Wuwejův zápisník

Keltové v historické vesničce Botanicus Ostrá

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
drbna z pelechu
2007-12-25 10:22:34
GeoN
2007-12-23 21:46:21
... Tribune ... takhle o vánočním čase ... člověče zlatá ... :)

... kampak tady s nějakým "relativními vztahy" ... když chcete "relativitu", pak musíte MÍT(!) ... "ABSOLUTNO" ... onen "Origin Point" ... bez něj nemáte doslova nic z obojího(!!!) ... je to stejné jako s "pravdou" a "pravděpodobností" ...

... víte, Vy mě zjevně nechápete! ... nemluvím tu s Vámi z "titulu" nějakého karteziánského "relativismu" ... nene (!!!) ... "Vy" ano "Já" (když se tak bavíme) není žádný "Origin Point" ... nene (!!!) ... :) ... to už je dávno za námi ... (zaplaťtopánbůh :) ... to, o čem se pokouším mluvit, je to, že jakýkoli "origin point" sám nejste ani "Vy" (či "Já" = jakéhokoli "Já"), nýbrž právě a jen a jen a jen Vaše "to a to" setkání se ...

... co je "právě teď" Vaším setkáním se? ... na co se právě díváte, kromě toho, že se mnou na tu "dálku" mluvíte? ... díváte se na své ruce? ... máte tam někde svou přítelkyni či ženu? ... "kde" právě "jste"? ... "kde" právě je Vaše "zde"? ...

... oh ... za chvilku bude jinde ... a Vy jste v tom vždy jenom "část" (!!!) ... a to nikoli ta "nej-pod-statnější", protože Vy jste "u" toho "vždy" = tedy v "délce" Vašeho života. Ve "first person pohledu" ... nejste nijak "důležitý".

A v tom je ten "vtip" ... od časů Heideggerových se tomuto "vtipu" říká: "Da-sein" - "tu-zde-bytí". "Nikam-jinam" se jednoduše nemůžete "dostat" ... vždy jste "tu-zde" ... a to platí i pro "Kelty" i pro "Indiány". A naše "lidová řeč" pro to má skvělé vyslovení:

... "Před sebou neutečeš!" ... - řekl Švanda Dudák ... :)
Tribun
2007-12-23 21:28:47
Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že jsme opsali kruh. Pokud je vše jedno, potom je jakákoliv diskuse zbytečná, protože nemůže přinést nic nového, a pouze přemýlá to, co již všichni vědí.
drbna z pelechu
2007-12-23 13:11:47
Tribun
2007-12-23 12:00:17
GeoNe, zde přece vůbec nejde o mne, ale o ně. A oni se vzhledem ke mně pohybovat mohou. A z jejich pohledu se zase pohybuji já vzhledem k nim. Jde jen o to, co zvolíme jako vztažný bod.
GeoN
2007-12-22 23:56:57
... Tribune ... nikdy se "někam jinak" jednoduše "nedostanete" ... vždy jste "zde" ... totiž tam, "kde" jste ... a to jest "tam", "kde" se právě s nějkým-jiným setkáváte - to je celá pointa toho, co jsem Vám chtěl říci ... a určitě jsem to nevymylel já, protože právě toto asi nikdyo nevymyslel, i když na to přišel ... a to jsem také nebyl já - jenom tlumočím. :)
Blue
2007-12-22 17:36:27
GeoN na chvíli zaklapl víka, tak jen za něj dodávám, že Geonický Slovníček verze 2.0 je již "v provozu" na infundibulu, sic ještě je poměrně chud. :-)
draculka
2007-12-22 15:35:06
Tribun
2007-12-22 12:54:52
Chcete snad GeoNe řict, že není žádné jinde? Že zde i onde je totéž, tedy že vše je jedno? Potom ale nemá smysl cokoliv psát, dokonce ani cokoliv myslet, protože není možno se dobrat k něčemu nepoznanému, když vše je jedno a jedno je vše. Ještě tak pro nějakou v sobě omezenou deitu bych to akceptoval, ale pro lidi? To se mi nezdá.
Wu
2007-12-21 22:47:44
GeoNe, Tvoje překlady mě přímo rozesmály [úsměv]. Kašli na to a používej obyčejné smajlíky :)

GeoN
2007-12-21 22:04:13
Jak jinak Wu, jak jinak - jistě souhlasím. Vždyť říkám, můj "adoptivní" syn se živí lámáním časopisů (neřeknu jakých :) a když je "volno", tak je "Indián" ... pořád lepší, než kdyby byl katolík ... fakt jo. :) :/ ... překlad: [úsměv a pocit zakřivené nutnosti] :) ... překlad: [to poslední byl úsměv] ... :) ... do háje, překlad: [zase úsměv] ... už se usmívat nebudu, nebo to nikdy neskončí ... rovnou překlad: [úsměv] ... [úsměv] ... ... ... ... ... ... ... atd ...
GeoN
2007-12-21 21:57:54
... Tribune ... zde je "vadným" jen a jen to slovo: "jinam" ... či "někam-jinam" ... ech: ... kam "někam-jinam"? ... "zde" je "zde" ... do háje: "Dasein" ... není "kam" ... "jinam". :)

:/
Wu
2007-12-21 20:46:03
lojzo: nějaká moc lehká otázka, todleto, zdá se mi. Tak gratuluju [úsměv]
detektív lojzo :-)
2007-12-21 20:34:10
Čo tak napríklad na piatej fotke úplne vpravo? ;-)
Tribun
2007-12-21 20:19:50
Jenom pro upřesnění: nemyslel jsem pokrok, ale změnu. Život může probíhat i ve spirále, ale bez pohybu, beze změny, bez hledání... z něj bude vždy jen bod.
Wu
2007-12-21 19:35:35
jm, Jago: no fakt. A přitom to všichni kolem znají. Ptal jsem se i doma - je to tady všude, prý i ve škole se o baráčnictvu učili [úsměv].

Jago: Krhútskou kroniku jsem shodou okolností minulý týden koupil. Na první pohled fantastická věc, už se těším, až se začtu.
Jago
2007-12-21 19:28:08
Jago
2007-12-21 18:54:31
jm
2007-12-21 16:55:43
Souhlasím s Jago, že Baráčníci jsou nejzajímavější etnikum a navíc žijí skryti mezi námi. V posledním čísle našeho obecního věstníku (připomínám, že Rudná je 5km od Prahy) je reportáž z výletu baráčníků do Prahy zakončená podivením, proč jim ubývají členi:-)
Wu
2007-12-21 13:23:44
Jago: eee, Baráčníci? Tohle? http://www.sweb.cz/baracnici/index.htm
Já to fakt slyším poprvé [úsměv]

fade: také budu sledovat, jestli se nevyskytnou někde poblíž, byli vynikající


fade
2007-12-21 13:01:53
díky za tip na zajímavou akci, zkusím si je najít příští rok :) už aby bylo hezky a dalo se jezdit na výlety...
Jago
2007-12-21 12:17:49
Wu
2007-12-21 10:06:08
GeoNe, máš pravdu, není to předstírání, je to svým způsobem autentické. A pro spoustu lidí i pochopitelnější než nějaké komunity na farmách, kde vždycky hlodá červík podezření na sektářství...

hurri: fakt jsem první takový, koho jsi potkal? [úsměv]

Děd nevěd: a aby uměl lépe posoudit kde právě teď je

Tribun: někdy si říkám, jestli hlásání nutnosti jít stále kupředu, jak se často objevuje v literatuře, není jeden velký omyl [úsměv]

Jago: stejně je přitažlivost Keltů zajímavá, proč nás až na pár výjimek nezajímají Slovani nebo Germáni, kteří na na našem území žili také ...
Jago
2007-12-21 09:43:44
Děd nevěd
2007-12-21 05:23:02
Občas je dobré udělat pár kroků zpátky. To aby se člověk podíval odkud vyšel a mohl začít vzpomínat kam vlastně chtěl jít.
GeoN
2007-12-20 23:57:23
... jistě tak, Tribune - ona "lhostejnost", kterou jste zmínil je jistě argument ... to je to, co ukázali a prokázali již hippies před více než čtyřiceti lety - pravdu díte. Ale realita jistě takto "lhostejná" není - spíše naopak: ... nedá a nedá pokoj, potvora jedna. A proto je to také "trochu únik". Ona realita mě-vás-nás opravdu NA POKOJI nenechá - nemá to totiž v "povaze". :/

Někam "dál" a "jinam"? ... hmmm, nevím Tribune - to se mi ani trochu nelíbí. Přestat toužit je dobré :) ... být spokojený je báječné - to je přeci to, co bychom snad všichni chtěli, ne? Alespoň já určitě ano - chtěl bych být spokojený ... ovšem stále je tu "cosi", co mi to nedovoluje a za co, přes veškerou svou snahu, nemohu. Nedávno jsme se letmo dotkli onoho "zavírání očí", že ano? ... eééé ... nechci zbytečně rýpat.
Tribun
2007-12-20 23:00:57
Únik? To je jistě možné, ale nemůže být v řadě případů "průnik." Prostě pokus dostat se někam dál, někam jinam. Třeba před ničím neutíkají, třeba je jim současný svět lhostejný, a jenom hledají cestu dál, protože zůstat na místě, spokojit, se přestat toužit, znamená propadnout peklu (nebo jak to je v tom Faustovi).
hurri
2007-12-20 22:52:24
GeoN
2007-12-20 22:43:58
... no jo, jistě Wu - a proč jinak by to ti lidé, bližší či vzdálenější, dělali, že ano? ... ale to není jenom nějaké-takové "předstírání", že jo? ... oni si na jakémsi "romantickém" rozvrhu dělají zcela nové a zcela aktuální společenství ... proto, to dělají. Je to jistě trochu únik, ale zdá se, že jeden z těch nejméně ničivých - "pozitivita" zde lehounce převažuje, což se mi ukazuje jako dobré. :)
Wu
2007-12-20 22:35:06
Mám tyhle věci rád, rekonstrukce, historické vesničky, historické skupiny ať středověké, nebo ještě dřívější, jarmarky... Asi to bude závanem pospolitosti a kultury, kterou v dnešním chaosu postrádám(e).
GeoN
2007-12-20 22:13:05
... to je moc fajn věc, Wu - zcela bez předsudků. Můj "adoptivní" (fakt se v těch svých "vztazích" nevyznám :) syn je "Indián", a to, zdá se, přímo "prérijní" ... což považuji za jeden ze skvělých nepřímých produktů své chaotické "výchovy" ... :)