Wuwejův zápisník

Jak snížit pocit uštvanosti

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2012-05-30 00:00:59
lojzo: dobře. Ještě jeden dva takové komentáře, a přidám k devětadvaceti rozečteným knihám třicátou ;).
lojzo
2012-05-29 19:46:26
Ad Pratchett:
Ja som kedysi začal ôsmym dielom (Stráže, stráže!). Ten ma navnadil tak, že potom som to už bral pekne od začiatku.
A čo sa týka máp, súhlasím s fialkou. Je to milý bonus, ale potrebné nie sú.
Wu
2012-05-29 00:39:22
Jago: tak jo, raději od začátku. A čím déle se o něm budeme bavit, tím větší chuť budu mit se čtením začít :)

fialka: parádní schéma, začnu určitě zleva, díky

Lafi: s tím válčím pořád, pořád jsem ve skluzu, pořád se mi nechce do toho důkladně říznout - co kdyby z některých zdrojů vypadla nějaká perla :)
Lafi
2012-05-28 21:58:17
Pravdu díž. Před časem jsem řešil podobný problém, ale z internetovou čtečkou. Bylo tam deně tolik nových záznamů, že člověk nedělal nic jiného, než se tím prodírat. A nebyl čas na knihy. Pomohlo radikální ořezání Readeru omezení "počítačového času".
fialka
2012-05-28 19:23:42
Dost informací, až skoro nepřehledně, je tady: http://www.discworld.cz/

Tady je taková myšlenková mapa s hlavními postavami a přibližnou časovou linií:
http://www.discworld.cz/zemeplocha/o_zemeplose/

Já bych raději začala těmi tituly vlevo (úvodní kniha je naznačena barvou) než dejme tomu Vědou. A pak podle zájmu. Něco se poznat dá - Pohyblivé obrázky jsou o filmu, Poslední hrdina o Barbaru Cohenovi atd. Já mám přečtenou tak polovinu, tak tady nebudu machrovat. Pro začátek stačí nastudovat mapu Zeměplochy (Ankh-Morporku, Lancre, Smrťovy říše, Neviditelné univerzity...)a můžeš začít :-))) (Obešla jsem se zatím bez map a nebloudím v tom.)

P.S. Vetinari je skvělý. Zuzana taktéž. A Zavazadlo!
jm
2012-05-28 15:28:30
Pokud se mohu přidat s doporučením ohledně Pratchetta, tak souhlas, že každá ta dějová a stylová linie má něco do sebe. Mně se docela líbily ty "městské" díly o moderních institucích, často s rostoucí rolí Lorda Vetinariho jakožto osvíceného tyrana. "Pravda" je o novinách, "Nadělat prachy" o centrální bance, "Zaslaná pošta" o poště. Též mi utkvělo pochopení pro policii, kterou projevil v díle "Buch!" - hlavně na jednom místě, kde píše, jak policie vlastně jen sílu předstírá, ale proti skutečnému naštvanému davu nemá šanci.

Když se dívám na blog, tak mimo městských témat mě pobavil též "Carpe jugulum", což je upírská komedie, případně poslední díl "Obléknu si půlnoc" - o obětavých ženách, které se starají o přestárlé a bezmocné.
Jago
2012-05-28 07:25:21
Wu
2012-05-27 23:45:52
Dobrá dobrá, takže co radíte na začátek? Toho Zloděje času?
fialka
2012-05-27 18:16:28
Jago
2012-05-27 06:27:52
Wu
2012-05-27 00:35:35
bb: neřekl jsem to úplně přesně, mě rozčilují křesťanští autoři (identifikovatelní mimo jiné tím, že používají hodně odkazů na biblické postavy), protože až na vzácné výjimky dříve nebo později použití argument "protože bible" - a to argument není.

fialka: to je dobrý tip, rozdělit čtečku podle důležitosti. Já to tam mám jen do kategorií, ale protože nestíhám číst všechno, chtělo by to (kromě odhlašování postradatelného) rozvrstvit.

Pratchetta v plánu mám, ale chci začít od začátku :)
bb
2012-05-26 01:41:02
fialka
2012-05-25 21:52:42
bb
2012-05-25 14:48:36
Wu
2012-05-25 00:23:52
Kojot:

Tak to jsi udělal opravdu to nejlepší, co jsi udělat mohl. Gratuluji.
(A že k tomu přispěl tenhle článek mě obzvlášť těší.)

Povinná literatura, ech, o kolik skvostů jsem kvůli ní nejspíš přišel...

Diskuze na internetu jsou obzvlášť zákeřné, hodiny času, emoce a výsledek většinou marný, snad kromě vytříbení argumentačního stylu. Kolikrát jsem někoho přesvědčil, že mám pravdu? Kolikrát někdo přesvědčil mě?

bb: asi to přichází ve vlnách. Syndrom vyhoření, taky už jsem párkrát byl blízko :). Biblické odkazy by mě asi rozčilovaly, takže tohle vynechám. Na téma vyhoření si ale asi něco přečtu, možná je ta pravá chvíle.
Kojot
2012-05-24 21:31:48
Díky za článek. Čel jsem jej předvčerem a chtěl jsem ti napsat reakci, ale raději jsem otevřel láhev vína, pustil si muziku, co jsem už dlouho neslyšel, rozvalil se na židli a hodinu koukal do zdi (jsou na ní obrazy). Bylo to krásné a nebýt tohoto článku, nikdy by k tomu nedošlo. :-)
---
Co se četby týče, opravdu ji dokáže zkazit především pocit, že člověk tu věc číst musí. Dobrý důvod proč zakázat povinnou literaturu!
---
Ad internetové diskuse: Musím přiznat, že jim propadám, docela mě to baví, ale také to unavuje. Budu se víc krotit.
---
A ještě jsem si v této souvislosti vzpomněl na jeden starý vtip, ale třeba jej někdo nebude znát:
- "Víš, se řekne maďarsky důchodce?"
- "Ne."
- "UŠTVÁN LÉTY."
bb
2012-05-24 10:24:52
Wu
2012-05-23 23:48:28
Ne, v hodnocení problém není. Volný čas jsem vyplňoval věcmi, které jsem hodnotil jako pozitivní, jenže to byla neustálá aktivní činnost.

Když koukám na článek, není úplně analyticky přesný, míchám tam uštvanost, neodpočinek, neustálé dělání něčeho, což se sice točí kolem téhož, ale totéž to není. Což asi vede k nedorozumění.

Jo, Pratchetta mám pořád v plánu :)
Jago
2012-05-23 22:45:59
Wu
2012-05-23 21:24:51
Tribun: jo, to je další věc, nad kterou také přemýšlím. Zrovna tuhle na jedné sociální síti jsem dokonce smazal rozepsanou odpověď - málem jsem se sám chytil do pasti reakcí, formulací, rozporování. A přitom jediný výsledek by byla ztráta mého času (a notné rozladění).
Ale odlišit snahu o diskuzi od pouhého vyvěšování "pravd" je tak těžké...

Bohdan Dlouhý: nejvíc mě překvapilo, jak snadno do toho člověk vklouzne, aniž by si toho všiml. Každodenní malinkatý ústupek - a jednoho dne je to hotové.

Jago: fakt těžko. Ale uvědomit si to je zásadní předpoklad.
Čtení odpočinek je, rozhodně, dokonce životní nutnost, pro mě (viz. http://blog.wuwej.net/2012/05/09/vliv-cteni-na-pocit-stesti.html). Tohle je ale trošku jiná věc, to je totální vyplněnost času (i čtením) a z toho plynoucí pocit, že čas nemám.

Bohdan Dlouhý: a nejhorší je, když si člověk vezme oddechovou knihu, beletrii, a pak se u ní trápí hůř než u nějaké té normy.

Bohdan Dlouhý
2012-05-23 15:03:54
Ono asi záleží na tom, co čteš. U Harryho Pottera (nebo Kulhánka či Žambocha) si odpočinu. U nové normy na výsadbu dřevin ne. :)
Jago
2012-05-22 22:15:20
Jago
2012-05-22 22:13:50
Bohdan Dlouhý
2012-05-22 10:54:54
Do kamene tesat. :)
Uštvanost, permanentní stres a z toho plynoucí potíže a nemoci. A děláme si to sami.
Tribun
2012-05-22 08:22:21
Včera jsem shodou okolností přemýšlel nad tím samým - s tím samým výsledkem, že si za to můžu sám a že je to vlastně jen moje rozhodnutí, jestli budu chtít okomentovat každou blbost, nebo jestli prostě budu nad věcí. Lhostejnost a nadhled nejsou, byť to navenek ve výsledku tak může vypadat.