Wuwejův zápisník

Jak funguje samoopalovací krém

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2016-05-23 23:07:34
No to bude asi problém, když DHA je právě ten faktor, který "opalování" způsobí. Tak snad hledat takové, které obsahují jen erytrulózu.
Bára
2016-05-23 17:03:12
Wu
2008-05-31 16:44:38
Lepší než riskovat spálení nebo něco horšího. Tak pak třeba napiš, jaké s tím máš zkušenosti [mrk].
D... :)
2008-05-30 17:12:09
Zuzi
2007-08-15 20:00:35
Wu
2007-08-13 11:26:31
Dobrý průzkum, díky za odkazy a texty (odbočení od tématu nevadí). Ale stejně si myslím, že závažnost tohohle problému je řádově jinde než třeba dusitany v uzeninách [mrknutí].
Zuzi
2007-08-12 12:41:16
Zuzi
2007-08-12 12:36:41
http://dlouhevlasy.cz/kosmetika/jak-ampon-je-ten-m-j-3.html

nějak se mi to nedaří nakopírovat:-(
Zuzi
2007-08-12 12:28:32
Zuzi
2007-08-12 10:18:21
Wu: tak přeposílám co mi napsali z jedněch super stránek

Silikon je latka, která nevyvolava zadnou alergickou reakci, pouzivaji se v injekcnich strikackach, jehlach, jiné druhy samozrejme v kremech nebo v samponech. Existuji silikony, které:
- Nerozpustne - plni vyznamnou roli především u pripravku na sluneni, protože pokozku chrani, pak v nekterych specialnich kondicionerech kvuli ochrane vlasu a bohuzel i levne sampony

- castecne rozpustne ? pridavaji se často do kondicioneru nebo i do nekterych samponu smyvatelnych vodou, část ulpi na vlasech a část se smyje

- jsou rozpustne ve vode ? v nekterych samponech

Vyznamnou vlastnosti kondicioneru je, ze se nevstrebava a zustava tedy na povrchu. Pokud se pouzije nerozpustny silikon v samponu, zustane na pokozce, která pak nemuze dychat. Tyto levne formy kondicioneru obsahuji všechny sampony Dove, Nivea, Panthene Pro-V, Garnier a další. Naopak bylinne sampony tyto latky spise neobsahuji, ale baze saponatu také není idealni. Doporucujeme proto pouzivat sampony bez silikonu nebo s rozpustnym silikonem a kondicionery na bazi silikonu (je to presne latka, která vlasy chrani před poskozenim a dela kondicioner ?mazlavym?). Plati to hlavne při dlouhych vlasech. Kondicioner však na pokozce nemá co delat.

Kvalitni sampony bez silikonu ma například italska kosmetika Kleral nebo i Kerastase. Zalezi však na typu Vasich vlasku a dle toho vybrat vhodny pripravek. Tyto pripravky jsou sice o něco drazsi, ale jejich kvalita odpovida cene, jinymi slovy - to, co dela pripravky levnymi jsou levne konzistence. Pomerne slusne ceny pripravku naleznete zde: www.pro.vlasy.cz nebo navstivte kadernicky salon.

ještě jsem jim odepsala, jak poznám nerozpustný silikon,tak uvidím a zas ti pošlu, tedy pokud tě to zajímá, vím, že jsem odbočila od tématu samoopal. krému, tak kdyžtak pardón,snad se nezlobíš:-)
Zuzi
2007-08-12 09:57:48
Wu
2007-08-11 19:34:35
Zuzi: ale póry se tím vylučovaným mazem/potem čistí a povrch kůže se olupuje, o tom jsme mluvili níže. No, až něco zjistíš, dej určitě vědět [úsměv].
Zuzi
2007-08-11 09:56:01
Wu
2007-08-10 22:33:51
Zuzi: vrstvu na pokožce hlavy asi vytvoří, ale tu vytváří i maz, přísun výživných látek se odehrává cévkami zevnitř, zvenku vzduchem - teda až na breathariány [mrknutí] - toho moc nedostáváme. Docela by mě zajímalo, jak to je s tím dýcháním pokožkou, samozřejmě znám mýtus o pokrytí celého těla zlatem a následném udušení, ale ...
Z potravinových přísad mám mnohem větší obavy než z něčeho, co se nanáší na vlasy a nakonec oplachuje [úsměv].
Zuzi
2007-08-10 21:14:38
Wu:Ty jsi šílenej rychlík:-) Moc děkuju za ochotu, to jsem ani nečekala. Máš pravdu, uhlazují vlas, tím že ho obalí,tudíž dle mého názoru musí zákonitě vytvořit vrstvu i na pokožce hlavy a zhoršit tak přísun kyslíku i výživných látek, to mi také řekla ta kadeřnice. Další pravda-jsou v kondicionerech a to ve většim množství než v šamponech,právě díky tomu uhlazení se vlasy lépe rozčesají. Problém je, že nikde nemůžu najít, které šampony jich obsahují minimum, na etiketě se označují jako dimethicone nebo siloxany, tudíž laik nepozná ani to,že tam jsou, opět nevýhoda toho,že tomu člověk malinko rozumí. Samozřejmě,že toto mi kadeřnice už neřekla,není pitomá a chce prodat,snažila se mi nacpat šíleně drahý šampon,tak jsem jí píchla prstem do etikety a řekla,že tam ty silikony má taky a prchla. Bohužel jediné šampony,které jsem bez silikonů objevila,jsou takovéty březové za 20 Kč,ty ovšem nemají žádné pečující složky,nejhorší je naopak tolik propagovaný elseve,dove,atd.,stačí měsíc častého používání a nakonec má člověk hrubé vlásky,chjo. Už mi štve,jak nás ti výrobci tahají za nos, éčka v potravinách maskují celými názvy,opět z toho laik nic nemá a má dojem,že kupuje něco úplně bez éček atd..někdy si říkám,lepší nic nevědět,já totiž zkoumám úplně všechno,jít se mnou nakupovat je na oběšení,ale nechci do sebe strkat fujtajbly,ale naštěstí nejsem tak daleko,abych nakupovala biopotraviny a mazala se tisícovými krémy se složkami z ekologického zemědělství:-)zkusím se postuopně prokousat těmi odkazy,ale myslím,že nic negativního nenajdu,to by šli výrobci sami proti sobě,možná nějaké diskuze,zatím si slečny stěžovaly na obsah silikonů a ne moc dobrý vliv na kštici a odkazují na Logonu,Dr.Hausku atd.,ale dát 500 za šampon,brr:-)
Wu
2007-08-10 14:56:42
Zuzi: a doplněk - složení jdnoho z regeneračních šampónů s popisem složek. I nějaký ten silikon tam je:
http://answers.google.com/answers/threadview?id=145986
Wu
2007-08-10 14:53:07
Zuzi: Ty jsi normální sběratel záhad [úsměv]. Silikon je spíš v kondicionerech, ne?
Podívej se na stránky amerického patentového úřadu http://www.patentstorm.us/ , zadej tam "silicone shampoo" a máš čtení na půl roku. Možná se tam dá najít, proč silikon přidávají (tipoval bych na vytvoření odolné vrstvy na povrchu vlasů).
No a pak se podívej na stránky světové zdravotnické organizace http://www.who.int/en/ a zadej tam stejnou frázi. Mně to vyhodilo jeden odkaz a to ještě omylem (diesel čili nafta není šampon). Takže myslím, že to je planý poplach.

Silikony jsou netečné, navíc když jsou užívané zevně a jako přísada, nebál bych se toho.
Zuzi
2007-08-10 14:23:07
Wu
2007-08-06 08:36:44
Zuzi: na bělící pasty jsem také zíral, musí to být vážně skvělé, když to vybělí sklovinu. Nejspíš ji to naleptá... Co se týče fixace kyčlí - nevím o tom nic, ale selským rozumem se mmi to moc nezdá. Že by se biologický vývoj lidského druhu posunul k nutnosti pro zdravý vývoj fixovat kyčle za těch pár tisíc let moderní historie?
Zuzi
2007-08-03 19:04:17
Wu
2007-08-01 15:32:29
Zuzi: hmm, zajímavá otázka. Počítám, že s AMK reaguje OH skupina z DHA. Protože ale DHA je má dvě, může reagovat s další AMK. Ty mají aminoskupin více (arginin, třeba), celé se to může opakovat a řetězit a výsledkem jsou polymery. O jejich škodlivosti nedokážu říct nic, stejně jako o tom, jestli bude probíhat přednostně polymerace nebo reakce z výchozích sloučenin, na to mají (obecně) vliv podmínky, katalyzátory, pH, teplota... čert ví.
Zuzi
2007-08-01 14:28:30
Wu
2007-07-29 21:15:31
Zuzi: jak moc silná ta vrstva je nedokážu posoudit, ale počítám, že nějaké odumřelé buňky zůstávají na povrchu vždycky, jako ochrana.
Zuzi
2007-07-29 10:35:03
Wu
2007-07-29 00:43:44
Zuzi: bb to barvení odumřelých buněk bere z článku "Další pokusy již byly zaměřené přímo na pigmentační efekt, ukázalo se, že se zabarví pouze nejsvrchnější vrstva epidermis, tedy pouze odumřelé buňky.", a článek to bere z Wikipedie "noted that DHA did not penetrate beyond the stratum corneum, or dead skin surface layer" (http://en.wikipedia.org/wiki/Dihydroxyacetone).
Můj názor na chemii? Jasně že je užitečná. Jen se nesmí zneužívat. Třeba "výroba potravin" je docela problematická oblast.
Zuzi
2007-07-28 21:41:08
Zuzi
2007-07-28 21:36:01
Zuzi
2007-07-28 21:21:26
Wu
2007-07-28 14:07:33
Zuzi: nejdřív jsem hledal "samoopalovací krémy", ve stránkách jsem hledal složení, našel DHA, pak jsem hledal "DHA" a z výsledků zkombinoval článek. Všechny odkazy na zdroj informací jsou v článku. Díky za pochvalu [mrknutí].
Zuzi
2007-07-27 21:17:57
Wu
2007-07-22 13:53:58
Zuzi: díky za pochvalu; je to hodně zajímavé téma, také jsem se to dřív snažil zjistit - ale pak se to povedlo dohledat. Na Internetu je všechno [úsměv].
Zuzi
2007-07-21 21:01:01
bb
2007-07-21 01:07:25
Wu
2007-07-20 15:55:42
bb: já si v chemické laboratoři odtrpěl svoje, takže nějaké obarvení kůže není prakticky nic. Jo to když jsem se jednou nadechl oxidu siřičitého... o nitrobenzenu nemluvě.
bb
2007-07-20 11:59:36
bb
2007-07-20 11:56:48
Wu
2007-07-19 22:24:26
bb: ale je to zajímavé, ne? [úsměv] Mimochodem, jak pohlížíš na barvení vlasů?
bb
2007-07-19 16:20:51
Wu
2007-04-10 08:08:30
krispel: vlastně ho tak prezentují zastánci solárek a jejich majitelé. Ohánějí se tím, jak je opalování kontrolované a přesně dávkované, a že se používá hlavně ta jedna složka - UVA (http://www.fitnesscentra.cz/zeny3_3.php).
Každopádně obnovování a potřeba UVB je zajímavé, píšou to třeba tady: http://kosmetika.abecedazdravi.cz/solarium-skodi-vic-nez-slunce
Díky za upozornění.
krispel
2007-04-09 22:21:59
Wu
2006-08-09 11:35:40
Noira
2006-08-09 11:02:08
Jojo. Když vidím dvacetiletou holku s brnzovou barvou (prý žrala několik měsíců kvůli tomu beta karoten, ale ten má sklony barvit do žluta), je mi na nic.
Vypadá tak staře...
bos.
2006-07-24 16:19:12
samoopalováky udělají jinou barvu než opalování - takovou žlutavou, co ani není zlatavá jako od moře. krom toho je na po těle jinak silná vrstva odumřelých buněk a i při sebelepším odrbání (peelingu) se udělají fleky.
Wu
2006-07-24 14:21:36
error414
2006-07-24 14:11:34
Wu
2006-07-24 09:29:20
error414
2006-07-24 07:52:49