Wuwejův zápisník

Peří nebo umělé vlákno?

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2011-12-13 00:37:02
Petrus: pěkné shrnutí. Já naštěstí s roztoči problém nemám, nebo o něm nevím, takže si všímám spíš ostatních výhod, ale ve výsledku je to jedno. Nejspíš jde opravdu jen o nostalgii. Ale ale ty peřiny si v úložném prostoru nechám :).
Wu
2011-12-13 00:34:29
Adam85: formulářové políčko "Vaše stránky" je určeno pro soukromé stránky, ne komerční odkazy. Toto není link farma.

Adam85
2011-12-12 15:48:03
Petrus
2011-12-09 11:54:01
My sme sa perín museli zbaviť pre alergiu na roztoce. Niezeby roztoce v umelom vlakne neprežili, ale pri vyprati na 60 stupnoch sa zbavim aj roztocov aj ich ehm exkrementov a mam zase cistu perinu. To ze sa roztoce v umelych vlaknach nemnozia je mytus, ale je ich urcite jednoduchsie vyprat ako perinu z peria.

Aj napriek tomu obcas doslova "objimem" perinu u starej mamy, lebo som tam spaval ako dieta a prinasa to spomienky.

Takze ja by som povedal, ze tu ide hlavne o sentiment z casov minulych :)
Wu
2011-11-01 00:24:05
Ó, vyčerpávající přehled, díky.
Opravdu vypadá jako šaman :)
Henry Psanec
2011-10-31 16:19:43
Zdeněk Zachodil z prodejny SF a fantasy Arrakis v Brně, fan a znalec SF a literatury vůbec, překladatel, báječný člověk; zakladatel mezinárodní a největší conanovské (rozuměj od barbar Conan) společnosti, Conan Society, jejímž jsem taky členem, organizátor conů (tedy setkání čtenářů SF a fantasy), vydavatel conanovské literatury, bratranec Nalima Lidochaze, hudebníka a conanovského badatele, autora několika CD a knih o Conanovi.

http://www.jwp-prochazka.cz/soubory/saman2.jpg z
http://www.jwp-prochazka.cz/clanek/fenixcon-2008-ve-28-obrazech-5-7-prosince-2008
Wu
2011-10-30 22:57:43
Řekni nám víc o Velkém šamanovi z Arrakisu, nic o něm nevím :)
Henry Psanec
2011-10-28 17:50:35
Mně poradil spaní bez polštáře Velký Šaman z Arrakisu, že je lepší kvůli zádům. Máš pravdu, jak se to mění, já například stále dokážu usínat žlutě (psal jsem o tom u sebe 3. 6. 2009), ale už nemám smutné sny!

To s užíváním a využíváním napsals výborně! Psal o tom i Konrad Lorenz - škoda, že pro jeho zásadní práce tady prý není dost čtenářů, aby se "vyplatilo" je vydat.
Jago
2011-10-28 00:49:32
Wu
2011-10-28 00:08:47
Jago: oni tam mají i středověký hotel? :) Někdy se tam musíme vypravit, obzvlášť když tam hrává Gnomus.
No jo, vždyť já mám vlastně polštář taky péřový! ještě nejsem úplně ztracený :)


Henry Psanec: spával jsem taky bez polštáře, ale v posledních letech se k němu vracím. Zvláštní jak se to mění. Místo na břiše lehávám na boku. Ale možná to místo psychologických důvodů má důvody čistě prozaické a s velikostí břicha související :D

karel: hm, to je hezké. A vzácné, takhle si svou sounáležitost uvědomovat.

fialka: opraveno, díky za upozornění.
Matraci taky obracím. Takže je slehlá z obou stran :). Jinak ovšem souhlasím, dříve se o věci pečovalo a věci se užívaly. Dnes se využívají.

kryska: jo, ten vyhazovací rauš znám, už se těším, až tomu zase propadnu :).
kryska
2011-10-27 08:37:38
fialka
2011-10-26 16:02:23
karel
2011-10-25 18:29:06
Henry Psanec
2011-10-25 04:29:35
Hm, já mám stejný problém jako Wu - když jsem spával pod duchnou, musel jsem si ji natřepat, protože jsem za chvíli spal pod povlakem. To bylo ale na chalupě. Doma mám pokrývku dekovitou plněnou ovčí vlnou a nemůžu si ji vynachválit. Spím bez polštáře, a když už, tak si vezmu jen maličký molitanový kapricek; pokud neusnu na Tygrovi, kterému pak musím ráno pomoct rozcvičit plece z placatého stavu.

Tribune: takový sentiment je všechno, jen ne blbý!!

Osobně nechápu, jak je možné dávat záruku na některé materiály - vždyť nejsou na světě tak dlouho, aby se vědělo, zda tu záruční dobu vůbec přežijí! Jasně, ytong se řeže pilou líp než cihla, ale cihla je... prostě cihla! Základ, fundament, báze, kořen!
Jago
2011-10-24 23:04:57
Wu
2011-10-24 21:47:13
lojzo: no já už asi dva roky spím taky pod dutovláknem a je to příjemnější, ale v úložném prostoru postele jsou pořád péřové deky. Protože... se mi je nechce vyhodit.

Kryska: :) jo, to je podobné. A co ty polštáře, vyhazovaly se Ti dobře, nebo s těžkým srdcem?

Tribun: jo, asi jo, materiálový tradicionalista určitě jsem. Mám raději dřevo než plast, u stavby radši vidím kámen (nebo beton) než sklo a kov... U peří jsem to ale vědomě nikdy nepociťoval.
(sentiment to vůbec není blbý, podle mě je na místě)

Liška: postapokalyptickou literaturou živené paranoidní obavy z ... no já nevím, že všechny moderní věci přestanou fungovat. Proto paranoia :). Lidská práce, to by mohlo být ono - co opravdu nesnáším je, když se nějaká práce dělá nadarmo, zbytečně.

Maruki: duchna mi k srdci nepřirostla, dodnes si pamatuju, jak mě u prababičky přikryli klasickou duchnou, která mě totálně zavalila - a ráno už bylo všechno peří shrnuté, takže jsem spal přikrytý povlakem.
Duté cihly dá do hradby jenom dutá hlava :(.
ale přirovnání je to dobré, ony ty duté cihly sice mají samé výhody (co se týče prostupu tepla, tak bys z klasických cihel musel dělat zdi asi tak čtyřikrát tlustější), ale co naplat, už to pořádná cihla není.
Maruki
2011-10-24 20:48:03
Liška
2011-10-24 18:22:26
Paranoia?? Proč paranoia? Pod tou si představuju něco docela jiného.

Peří bych nevyhodila ani za nic. Ani kdyby mělo jen ležet v peřiňáku (jak se jmenuje peřiňák na dutovláknové pokrývky??? :-))))
Peří je ruční práce, lidská práce a často konkrétních lidí z rodiny a jejich sousedek... Dutovlákno je něco jako hnusná umělohmotná hračka z Číny.
Ale klidně se jím přikreju, to zas jo. Akorát je ta deka tenčí než mám ráda. Teď zrovna mám svou prošívanou péřovou a žádnou ikeáckou dutou (tu jsme měla jen erární v minulém bytě a nechybí mi).
Tribun
2011-10-24 15:00:03
Přiznej si to, jsi materiálový tradicionalista. Já bych asi také váhal, peří je přírodní materiál a člověk má k takovým materiálům silnější vztah, než k průmyslovým (jasně, že i peří může být průmyslové). Já mám doma také pár takových a kdybych je vyhazoval, připadl bych si, jako že vyhazuji něco, co mě pojí s mými předky (blbý sentiment, co?).
kryska
2011-10-24 14:34:20
lojzo
2011-10-24 08:31:02
lojzo
2011-10-24 08:30:35