to problém docela je a ještě hodně bude.
sthsth
2013-05-17 17:56:46
vera
2013-05-17 14:45:59
sthsth
2013-05-16 17:39:20
vera
2013-05-16 14:12:48
sthsth
2013-05-16 02:28:11
Wu
2013-05-15 23:50:59
Je to pořád dokola a kouká z toho leda frustrace. Tentokrát to budu já, kdo nad diskuzí láme hůl - už se k tomu nebudu vyjadřovat.
sthsth
2013-05-15 17:52:08
vera
2013-05-15 10:53:44
sthsth
2013-05-15 03:55:09
Wu
2013-05-15 02:42:50
fialka: přesně. Bezhlavé prosazování často vylije s vaničkou i dítě.

sth: a protože všechno záleží na konkrétní situaci a dohodě, nelze paušálně říct, že kniha je v českém kontextu škodlivá. Kontext, kontext. Co kontext tohoto blogu? Tady nikdo nikoho nikam netlačí.
(Ovšem nerad bych rozjížděl další kolo marné diskuze. Bojujte za feminismus, ale tam kde je to třeba.)
fialka
2013-05-14 20:51:06
sthsth
2013-05-13 21:03:57
fialka
2013-05-13 19:51:27