Wuwejův zápisník

Gerhard Hörner: Rychlé čtení

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2010-12-25 15:40:26
Já jsem nakonec rezignoval a koupil si Gruberovu knihu "Rychločtení, rychlostudium, info management" (a to i přes to, jak je mi jeho sebechvála protivná). Mám ji rozečtenou - a je to skutečně použitelná učebnice, s postupy a cvičeními.
Mira
2010-12-25 13:52:30
Wu
2010-07-20 00:19:23
Já toho ve slovenštině moc nepřečetl, jen první čtyři díly Harryho Pottera - ale taky zvykl jsem si tím na ni dobře.
Ano, internet obírá o čas na čtení knih a co je horší, je takový chytlavý. Člověku se nechce odcházet :).
fialka
2010-07-18 20:49:29
Wu
2010-07-15 23:28:04
Takovou knihovnici bych nesnášel (co je jí po tom?).
S tím nepřečtením všeho, co bych chtěl, to mám přesně naopak. Čím jsem starší, tím víc mě to štve a tohle http://blog.wuwej.net/2008/07/04/tajna-nocni-mura-otazka-co-prave-ctes.html se mi stává častěji.
fialka
2010-07-15 08:42:26
Henry Psanec
2010-07-13 23:09:31
Vidíš Wu - staň se chemikem, špiónem a spisovatelem (vykonávat naráz), třeba pak budeš mít na čtení čas.
Wu
2010-07-13 23:07:17
fialka: čtení řádku pozpátku je také jedna z technik, popisovaných Hörnerem. Bohužel opět bez jakéhokoliv vztahu nebo výukového plánu.
Titulky, to mě nikdy nenapadlo. A když jsem byl zvědavý na nějakou píseň, stejně jsem buď nevydržel čekat, nebo správný okamžik prošvihl.
Rychločtení v módě? nemám z toho doufám odvodit, že jsem ve své snaze o rychlejší čtení veden snahou být in, že ne? ;)

Henry Psanec: Tobě bych 650 věřil. Nevím to jistě, ale myslím že běžná kniha má kolem 300 slov na stránku. To Ti vychází 2 za minutu, 120 za hodinu, kniha za něco přes dvě hodiny, 6 knih tak 13 hodin.
Bergier byl kouzelník ;)

Wu
2010-07-13 00:02:57
jm: asi řeší i nesoustředěnost, mluví o tom Gruber a v téhle knize byla nějaká cvičení také.
Henry Psanec
2010-07-12 23:51:12
Já si zkusil změřit kolik za minutu přečtu, na Wikipedii přes 650 za minutu, ale to jsem se snažil číst rychle. Mám vyzkoušeno, že není problém přečíst za den šest románů lehčího žánru okolo 250 stran jeden. Ale čtu tak, jako kryska - vychutnávaje každé jednotlivé slovo a krásu jazyka. Jacques Bergier četl do konce života 4 - 10 knih denně ve víc než deseti jazycích. Kde na to bral čas, maje asi tři prace naráz, netuším.
fialka
2010-07-12 18:42:57
fialka
2010-07-12 18:25:16
jm
2010-07-12 10:01:29
Přidávám se k Tribunovi, že mě též ještě nenapadlo, že by bylo užitečné pracovat na zrychlení čtení. Ale jak píšeš, není asi důvod - jako u každé činnosti - nechat si poradit, jak to zlepšít.

Záleží asi na okolnostech, co každý máme, ale mně nenapadá, v čem by mi větší rychlost čtení pomohla. Cítím jako problém často nesoutředěnost a že mi unikne detail. Ale to asi rychločtení neřeší.
Wu
2010-07-11 23:59:56
kryska: ne ne, to jsem si původně myslel taky, že klesá požitek ze čtení, ale (jestli nekecají) jde jen o vyšší rychlost bez vlivu na kvalitu. Žádný závod a už vůbec ne stres. Prostě v klidu čteš, akorát že nedáš za hodinu šedesát stránek, ale třeba trojnásobek.

Tribun: jde o zrychlení příjmu, ne o závody ani horší kvalitu. To máš jako psaní všemi deseti prsty. Kvalita psaní tím neutrpí, ale rychlost se zdvojnásobí.

Mordemy: souhlas, definice nezní úplně seriózně. Mne o takto definované rychlé čtení nejde, chci - třeba rozšířením zorného pole a zrušením běhu očima po řádku - prostě zvýšit rychlost zpracování textu. S dosavadním rozlišování důležitého jsem celkem spokojený.
Ad Gruber - škoda mluvit. Víš že dělá i do vztahů mezi muži a ženami? http://blog.wuwej.net/2008/10/24/david-gruber-proc-zeny-muze-ne-chapou.html

Fialka: to máš možná náběh na fotočtení. V knize to znělo jako sci-fi, ale možnosti lidského mozku jsou bezbřehé, takže kdo ví.
Mně se daří hodně rychle vyhledávat v textu - taky nějak podvědomě a graficky, nečtu to, hledám tvar písmen a celého slova.
Povídky, to je přesné. Přečtením celé sbírky vznikne, alespoň u mě, guláš postav a motivů, který se rozplétá jen opravdu těžko.
Wu
2010-07-11 17:35:40
Martas72: u trénovaného rychločtení se údajně dá zvýšit množství přečteného textu až na 1000 slov za minutu (běžný čtenář kolem 200 slov, když jsem si to měřil na cvičení v této knize, měl jsem kolem 330). Měřil sis, kolik to vychází Tobě?
fialka
2010-07-11 17:05:53
Mordemy
2010-07-11 10:07:48
Definice rychločtení dle Wiki: "Rychločtení je speciální metoda vnímání textu očima a jeho myšlenkové zpracování, při němž dochází současně se zvyšováním rychlosti i k lepšímu zapamatování přečteného a k lepšímu odlišení podstatného a druhořadého."

Myšlenka samozřejmě velice hezká (budete nejen číst rychleji, ale SOUČASNĚ si text lépe zapamatujete a vyberete z něho to podstatné) a byl bych velmi rád, kdyby něco takového fungovalo. Bohužel míra zaplevelení pseudovědeckými metodami je ve všech oblastech lidského sebezdokonalování stejná.
Konkrétně Gruber registruje své pavědy přímo u "Úřadu průmyslového vlastnictví ČR" a posléze je vydává za fungující a "vědecky certifikované" metody, staví sám sebe do pozice moderního guru a na všem velmi efektivně vydělává.
Tribun
2010-07-11 09:39:11
K čemu je rychločtení dobré, jaký má smysl? Nejde snad při čtení více o kvalitu, než o kvantitu. Dostihy v počtu přečtených knih jsou - dámy prominou - blbost.
kryska
2010-07-10 14:01:07
Martas72
2010-07-10 00:49:23
Taky čtu rychle a nikdy jsem nepřemýšlel nad nějakou technikou.... je to prostě ve mně. Jako má někdo absolutní hudební sluch, já mám rychlé čtení.