Wuwejův zápisník

Celebrutální neologismy

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2007-09-19 07:55:34
Děd nevěd: asi je to lidská přirozenost, zajímat se o zajímavosti o ostatních [úsměv].
Děd nevěd
2007-09-18 20:02:26
No jo. Ale teď v osm večer koukám, že je nebe černé a ráno, když stávám bývá dočervena. Jen ten bulvár je s jistotou doblba. I když ráno v metru ho lidé čtou velmi zaujatě [úsměv].
Wu
2007-09-18 10:47:29
Helazd: a cukr sladký... To je zhruba stejně subjektivní informace jako nebeská modř [úsměv].
Helazd
2007-09-18 09:33:35
Já nevím Wu. To je ošidná otázka. Snad, že je nebe modré? /úsměv/
Wu
2007-09-17 13:26:57
Helazd: hrůza, i bulvár je tedy jen jako. Můžeme dnes věřit vůbec něčemu? [úsměv].
Helazd
2007-09-17 10:01:25
Když čtu komentáře zde, vzpomínám si na jednu zajímavou věc. Když Thajsko, Indonesii a Maledivy zasáhlo tsunami, dostal se mi do ruky Blesk. Tam byl článek, že Karel Gott po zatopení místa, kde tehdy oslavovali Silvestra s Ivankou a Svobodovými, zavolal z mobilu do redakce Blesku, aby jim oznámil, že se jim nic nestalo.
Pro mě to znamená, že božský Kája má Blesk ve svém telefonním seznamu.... Kdo ví,jestli ho nemá rovnou jako jednotlačítkovou volbu :))
Wu
2007-09-13 22:52:58
Děd nevěd: super, zaktualizováno v článku [úsměv].
Děd nevěd
2007-09-13 21:51:26
Prý existoval nějaký kmen nazývaný "Celebřiti". Na rozdíl od celebrit jsou ale prý už cele v řiti.
Wu
2007-09-13 14:09:42
mČ: paráda, díky za doplnění, také to přidám do článku. Utěšeně se to rozrůstá [úsměv].
Wu
2007-09-13 14:08:26
jm: když tak na to koukám, asi máš pravdu. Nevím jestli 80%, ale fakt je tam spousta věcí, které musela příslušná celebrita nahlásit sama ...
jm
2007-09-13 13:36:07
dodatek:

(asi jsem nenapsal jasně u Nesvadbové, že dle mého taky to nikdo nemusel odhalovat, a u Partyšové, že to je ironie s tim, že jim to neřekla).

ad paní Bartošová: Těžko soudit, ani jsem to nečet, co píšeš. Ale mám pocit, že prezentovat se trošku jako chudinka nemusí být proti plánu. A hlavně, že je ta zpráva negativní je dle mého víceméně standard; s pozitivní zprávou se taková celebrita II. kategorie nemusí ani namáhat. (Já sleduju třeba tu Britney - tam je 95% zpráv jakoby drsně negativních, i ta dnešní.)
2007-09-13 13:31:01
"V této podivné době [přelomu tisíciletí] jsem coby projev občanské neposlušnosti publikoval pamfletický spisek o bájné zemi Celebritánii, kde žijí jen české celebrity v čele s ?démonickým nadbavičem? Petrem Novotným a jeho roboty humoru. S literárním sadismem jsem naše dosebezahleděné stálice podrobil minometné palbě i útrapám kriminálu - poté, co na jejich rajský ostrov zaútočili nespokojení diváci." Jan Nejedlý, http://www.lidovky.cz/kasparek-kapitalista-057-/ln_noviny.asp?c=A061014_000108_ln_noviny_sko

Vycházelo to nejprve v MF Plus, pak souborně v Tvaru, kde je ke stažení (v ne zcela přátelském formátu :-) na
http://archiv.ucl.cas.cz/getpdf?path=Tvar/2004/21/p1.pdf a níže a dokonce i knižně: http://www.kosmas.cz/knihy/127182/hvezdne-valky-epizoda-bitva-o-celebritanii/ Termín se v literárních kruzích do jisté míry uchytil.
jm
2007-09-13 13:24:06
Wu: Propojené bych asi neřekl to správné slovo. Spíš jako že (z 80%) v bulváru není ten, kdo tam být nechce. Je jistě několik prvořadých lidí, kteří táhnou.

Ale potom je drť (právě ty celebrity) zpěváků z muzikálů, herců ze seriálů, modelek, moderátorů a účastníků reality show, který jsou zaměnitelní. Představuju si, že kvůli nim žádnej redaktor zadek nezvedne, pokud mu zprávu nestrčí sami pod nos.

Dívam se na blesk.cz - teď právě je titulní nějaká Krainová, tu neznam, asi modelka.

Pak nějaká ta Nesvadbová - nezajímá mě, přesto tam je často.

Zase Britney - klobouk dolů:-)

Helenka Vondráčková - mám k ní z nějakýho důvodu úctu, připadá mi jako někdo, kdo se jako estrádní hvězda snad už narodil, a asi by pro popularitu bulvár úplně zas tolik nepotřebovala.

Brzobohatý - 75 let narozky, OK.

Paroubek - rozvod. Nechci zapalovat případnou politickou debatu, takže no comment, co si myslím o jeho posedlosti mediálním ohlasem:-)

Dam si eště kafe, takže přidam aha:

Svlečená reality show bloncka na titulce. Tu asi nemusel pronásledovat investigativní tým:-)

Partyšová má nemocnýho manžela. To jim určitě neřekla sama.

Manžel Vondráčkové dává trestní oznámení na Brožovou - viz výše, Helence počítam trošku pomalejc:-/

Jarda Jágr - toho beru jako toho skutečně slavnýho, kterej se do aha nutit fakt nemusí, kterýmu to asi ale současně zrovna moc nevadí, že o něm píšou.

Wu
2007-09-13 11:24:36
jm: já fakt nevím, myslíš, že je to až tak propojené? Párkrát jsem si všiml, jak bulvár někoho "udělal", zpopularizoval a posléze zašlapal - možná že to je něco jako jízda na drakovi, kdykoliv tě může sežehnout [úsměv]. Co se týče paní Bartošové, zrovna o ní jsem v nějaké bulváru četl, že s Podhůrským "berou všechno" a podbízejí se, bohužel nemůžu najít kde to bylo.
Wu
2007-09-13 11:14:49
zcr: neviděl jsem, tak nevím co dodat, ale celebrity jdou také kolem mě. Resp. občas do bulvárních časopisů nahlédnu na záchodě, je to takové adekvátní prostředí [úsměv].
zcr
2007-09-13 10:10:53
Nedávno jsem viděl The Day of the Locust... závěrečnou scénu zpracovávám doteď...
Sám vedu celebritami nezatížený život a jejich názory mi mohou jít cele v řiť...
jm
2007-09-13 09:32:47
Wu: To co píšeš jako krajní případ já považuju spíš za pravidlo. Já můžu spekulovat nezatížen jakoukoli znalosti, jak to opravdu chodí, ale osobně si myslím, že z článků o celebritách přináší bulvár jen malou část z vlastní zlovolné iniciativy. Z mého pohledu je to spíš takový tiskový orgán ústředního výboru celebrit.

Jako čtenáře mě to docela zajímá, tak to zlehka sleduju. Mám třeba obdiv k práci PR lidí od Britney Spears a ještě víc Paris Hilton. Protože tyhle dvě děvčice jsou v novinách obden, a to po celý světě a už řadu let. Obzvláště u tý Paris je to úžasnej výkon, protože u ní je to vlastně hlavní job být celebritou.

U nás bych řekl, že úžasnou schopnost se propracovat na slušný umístění v novínách má paní Bartošová, přestože bych řekl, že jako zpěvačka už hodně let vlastně moc nefunguje.

A pak samozřejmě můj velký oblíbenec mezi bleskovými celebritami Honza Nedvěd, který nikdy nezklame; nicméně on dává do Blesku něco ze seriálu "Já a děvčata" vždycky zásadně jen, když má další best-ofku. A je fér, že vždycky dá něco hustýho, co si pak v restauracích s přáteli přehráváme ještě mnoho let. Scéna č. 1 je jeho slavný příběh, jak zachraňoval starou ale krásnou výhybku z bývalé trati a prdla mu při tom žilka...
Wu
2007-09-13 07:37:44
Helazd, Sargo: a nejhorší jsou celebrity, které přestanou být zajímavé a bulváru se podbízejí. Ty už nemají ani mozek, ani soudnost, ba ani sebeúctu.
Sargo
2007-09-12 20:52:33
Helazd
2007-09-12 09:16:29
Děkuji za pochvalu.
Perfektní Wu. Díky za objasnění. Teď je mi jasné, že mozek není nutný. /spokojený úsměv/
jm
2007-09-12 09:13:44
Pokud si vzpomínám na jazykovku, tak francouzsky celebre je slavný. To bude spíš než ten mozek...
Wu
2007-09-12 08:39:41
Helazd: ještě k etymologii slova http://www.etymonline.com/index.php?term=celebrity
Wu
2007-09-12 08:38:16
Helazd: Krásný mikrofejeton [úsměv].
Takhle letmo mě napadá, že by to mohlo být z englického celebrate čili slavit.
Helazd
2007-09-12 08:23:01
Vždycky jsem si myslela, že slovo celebrita je z řeckého (doufám, že se nepletu a není to latina)celebrum - mozek. Takže celebrita - snad osoba s mozkem. Osoba která má co říct. V případě celebrit, které jsou protlačované medii, mi tam často náznaky přítomnosti vyspěleho mozku chybí.
Tak nevím, asi si pletu původ slova.
Wu
2007-09-12 08:02:22
jm: paráda, díky za doplnění, přidám k článku.
To víš, ony ty české ekvivalenty tak nezní [úsměv].
jm
2007-09-11 23:33:02
V nějakém ftipném skeči v TV jsem před časem slyšel ještě "celá brita". P. Google říká, že to asi slyšelo víc lidí.

Tohle slovo je dobře vypíchnutý. Dle mého by to chtělo mít ekvivalent i český, ale je to halt světácká novinka.