Wuwejův zápisník

Zavádějící volební kampaně už jsou asi standard

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2009-06-24 10:12:40
Zatraceně, veverko, tohle není vývěska, tohle je diskuze k článku. POřiď si blog a dávej texty na něj. A dávej je tam s uvedením zdroje.
Černá veverka
2009-06-23 15:06:06
dnes osmdesátiletou, bývalou novopečenou soudkyni z procesu s Miladou Horákovou odsoudili natvrdo k žaláři (mimochodem k parádnímu s dokonalou lékařskou péčí, jakou by si normální člověk nemohl zaplatit). Tehdy zmanipulovaná soudkyně, kdyby odmítla hrát svou roli, tak by se se zlou potázala.
Naopak redaktor Československého rozhlasu Jiří Ruml, který do rádia vyřvával, aby pracující posílali resoluce požadující trest smrti pro Miladu Horákovou po listopadu místo toho, aby chodil kanálama, tak byl kooptovám jako poslanec do národního shromáždění, a pak jako šéf komise pro vyšetřování událostí 17. listopadu zamlžoval fakta.
Jeho syn, Jan Ruml, se stal ministrem vnitra a zařídil, že o přepadu mafiánů s drogami na Ruzyni věděli mafiáni dříve, než šéf přepadového komanda policie. Notoricky je známa jeho spolupráce s mezinárodními zločinci, bratry Helbichovými atd.
Senátor a dřívější předseda vlády Petr Pithart je synáčkem toho Pitharta, který jako velitel lidových milic v únoru 1948 zmlátil študáky, kteří na hradě chtěli u presidenta protestovat proti komunistickému puči.
Svého času nejoblíbenější politik Vladimír Dlouhý je synáčkem Ing. Karla Dlouhého, generálního ředitele Hutnictví železa, člena UV KSČ a notorického alkoholika v jedné osobě - on byl trojjedinný jako Pánbůh. Matinka učila Marxismus na vysoké politické, synáček studoval na katolické universitě v Belgii, pak dělal předsedu KSČ na prognosťáku u Komárka a pak prvního polistopadového ministra průmyslu a obchodu za komunisty.
Tatínek pani Lívie Klausové nebyl nikdo jiný, než člen UV KSČ Šalgovič, jeden z těch, co měli podepsat zvací dopis pro vstup vojsk Varšavské smlouvy do ČSFR v r. 1968. Nechtějte vědět co předcházelo Klausově stáži v USA!!!
Co předcházelo stáži Tošovského ve Velké Británii atd.
Zkrátka a dobře, 80 stále stejných pražských rodin vládne této zemi, ať jsou tu komunisti, Američané, nebo Marťané. Kdyby zítra hrozila invaze z Marsu, tak ještě dnes bude Vladimír Dlouhý předsedou svazu pro spolupráci s Marsem.
Kdo je vůbec Kateřina Jacques? Kateřina Jacques, za svobodna Pajerová pochází ze zámožné a dobře situované rodiny. Přesto je o ní dostatečně známo, že má za sebou řadu deliktů násilné povahy a nemalou zkušenost s návykovými látkami. V polovině 90. let obývala se skupinou squatterů prázdný činžovní dům na Praze 7, poblíž Strossmayerova náměstí. Narušovali zde veřejný pořádek, vyvolávali pouliční rvačky a napadali kolemjdoucí. Scénář i závěr těchto incidentů byl zpravidla stejný. Jakmile bylo zahájeno vyšetřování a trestní stíhání, objevil se rodinný právník, povolaný rodiči nezdárné dcerušky, kontroval obviňováním těch, kdo byli přepadeni. Soudce přitom nevynikal žádnou zvláštní nestranností a v jeho snažení mu nepokrytě pomáhal. Neoficiální zdroje uvádějí, že v pozadí těchto právně-soudních intrik stál Jiří Dienstbier, politik, bývalý ministr a rodinný přítel. Přepadení, zbití a často i oloupení občané měli najednou vysvětlovat, proč se dopustili násilí na bezbranné dívce. Fakt, že minimálně čtyři osoby musely po útoku Jacques a jejích kumpánů vyhledat lékařské ošetření, že Kateřina osobně ztloukla násadou od lopaty muže, jenž se pokoušel chránit svou těhotnou manželku, to vše připadalo panu soudci jaksi nedůležité. Bezvýznamné a irelevantní. Všichni se jako mávnutím kouzelného proutku ocitli v roli podezřelých! O charakteru paní Jacques svědčí i to, že po celou dobu její squatterské "kariéry" se jí o nezletilého syna starali rodiče.Ona sama totiž jevila větší zájem o drogy, výtržnosti a pouliční rvačky, než o roli milující matky. Orgán péče o dítě se přesto neodvážil zasáhnout, i když se tato skutečnost vícekrát objevila i v průběhu soudního projednávání. Ostatně, pan Jiří Dienstbier, otec oficiální milenky Martina Bursíka(předseda SZ), nakonec na žádost rodičů pomohl Kateřině Jacques k politické kariéře.
No, co dodat národe!!!

Wu
2009-06-04 14:07:55
Zkus tohle: http://www.bloguje.cz/guide1.php
Pečlivě si přečti podmínky, obzvlášť sekci o šíření nesnášenlivosti, pak klikni na "Souhlasím s podmínkami", na dalším formuláři si vyplň uživatelské jméno (určí adresu blogu, např. wewiurka povede k wewiurka.bloguje.cz), heslo, svůj nick, kterým budou příspěvky podepsané, e-mail no a pak už si musíš poradit sama, protože já si tam blog zakládat nechci - takže nevím jak další stránky vypadají.

A tady je odkaz na FAQ - http://www.bloguje.cz/faq/

Černá veverka
2009-06-04 13:05:07
Kdž poradíš jak já do toho půjdu klidně. Napsal bysem Ti jinak ale neznám tvýho maila...
Wu
2009-06-04 09:58:18
Veverko, už jsi zvážila ten vlastní blog, co jsem navrhoval v diskusi u Borgese? Tohle jsou věci, které tam vysloveně patří (a začínají se odchylovat od tématu diskuze - zavádějících volebních kampaní). Určitě si ho založ!
Černá veverka
2009-06-03 17:32:43
Tohle jsou plody současného vzestupu ULTRAPRAVICE v ČR a FAŠIZUJÍCÍ SE SPOLEČNOSTI:

- "jedničky" v parlamentu" ,I,,
- "slibovaná NOC DLOUHÝCH NOŽŮ po vyhraných volbách"
- "pokud bychom říkali lidem pravdu, NIKDY BY NÁS NEVOLILI"
- "zákeřná facka pana Macka"
- pochody nácků židovským městem
- pochody nácků našimi městy za tichého přihlížení policie
- útoky na meatingy politických odpůrců - především pak ČSSD
- útěky SLUŠNÝCH Rómů do zahraničí

Můžeme si gratulovat, ti slušní utečou a ti "nepřizpůsobyví" nám tu zůstanou!!!

Jen tak dál...Ve 20.letech se Hitlerovi smáli, ve 30.mu tleskali, ve 40. brečeli..My se v 90.letech taky "jen" smáli, dnes jim mnozí tleskají, budeme za pár let také brečet?? :o((=

Wu
2009-06-02 22:08:49
No, je bohužel fakt, že totální ztrátu kultury mezi politiky následuje i ztráta kultury mezi voliči.
Černá veverka
2009-06-02 17:47:06
Ještě k těm vejcům..v Brně již proběhla i bitka na pěsti a mladí modráci dostali hezky do svých arogantních tlam...Brňáci gratulujeme! Zákonitě - seli vítr a sklidili bouři. Politici se baví, jak se český národ pere o ... ( teď nevím jak to napsat slušně). nyní myslím budou zasejc někde bity pro změnu oranžády. připomíná mi to styl volebních kampaní v celoněmeckých volbách před zvolením jistého malíře Adolfa kancléřem! Paroubkovi tímto stoupnou preference u jedné části voličů a stejná část voličů zase přejde k Topolánkovi. Nic se nezmění a ti samí politici ( Paroubek, Topolánek, Bursík, atd. ) nám budou zase zvysoka kálet na hlavu ať již sami ve vládě nebo spolčeni dohromady. Jim je to stejně jedno, jestli budou ve velké koalici, hlavně že se krade a jede se dál močálem černým smrdutým podél bílých skal.... 3:o)=
Wu
2009-06-02 13:47:50
Článek jsem našel, http://www.blisty.cz/art/40048.html, výrok v titulku je v uvozovkách, jako citace, ale v článku se o něm Jan Čulík nezmiňuje. Chtěl bych to vidět na záznamu z parlamentu - jenže tam jsou asi jenom záznamy ze společných schůzí http://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=82
Černá veverka
2009-06-02 10:13:18
Britskélisty, počátek vlády ODSS, změna zákona o tajné službě kdy měly být všechny tedy VK, VR, BIS podřízeny jedinému ministrovi logicky odsákovi, což má na světě pouze Izrael, a NEMĚLO TO ANI STALINSKÉ RUSKO ČI IMPERIUM ZLA. Těsnou většinou hlasů neprošlo...ale kdyby prošlo tak byl nejen Kubice a mrtvý nejen Mrázek....rok 2008 mohu poslat celý článek...
Wu
2009-06-01 22:37:00
Ze kdy je to citace?
Černá veverka
2009-06-01 18:23:56
Ivan Langer: "Ten, kdo nesouhlasí s vládním záměrem, toho není důvod kamenovat, nebo upalovat, toho je potřeba rovnou zastřelit"
ZAJÍMAVÁ CITACE SE SCHŮZE SNĚMOVNY, ŽE?
Černá veverka
2009-06-01 11:39:48
Ono, v zásadě je to myslím jedno zda je Tupohlav šéfem mafiánské fašistické státostrany či zda je to tupý bolševický lampasák opájející se svou mocí a řvoucí sprostě po odvedencích na prezenční službě, ne? Do pekla směřuje tam i tam zcela stejně rychlým a vytrvalým tempem... Milý Wu, podle mne je u takového neřádu naprosto jedno jaký je režim, oni se zkrátka projeví vždy...
Černá veverka
2009-06-01 11:36:21
No také jsem čučela jako puk když jsem se to poprvé doslechla. Ale bolševikcého velkého bosse (tajemník KV KSČ fakt kdysi nebyl jen tak nějaký hej počkej)Mamulu si dobře pamatuji před 89 býval každou chvíli v Tv a hlavně nejednou jsem jej zažila osobně - na trubuně před Bezručovým divadlem na prvomájové průvodu třebas, mezi papaláši...a při dalších zdejších rudých divadlech typu lampionových průvodů k Vítěznému říjnu...tam i žvaníval...hrůza a děs jej poslouchat, zlatý Jakeš... A opravdu, mladý je jako by taťkovi z oka i hrdla vypad...
Wu
2009-05-27 10:20:30
Mamula - zírám a žasnu. To jsou teda věci...
Černá veverka
2009-05-27 08:37:36
JM, tys modroptáčník? Či přímo příslušník Tupohlavových Hitlerjungend - Mladý konzervativec?
Černá veverka
2009-05-27 08:34:55
Oprava - tajemník byl soudruh Mamula samozřejmě krajský. Krajský výbor KSČ Severomoravského kraje se sídlem v Ostravě...
Černá veverka
2009-05-27 08:33:51
Mamula byl zdejší okresní tajemník KSČ. Poslední předlistopadový. Spolu s Peškou což byl generální ředitel Vítkovic - ten kdysi přišel se Svobodou, původem byl Volyňský čech to zde byli nejhorší rudé bestie, přišli k lizu v 70 letech a likvidovali zde např. hafo lidí spojených s Dubčekem a vyházených ze strany, hádejte kam je stát posílala poté co skončili na dlažbě - ano, do šachet a hutí mezi tzv. dělnickou třídu...pamětníků žije dosud dosti. Těm dvěma se říkalo zde Papaláši z Peškoletu (měli osobní letadlo Turbolet hangarované v Mošnově, odtud ten Peškolet). Topolánkova matka, dost fešná paní, byla osobní sekretářkou soudruha Mamuly. Půlka Ostravy ví jak to s nimi bylo. Tupohlav není vlastní ani omylem a netřeba ani genetických testů, kdo mamulu pamatuje - stejná gesta, stejný projev, stejná celková povaha. Mimochodem i setjný intelekt -Mamula byl proslulý hulvát, sposťák, kanec, násilník a hrubec. Byla to zde ještě zesměšńovanější postavička než jinde Jakeš. Ten chlap snad neojel jen tramvaj, bylo o něm známo jak ho nejlépe zabavit když někde došel do podniku dělat dusno ... chlast a nejmladší sekretářku či účetní. Ale to byl jen takové náhodné šuky a těch měl jak cigán filcek, Tupolova máti pak byla jeho stálicí, taková náhrada manželky - ta byla dost stará a ošklivá typově zhruba jako Zuzana Paroubková. Dokonce se zde o tom vyprávělo už dávno před revolucí i hafo vtipů... Syn se potatil tak že měl problém dodělat už údajně základku - ještě žijí pamětníci co toho spratka učili - tak byl odsunut na Vojenské gymnázium Jana Žižky v Opavě, lidově též zvané Pakárna ("podle toho co tam studovalo"). Samozřejmě nebýt člen SSm byl by si o tom moh nechat jen zdát. A tak se chlapec připravoval na kariéru rudého lampasáka a mocný nevlastní tatík s dlouhými prsty mu stál za zády. V Opavě jsou i pamětníci toho jak Tupola a jeho s prominutím v rozkroku nadpůměrně veselou máti vozila občas do školy Mamulova Tatrovka i s řidičem. No a pak přišel listopad....
Wu
2009-05-25 22:48:44
Tragédie je, že není z čeho vybírat. Mamula? Fakt?
Černá veverka
2009-05-25 16:19:14
Že se Pepa a Jura nemaj rádi všeci víme a nikoho z nás to nezajímá. Zajímalo by nás spíše co nabízejí a co ne ať to tam napíší. Ovšem tento špinavý styl zde zaved nemanželský syn rudého papaláše Mamuly Tupohlav - pravý to lampasák z Opavské "Pakárny" - typický produkt genofondu svého fotra a vymytí mozku svou "přípravou k povolání"..debil a spostý dobyt prostě zůstane debilem a sprostým dobytkem nadosmrti a na něm je to krásně vidět...Naštěstí, modré chamradi již ZVONÍ HRANA, tak ještě kope a plije jako každá zdechající bestie ale už jí je to prd platné. No a myslíte že oranžová smečka bude lepší? Ale jděte...
Wu
2009-05-20 23:15:17
jm: slib, který se nemůže týkat voleného orgánu, a navíc už předem splněný? To je vlastně geniální [úsměv].
jm
2009-05-20 10:28:52
Omlouvám se předem za politický polemický příspěvek, nejméně další rok se ho nedopustím!

Tribun: Že negativní kampaň je špatná, tak to je hodnocení v diskutovaném článku, není to nutně moje teze, já komentoval fakta. Totiž, že ano, letos to mají oba, ale někdo s tím začal a měl s tím u veřejnosti úspěch.

Máš příklady billboardů, kde v minulých kampaních ODS "strašila komunisty"?

Douška na závěr: nejlepší billboard mají socani teďka "už žádné výpovědi bez důvodu". To je jednak vynikající program pro volby do orgánu, který do zákoníku práce skutečně nezasahuje, ale to už je dobrá tradice, že slibují věci, o kterých se nehlasuje.

Druhá věc je, že výpověď bez důvodu není, takže v zásadě slib již mají splněn. (A úplně další věc je, jestli takový zákoník práce někoho skutečně ochránil před ztrátou práce. A kolika lidem to naopak znemožnilo být přijat do práce. A jestli by teda v nebylo úplně nejlepší úplně propouštění zakázat.)
Wu
2009-05-19 22:27:47
Tribun: Tak dokonale vytěsňovat neumím. A při letmém ohlédnutí zpět, na to co mnou volená strana předvedla, mě napadá, kam šlápnout. Okovanou botou.
Neustálé strašení komunisty už mi připadá směšné.
Tribun
2009-05-19 13:23:02
Jasně, Wu, při dobře provedeném cíleném vytěsňování není možno šlápnout vedle :-)

zcr: Tu neznám, nemohu říct, že by se mi líbila, ale ani mne nepohoršuje. Je to prostě heslo.

jm: Negativní kampaň nemusí být nutně na závadu. Pokud jsou napadány konkrétní programové body (ODS mínus, na druhé straně to může být například tvrzení, že sociální síť zadlužuje budoucí generace), pak je to v pořádku. Proč by měly politické strany dělat, že jejich protivník neexistuje, nota bene když jsou přesvědčeny o tom, že to, co chce zavést, je špatně?

Vadím mi ale zastrašování, které se ale vyhýbá konkrétnímu, aby nebylo tak snadno vyvratitelné. A ještě víc mi vadí princip "zloděj křičí: chyťte zloděje", když jedna strana hlasitě osočuje druhou z toho, co sama dělá naprosto systematicky, jako když ODS, která zcela pravidelně straší návratem komunistů a bolševiků, vytrhne s heslem "řešení místo strašení". Je to odvádění pozornosti od vlastních selhání, založené na principu "s nimi není nutné hrát fér".

Skutečně vidím podstatný rozdíl mezi varováním (toto způsobí toto, opravdu to chcete?) a strašením (oni jsou špatní, zlí a oškliví, bojte se jich).
Wu
2009-05-18 23:29:46
Tribun: tu hlášku jsem zaslechl, odplivl si a raději ji vytěsnil, aby mě nad volebními lístky nestrašila.

zcr: jo, v podpásovosti se střídají.

jm: téma by si rozhodně zasloužilo hlubší studii, myslím že i nějaká bakalářka nebo diplomka by se na tom dala uvařit. Pokud jde o mě, já jsem pouze užasl - při jedné služební cestě jsem potkal oba skvosty (a týden předtím tam nebyly). A jak jsem žasl, tak jsem i fotil mobilem.
Vidíš, já měl za to, že s první negativní kampaní přišla ODS (jen dojem, nic určitého). Ale je to jedno, současná situace ukazuje, že kulturu nemá ani jedna strana.
jm
2009-05-18 10:59:49
Dám kritickou poznámku, jestli si to téma nezasloužilo alespoň jeden stupeň víc analýzy.

Třeba že ODS se po několik kampaní záměrně negativní formě vyhýbala (to nic nemění na tom, že i pozitivní billboardy byly na sickback, ale nebyly negativní, když jsme u tohoto bodu). Nicméně po několika socialistických téměř výhradně negativních kampaních (ODS mínus), po kterých následovaly socialistické úspěchy u české veřejnosti, tak si to i ta druhá strana vyhodnotila tak, jestli mezi tím není souvislost. Uvidíme letos.
zcr
2009-05-18 10:46:40
Tribune, a jak se Vám líbí tenhle z jedněch minulých voleb...

Matka s dítětem + text:
"Minule jsem nevolila.
Pak nám všechno zdražili.
17. října už volit budu."
Tribun
2009-05-18 10:03:40
Ty děláš, jako bys neznal bezelstné Mirkovo: "Pokud budeme lidem před volbami otevřeně říkat, co máme v plánu, nikdy ve volbách nevyhrajeme." Volební kampaně jsou reklama, jako každá jiná, jenom se v ní neprodává Cosmodisc, ale společenský status: slušní, spořádaní, poctivě pracující, vzdělaní a úspěšní volí XY a proto i ty vol XY a staň se slušným, spořádaným, poctivě pracujícím a úspěšným.

Ovšem mezi těmi příklady, které jsi ukázal, vidím jistý rozdíl: plakát ČSSD je "jen" blbý, ten ODS je k tomu ještě podpásový.
Wu
2009-05-17 00:42:54
Henry Psanec: taky bych je zakázal. Minimálně u silnic. A to autobusové nádraží, kde jsem jeden vyfotil, je taky dobré, na jednom plácku jsou rozestavená čtyři taková monstra.

Děd nevěd: mně se včera povedl tak strašný překlep, že jsem ho radši zapomněl. Ale fakt jsem se styděl [úsměv].
Ano, je to postavené na hlavu, celá politika je virtuální realita. Bohužel.

Jago: pěkné. Akorát škoda toho slova "rady", může to asociovat jako že billboard v něčem poradí a to by bylo hodně zavádějící [úsměv].

apin: jo, upřímnost jim kouká z očí. Doufám že ten nejúpřímnější se do správy věcí veřejných už nevrátí. Mimochodem, co je to "kekel"?

Bohdan Dlouhý: asi ano, přestane. Nad dalšími a dalšími politickými zvěrstvy také žasnu. Opakovaně.
Bohdan Dlouhý
2009-05-16 12:37:28
Tipuji, že dříve tě to přestane bavit. Je to otřesný zvyk. Každý rok si říkám, že už není možné klesnout hlouběji na dno politické nekultury, ale pokaždé mě někdo přesvědčí, že ty hlubiny jsou v zásadě neomezené.
apin
2009-05-16 11:52:56
ale hlavně, že to myslí upřímně :)
Jago
2009-05-16 08:24:01
Děd nevěd
2009-05-16 05:11:42
Promiň, hloupý. V hlavě jsem měl voliče. Jsem to ale hlupák [úsměv].
Děd nevěd
2009-05-16 05:08:34
Billboardový (bigboardový!) i mediální obraz světa je postaven na hlavu. Musím se podivovat, když politik hlásá, že volič není hloupí a přitom ho billboardově považuje za vola. No, naštěstí jsou i jiné věci [mrk].
Henry Psanec
2009-05-16 02:01:26
Billboardy bych zakázal. Z mnoha důvodů.

Přiznám se ale, že jsem se (před?)loni několikrát podíval na billboard se Shakirou a vzpomínal u jejích očí ...