Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.
2020-12-15 10:16:08
Babicka mi nevadila, ale ani jsem ji nedocetl. Pro kluka v pred/pubertalnim veku je tam malo aktualniho materialu :o)
Babicce- zive literarni predloze bylo v jejim "literarnim veku" pouhych 55 (!) let (v tomto veku se pristehovala do Ratiboric k rodine male Barbory/ Bozeny)...zajimave, jak se doba s jejim vnimanim vyznamu lidskeho stari posunuje.
~
2007-09-22 20:46:12
asperia: jak se ti to stalo? [úsměv]. Resp. kdo tě k tomu přivedl?
~
2007-09-21 16:10:25
Babičku jsem jako malá četla mockrát. dobrovolně :-)))
~
2007-05-02 23:24:07
Určitě poslechnout, "Králko" je z první, "folklórní" části, "plameny" z druhé...
Engeor rulez! :)))
~
2007-05-02 10:39:46
Hm, Otvírání studánek, to by asi chtělo spíš poslechnout, než číst...
Engeor je kouzelník :).
~
2007-05-01 19:03:55
Wu, oba citáty jsou z Martinů Otvírání studánek (text Miloslav Bureš)
Vucheché, tohohle Engeora jsem ještě nečetl :o)
Zrovna Babičce je rozumět až příliš dobře... vůbec raný Lynch (třeba Mazací hlava) není tak nepochopitelný (když si před sledováním filmu člověk přečte několikastránkové pojednání :)))... Lost highway je ale síla (taky jsem to viděl-neviděl jednou...)
~
2007-05-01 18:45:04
zcr: já ji zkusil jako dítě číst právě kvůli obrázkům, ale nešlo to :). "z oblohy šlehají plameny jeřabin" mi nic neříká, to jsem nečetl. Tipoval bych na Skácela.
Co se týče Lynche, odpovím pouze citátem z třetí části Engeorovy povídky Věčný Ambra :))) "Venku štěkali falešní sobi a skupinka intelektuálů s umaštěnými vlasy, vytahanými svetry a prestižkami, se vlekla závějí do kina na nového Lynche a libovala si a těšila se, jak mu zase báječně nebudou rozumět."
http://svetluvstric.xhost.cz/blog/vecny_ambra_3.html
Jeho Babičku jsem neviděl. Já vlastně viděl jenom Lost Highway, ale jenom jednou, to je jako bych ji neviděl :).
~
2007-05-01 11:55:15
Jenom poznámka - Babička od Davida Lynche, to je úplně jiné kafe...
~
2007-05-01 11:54:38
Hm, Babička...
Odporem k povinné četbě jsem netrpěl snad nikdy (což zpětně považuji za dar ;) a Babičku jsem četl asi dvakrát... Zcela upřímně - tu knihu jsem neměl rád. Vadil mi na ní první plán, a to hodně. Ty další bych teď asi ocenil, a možná už dokonce i ten první. (Ostatně, coby školák jsem u veršů "Králko, milá králko, studánko rubínko" málem dávil, ovšem ne zcela dávno se u "z oblohy šlehají plameny jeřabin" rozplakal (... odkudpak to je? :o)
Tedy soudím - Babička si za to může tak trochu sama, a za zbytek můžou ti, kdož ji považují za čtivo snadno přístupné.
Bude ještě dlouho trvat, než se k ní vrátím, li-vůbec...
~
2006-12-27 15:16:28
tsss :)
A kdo řekl, že Velíšek není poetický? Má jen jiný typ poetiky :)
~
2006-12-27 14:31:06
To máš pravdu, já si taky nemyslím, že by se na klasiky nesmělo sáhnout jen proto, že jsou pozlacení. Jenže Babička je tak poetická... to je barbarství :)
~
2006-12-26 23:51:10
jemu třeba ano...... myslím, že jo! Někdy JE POTŘEBA křičet nahlas, aby se člověk nezalknul bolestí v sobě...
A tu Babičku bych mu nevyčítala... Nemám ráda mrtvé klasiky, kteří jsou tak mrtví a tak pozlacení, že se na ně nesmí prstem sáhnout... :))
~
2006-12-26 20:56:20
Myslím že by se ty kresby hodily k nějaké podivné a porouchané próze. Pustit ho k Babičce byl omyl :)
S Tvým hodnocením souhlasím, hlasitě křičí - ale pomůže to?
~
2006-12-26 15:03:07
jo, to máš pravdu!! HP přemohl minimálně třetinu těch totálních nečtivců :)
No, zvyknout si na Velíškovu Babičku už byla jen chvilenka.... Já si spíš postupně a dlouze zvykala na jeho obrázky jako takové. Postupně! A dlouze! Jak jsem tak potkávala jeho plakáty či ilustrace... Víš, řekla bych, že tenhle člověk svými obrázky velmi velmi hlasitě křičí do světa cosi o své trochu porouchané a bolavé duši... a ono je to sakra znát z těch obrázků... A my - s tou "normální" duší, máme někdy problém tohle zkousnout... :)
~
2006-12-26 11:08:59
K dětem a souvislému textu: "Zaplať pánbůh za Harryho Pottera" :)
A k Velíškovi: otevřel jsem si ty obrázky znovu, a pořád stejně strašný. Za jak dlouho sis k němu tu cestu našla? :)
~
2006-12-26 00:55:44
ještě k tomu Velíškovi.... chmm... no, já Ti vlastně ani nevím... Na jeho pohled na svět si musí člověk asi zvyknout.... Na jednu stranu na to můžeš koukat jako na "prznění klasiky", ale na druhou stranu, proč to nepřijmout jako jiný úhel pohledu....
Já se s tím taky chvíli prala, ale už jsem si k němu asi našla cestu...
~
2006-12-26 00:54:10
Jo, to je velmi trefné!!!
Nebohá dítka dávící se povinnou školní četbou.. :)
Průser je, že v dnešní době se takových 60-70% dětí dáví jakýmkoli souvislým psaným textem :o((
Druhotná negramotnost u nás v posledních letech dost roste...
~
2006-12-25 20:13:08
To jste napsal krásně, sire, že se s ní udáví. A Babička si to opravdu nezaslouží. Nebo takový Vančura, které dítě ho snese?
~
2006-12-25 18:15:08
Babička je super čtení. Moudré, laskavé, idylické, poetické... člověku to nedá, aby nepřemýšlel o tom, jak je možné žít šťastný život bez hypermarketů, mobilních operátorů, reklamy, bez Prostenalu a antidepresiv. V létě jsem ji četl snad tříkrát za sebou. A pochopil jsem, jaký zločin je povinná četba na základních školách! Kolik jen knih mi možná navždycky zprotivila. Na každou knihu holt člověk musí dozrát. A když přijde ten správný čas, tak si ji přečte s požitkem a doslova si na ni pochutná. Když ji musí číst o 20 let dřív, udáví se s ní. Češtináři, zamyslete se nad tím.
~
2006-12-25 16:27:49
Ježíšmarjá, ty jsou opravdu hrozné. Fuj, pokřivené, zdeformované... místy vtipné a originální, ale k Babičce se to nehodí. Možná na takové to uměleckointelektuální plácání se po ramenou :).
Jak jsem Babičku jako dítě nečetl, tak jsem tam neměl nic oblíbené, a teď se mi líbí celá :). Ta interpretace - já jsem to nečetl, ale viděl jsem jiné "psychoanalytické" rozbory jiných příběhů, tak si umím živě představit jak myslivce vidí :).
~
2006-12-25 15:19:02
Já z celé babičky nejvíc milovala Viktorku... Bylo mi jí líto, ale svým způsobem jsem jí záviděla :) ..
Hele, a co to tu nahoře řešíte o interpretacích myslivce Bayera, jako sexuálního symbolu??? Jednak jsem o tom nikdy nic neslyšela.... a druhak, jsem Babičku fakt četla v té době školní, takže si toho myslivce už vůbec nevybavuju...
~
2006-04-30 10:28:43
Já se prvně ponořil povinné četby (Hemingway) taky o prázdninách. Ale až po maturitě :) Arbese jsem si také přečetl, ale zdály se mi zápletky romanet trochu nedotažené.
~
2006-04-30 09:36:19
:o) Správně, chlapci, správně. :o) Mě naštěstí odpor k povinné četbě opustil už v prváku na gymplu, když jsem se o prázdninách ponořila do Svatého Xaveria a Newtonova mozku. Tehdy jsem pochopila, že to, co je povinné, nemusí být nutně blbé a nuda. :o)
~
2006-04-26 11:48:22
Zkus, tím nic nezkazíš, přinejhorším ji zase odložíš. Já zjistil, že můj odpor k povinné četbě pomalu vyprchal, takže si postupně doplňuju vzdělání :).
~
2006-04-26 08:58:33
Vida, nejsem sám, pro koho povinná četba = vyhnout se obloukem. :)
Ani já jako dítko babičku nepřečetl, právě proto, že jsem musel. Ale na rozdíl od tebe jsem se k četbě neodhodlal ani ve věku dospělém. Ale jestli je tam vysvětleno, proč je "pan otec" "pan otec", asi to přece jen ještě zkusím. :)
~
2006-04-25 20:48:15
Chudák Barunka Panklová, ta by se těm interpretacím notně podivila :)
~
2006-04-25 20:23:08
Ano, ano... :o) Zlatá klasika. A kolik interpretací skýtá! Kupříkladu myslivec Bayer je jeden sexuální symbol navršený na druhý! :o)) Což tedy řadím k interpretacím nejkurióznějším. :o) A u "pana otce" ze Samoty u lesa mě mrzí jen to, že netočí pikslou! ;o))
~