Prvně se nad tím musím ještě pořádně zamyslet, ale protože je obé průvodcem moderny, ta souvislost tu bude - právě někde na rovině obnažování, kdy obnažení našeho nitra, jeho "vystavení" nás má skrze reflexi psychoanalytika opět posílit, opět zocelit naši idividualitu (!), podobně jako reflexe nadřízeným může "posílit" úředníky za vitrínkou. Problém nastává, je-li tímto nadřízeným člověk neschopný reflektovat (a všichni známe aryhetypy dnešních nadřízených, jakkoliv jsou samozřejmě skreslující), případně i nějaká zcela cizí neosobní entita (jako například anonymní procházející dav). Člověk moderny je vždy nahým, ale zároveň si od sebe udržuje odstup, je to nahota, která kdysi měla původ v důvěře nebo přátelství, ve vědomí toho, komu se obnažujeme, ovšem s anonymizací přihlížejících se změnila na nahotu gladiátora. A ne každý zvládne býti gladiátorem. Všichni navíc vidíme, v jakou grotesku se psychoanalýza zvrtla, nakolik tucty tuctových psychoanalytiků (důraz na slovo tuctový) základně narušily organicitu společnosti skrze "obnažování" znuděných paniček a pánů - viz. například spojené státy, kde je psychoanalýza již uzcela okutlní vědou moderny. Hm, skoro jako by ze mě mluvil nějaký barokní protireformátor .) Ale to jen tak okrajem.
O blogu jsem svého času uvažoval, ale, vpravdě řečeno, nemám poslední dobou moc čas a v časech, kdy čas mám, jsem stejnak docela líný psát nad rámec přesahující mé "povinnosti". Navíc ještě musím vyleštit své meta-vize, abych se měl s čím prezentovat .)
~