Wuwejův zápisník

Josef Hausmann: Základy mužského šovinismu

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2020-05-07 21:36:14
|Ten klíč mi ve sbírce přečteného bohužel chybí :).
tresen
2020-05-06 16:11:25
Wu
2020-05-05 00:34:29
Už dlouho si říkám, že bych se na tohle "dílo" měl podívat znovu, s odstupem let. Ale pořád jsem se ještě neodhodlal... (protože přínos čekám mizivý, byla by to dost špatná investice času).
Pavel
2020-05-02 22:55:02
Lucie
2017-06-10 11:55:55
LW
2017-03-22 10:53:11
Wu
2016-11-17 17:58:34
Potřeboval bych vysvětlit, koho ironizujete tou druhou kategorií občanů.
M52
2016-11-16 16:57:13
SV
2016-09-12 11:18:45
Wu
2016-09-09 17:57:24
Zajímavé, přečetl jsem si poslední tři odpovědi a všechny, byť obhrouble, měly pravdu. Tak teď nevím. :)
SV
2016-09-06 15:42:58
Wu
2016-08-26 09:06:43
Probůh, on někde radí? :) Máte odkaz?
KK
2016-08-25 15:51:21
iva
2016-06-30 17:08:16
SV
2016-04-29 09:57:51
dakk
2016-04-17 10:13:49
dakk
2016-04-17 10:13:49
SV
2016-04-14 11:46:18
"Wu- http://blog.wuwej.net - 2011-01-14 02:23:19
Mně jako normálnímu muži se kniha nelíbí a souhlasím jen s pár maličkostmi.
Holt úhel pohledu."
.....rada by som sa pana autora opýtala (ale asi by som nedostala úprimnú odpoveď) - prečo má deti? pokiaľ viem, deti má dve. dcéry. vychováva ich v duchu tejto svojej knihy? ako preboha ide dokopy táto jeho kniha s jeho pomerne silne vyvinutou tatenkovskou bunkou? 8 - /
Wu
2015-02-28 20:44:05
To je fakt, "přední český" je znevažující samo o sobě.
Beethovenova nemanželská
2015-02-28 13:32:37
Beethovenova nemanželská
2015-02-28 13:30:24
Wu
2013-12-26 01:44:33
Už někdy v létě jsem usoudil, že si musím knihu znovu přečíst, než o ní budu něco psát. Ale jako test mohla být asi dobrá :). A nejlepší by bylo, kdyby obratem přinesla zpátky k přečtení její protějšek: http://blog.wuwej.net/2006/02/08/johana-sukova-prirucka-militantniho-feminismu.html
Radan
2013-12-23 23:22:01
Wu
2013-11-04 23:40:36
Zdravím, těší mě, že Vás mé příspěvky uklidnily.
Hausmann to asi opravdu myslí vážně, bohužel.
Možná by Vás mohly zaujmout i další články, pod těmito dvěma byla v poslední době dost ohnivá diskuze:
http://blog.wuwej.net/2013/04/07/david-deida-cesta-praveho-muze.html
http://blog.wuwej.net/2013/05/12/dodatek-k-deidovi-feminismu-a-genderovym-studiim.html
MagdaS
2013-11-03 16:24:58
Wu
2013-07-09 23:51:40
Hm, po pravdě si tohle už nevybavuju.
Asi nastal čas si knihu přečíst znovu, s větším odstupem, a článek aktualizovat.
shimi
2013-07-05 19:54:23
Pavluša
2012-03-08 11:48:27
antihmotový splajn
2011-08-10 16:19:21
Luisik
2011-01-31 18:45:28
Wu
2011-01-31 00:41:16
Každý vztah je spirála, která se může jen roztáčet - buď na jednu stranu, kdy se oba vzájemně podporují a vycházejí si vstříc, nebo na stranu druhou. Kterou (z jednoho pohledu) popisuje Hausman.
Je fůrií většina, nebo tak jen vypadají a reagují po letech roztáčení spirály?
Luisik
2011-01-30 12:24:13
Wu
2011-01-30 00:39:49
Luisik: aha, tak u Krause, díky.
Myslím, že většina manželství se naopak od tohoto extrému odlišuje a může tak jen vypadat zvenčí. To co Hausman popisuje a kritizuje je vztah po kolapsu, kdy ani jedna strana nemá žádnou snahu. Antivztah.
Luisik
2011-01-29 11:35:23
Wu
2011-01-26 00:28:41
Proč by psal další, když se tahle vydává pořád dokola? :)
Ale řekněte mi, kde byl Josef Hausmann teď? V nějakém pořadu v televizi? O víkendu na tuto minirecenzi přišlo přes dvě stovky lidí...
Josef Hausmann
2011-01-25 23:59:51
Bedrich
2011-01-22 18:39:34
Wu
2011-01-14 02:23:19
Mně jako normálnímu muži se kniha nelíbí a souhlasím jen s pár maličkostmi. Holt úhel pohledu.
Bedrich
2011-01-13 19:55:17
Wu
2010-10-10 23:39:57
Možná jsou tu Hausmannovy knihy proto, abychom si uvědomili, kam to sklouznout nesmí.
Iksara
2010-10-10 19:11:16
Iksara
2010-10-10 18:48:53
Wu
2010-07-25 22:23:49
temp: je-li dle vás moudrost totéž, co odmítání oženit se, pak jste myslím autorova cílová skupina.
temp
2010-07-25 20:08:02
[smazáno]
2010-04-08 06:29:31
Vzkaz pro "Výškové stavby" a "Garmr sport": toto není inzertní prostor a takovéto rádoby komentáře kvůli zpětným odkazům na weby budu mazat! Wu
Wu
2009-11-10 23:28:38
jm: to víš, ženy, plémě hadí [mrk]
bb
2009-11-10 22:28:42
jm
2009-11-10 18:36:32
To teda asi bude veledílo. Jestli má autor hašteřivou, hádavou, závistivou, majetnickou, malichernou a rozhazovačnou ženu, tak se má rozvést a ne ještě o tom psát knihy, aby každý viděl, jak je zabržděn.

Teď mě mrzí, že jsem se nepodíval na to TV show s ním, jestli moderatizátora napadlo aplikovat osvědčený cimrmanovský test na takovéto radikální mudrlanty: jestli jsou ochotni svoje bláboly aplikovat i sami na sebe a jestli teda jeho žena je taková zrůda. Zpravidla tyhle superideologie jsou strašně nemilosrdné na všechno kolem vyjma sebe sama.


bb
2009-11-10 12:55:25
Wu
2009-11-09 20:18:27
Bedřichu, díky za doplnění, k tomu už není co dodat - k takovému názoru na ženy, manželské soužití a partnerství Hausmannova kniha dokonale zapadá.
Bedřich
2009-11-09 19:32:00
Wu
2009-11-08 23:54:24
Bedřich: ano? A je to taky takové utrpení, jaké popisuje Hausmann?
Bedřich
2009-11-08 19:27:04
Wu
2009-11-08 18:14:25
et: A kdo si myslí, že je nejzkušenější na světě, trousí takovéhle poznámky (plné kvaziargumentací a argumentačních chyb).

bb: to je fakt, vůbec jsem si nevšiml, že Bedřich pojmenoval hlavní problém knihy.

Bedřich: jestli šlo o pousmání a nadsázku, není to z textu poznat (na rozdíl od mnou zmiňované knihy Muž na vodítku).
et
2009-11-08 16:09:07
bb
2009-11-08 13:57:51
Bedřich
2009-11-08 11:25:35
Wu
2009-11-07 23:24:41
bb: já ho viděl akorát na fotkách a dvakrát mi sympatický nebyl.

Bedřich: ale takoví přece nejsme ani my, ani naše vztahy, takhle deklasovaných vztahů je pár procent, a v ostatních je všechno namíchané. Hateřivost i velkorysost, ješitnosti pokora na obou stranách.
Bedřich
2009-11-07 17:32:29
bb
2009-11-07 13:16:22
bb
2009-11-07 10:21:45
Wu
2009-11-07 00:06:24
Yveta: tak nějak, když si vybere k popisům extrémy, vždycky z toho vyjde extrémní text.

Mimochodem, kde se Hausmann objevil, někde v televizi? Za včerejšek mi na tuhle stránku přišlo 800 návštěv.
Yveta
2009-11-06 22:49:14
Wu
2009-03-27 23:16:14
Ledový klid mi při čtení chyběl. Vysloveně nepravdivých nebo ubohých útoků je v knize spousta, hlavně proto, že ke každému jeho negativnímu případu najdeme protipříklad - takže jeho generalizace je nesmyslná.
Orchidei_11
2009-03-27 12:04:06
Očekávala jsem od knihy příliš? Zvědavost mi nedala a knihu si půjčila, ale žádnou vyšší hodnotu či prozření do mého života nepřinesla. Přečetla jsem ji s ledovým klidem? Tudíž velmi ráda ji opět do knihovny navrátím. S čím ale nesouhlasím jsou útoky na učitelky, které jsou neschopné a arogantní tetky, které údajně vychovávají žáky a studenty k vlastnímu, tj. žensky úzkoprsému obrazu se zvrácenou hierarchií hodnot. Sama jsem pracující student, a že by přednášející na univerzitě byly arogantní tetky, které mě nejsou schopny přivést na zajímavé podněty a dostat ze mě to nejlepší, tak to rozhodně ne! Dárkovým košem jsme bezesporu rovným dílem všichni, muži i ženy? máte tedy smůlu. Vy sám jste dárkovým košem se zkaženými rybičkami a francouzským koňakem!!!
Wu
2008-12-27 19:07:28
Denny: v některých směrech možná autor má pravdu, ale popisuje extrémy, nejproblematičtější rysy. Jistě, existují ženy, kterým jde jen o majetek. Stejně jako existují muži, kterým jde je o sex. Ale ani jedno není univerzální vlastnost a ani jedno neopravňuje k despektu k druhému pohlaví,kterého je bohužel Hausmannova kniha plná.
Denny
2008-12-26 21:27:10
Právě tuto knihu čtu. Ze začátku mě pobavila a navodila celkem příjemnou a vtipnou atmosféru. Po přečtení dalších stránek jsem pochopila jedno, že za všechno může žena. Postrádám v této knize vývoj lidstva jako takového, protože právě tato podtsatná etapa lidstva ovlivnila taky chování mužů a žen. Pokud bychom chtěli se podívat na vývoj společnosti, tak vidíme pouze jedno, a to, že žena jako taková byla neustále stavěna do role pasivního diváka, který neměl žádná práva, pouze právo rodit děti a starat se o svého "lovce", snášet jeho knutu a řádně vychovávat děti a vést domácnost.

Autor klade muže a ženu na rovnoprávný post, přitom říká, že ženy nejsou schopné se vyjadřovat k politice, nebo dokonce v ní působit. Dále nejsou schopné žádných objevů v oblasti vědy a jiných odvětví lidské činnosti. Je to jako výkřik naprosto zakomplexovaného člověka, který skáče jako blecha z jedné postele na druhou a není schopen si vytvořit žádný hlubší vztah, který by ho zaujal natolik, aby přestal klamat sebe a jiné.
V mnoha směrech by člověk řekl, že má pravdu, ale v současné době je téměř každá žena schopna se postarat o svou ekonomickou stránku života a sama se taky rozhoduje, že chce žít ve volném svazku s mužem. Proč? Protože je ekonomicky nezávislá. Jsou však ženy zlatokopky, které přímo vyhledávají muže zajištěné nejlépe s úmrtním listem v kapse, a ty jsou schopné svého muže zešměšňovat, psychicky týrat, podvádět a lézt jeho přátelům do postele. Tento přestárlý bonviván, ale věděl, že si bere mladé "kotě" a protože je muž s ohromnou výbavou, dle autora, úžasnou inteligencí a jinými vlastnostmi, kladu si otázku jak může takto naletět. Vždyť to co následuje ho mohlo ihned napadnout.
Na druhou stranu je vědecky prokázáno, že ženy jsou naprosto stejně promiskuitní jako muži, a mohou se bránit, že jim to dala příroda do jejich genů. Musí si vybrat jako jiné samice v živočišné říše, toho nejlepšího, který zajistí dobré potomstvo a dostatek potravy.
Musím na závěr říct, že jsem vdaná 33 let, jsem pořád atraktivní žena a neustále se vzdělávám. Muže mám ráda. A v jejich společnosti se cítím lépe než ve společnosti žen. Nemám chuť se bavit o dětech, vaření nebo pomlouvat sousedy, bohužel na takovéto debaty nemám čas, protože je spopusta jiných zajímavějších životních podnětů.
Wu
2008-12-05 11:40:25
Jedna z nejlepších? No nevím nevím, i kdž odhlédnu od zcela černobílého (černého) obsahu, ani stylově to není nijak převratné dílo.
Lucasinka
2008-12-04 20:39:37
Wu
2008-09-08 11:46:32
Á, pán je psycholog [smích].
Sveřepost obhajování nepodstatného je výlučný a jediný znak duše nešťastné ženy? To jsou mi novinky...
Jimi
2008-09-08 10:48:23
Wu
2008-04-28 08:35:23
Také hledím s otevřenými ústy [smích].
Moučka
2008-04-27 23:21:30
Hledím s otevřenými ústy, jak se někteří lidé mohou snížit, pakliže si stěžují na jednostranný pohled a sami tak pi tom činí pohleden neméně neobjektivním.
Kupříkladu takový Wu: Skutečnost, že se podle zvyku ukrýváš za jakousi nesmyslnou přezdívkou, tě jediná chrání od výsměchu, kterého by se ti ode mě dostalo už proto, že jsi se uchýlil k znovuužívání výrazu demagogie v souvislosti s nepolitickou knihou. Zcela jednoznačně jsi nepochopil etimologii slova pramenícího v řečtině a užívaného výhradně na agoře. Není-li tvoje obeznámení s takovými věcmi dostačující, neměl by jsi se vrhat do slepého opakování chyb druhých, zvláště ne tehdy, pakliže tě nepoučily. Vyčítám ti to ale jen proto, že jsi muž a jako takový jsi za své chyby plně odpovědný.
Zuzana je žena, tudíž takové odpovědnosti u ní nehledám a ničeho jí vyčítat nebudu.
To samé platí u účastnice "holka". Zajímalo by mne, po enciklopedii kterých rudých soudruhů sáhla, když sepisovala text 2007-01-23 22:51:14. Každopádně budu natolik velkorysý, a doporučím ji knihu Jana Patočky - Sokrates (Státní pedagogické nakladatelství; Praha 1991). A předpokládám, že i dívka se za takový výkon zastydí...
Pro všechno na světě, děkuji, že existuje někdo jako Vesy, jediný, jež měl dostatek soudnosti, aby držel v úctě práci vyšší té vlastní doposud vykonané (působí-li dotyčný nebývale úspěšně v oblasti antropologicko-filosofické, patří mu za toto přirovnání má omluva).
U vás ostatních musím bez jekéhokoli pejorativního přídechu konstatovat že jste nepřekonali scholastickou koncepci pravdy ve smyslu krytí cogitatio et intelectus a vynáším nad vámi dvojího možného rozsudku: Buď jste knihu nečetli, nebo jste ji četli ale neumíte číst (čtením zde míním více, než prázdnou artikulaci znaků, míním epistémé čtení).
Kniha pochopitelně není prázdnou intencí, jež by pretendovala na hanobení ženství jako takového (naopak je kniha jednoznačná ve vyčlenění struktury ženství, ve které jediné může být feminní bytost krásnou a vlastní ženou bez podmiňující vztaženosti k mužskému principu), nýbrž postupuje fenomenologicky co do vztahu muže a ženy. Jako taková spočívá v hluboké reflexi, a to nikoli partikulární ale složité, jíž je možno napadnout pouze tehdy, pakliže ji pochopím. To se zde téměř nikomu, kdo by ji kritizoval nepoštěstilo, siceže si to myslíte. Světlou výjimkou je "Jara", ale jak vidno, pochopit knihu zároveň znamená, v okruhu pátrání po pravdě, nikoli ustanovování pokryteckých pretencí rovnoprávnosti (což také zdařile předvedl Jara), s knihou souhlasit.
Wu
2007-12-13 07:27:09
vahes: hm, jasný signál, že jde o demagogii se zrnkem pravdy.
vahes
2007-12-12 21:33:44
Zuzana
2007-12-10 18:51:54
Wu
2007-12-09 22:41:24
Zuzana: to o dcerách je pěkná nadsázka, ale zajímalo by mě, jaké stopy na nich zanechala výchova pravého mužského šovinisty.
Zuzana
2007-12-09 21:51:42
Elf
2007-12-04 16:47:10
Wu
2007-12-04 08:14:56
Zuzana: celkem ztráta času, že? To zrnko pravdy, ukryté pod pohrdáním, se dá najít jinde a v mnohem lepší formě.
Zuzana
2007-12-03 20:45:56
Wu
2007-11-28 18:46:44
Elf: přesně tak, malou část popisovaného chování můžeme vidět každou chvíli, ale to co popsal je výběr toho nejhoršího. A přisouzený všem ženám.
Paní Marie tím 2x možná myslela 200% ... [úsměv]
Elf
2007-11-28 15:42:07
Elf
2007-11-28 15:15:57
Wu
2007-04-23 10:29:19
Vesy: jistě, inteligentní čtenář si podle svého přebere cokoliv. Ale na těch pár zajímavých myšlenek existují mnohem vhodnější knihy.
Vesy
2007-04-23 00:41:01
Wu: jedna věc je, jak je knížka napsaná a druhá věc je, jak si ty "extrémy" přebere čtenář..Takže záleží spíš na jeho inteligenci..Osobně s mnoha názory pana Hausmanna souhlasím, některým se musím smát a nad některými kroutím hlavou..Nemyslím, že by mě přečtení týhle "knížky" nějak zásadně změnilo, jen vyjádřila pár zajímavých myšlenek, které si nechce někdo jen tak připustit..A určitě by nebylo na škodu, kdyby si tuhle knížku přečetlo i jemnější pohlaví..S nadsázkou, nadhledem, ale přesto s ostražitostí na detaily "mužského" života..Určitě by to mohlo vyvolat zajímavou diskuzi, ale zatím jsem si všiml pouze nadšených výkřiků, opěvování nebo věčného zatracování..škoda..Jinak Příručku militantního feminismu už jsem si přečetl, ale radši se do toho pustím znova.. :)
Wu
2007-04-19 23:12:28
Vesy: jo, extrém na jednu i na druhou stranu. Jenže na to, abys nebral knihu moc vážně, je moc vážně napsaná... Tak až si Příručku militantního feminismu přečteš, zmiň se v komentářích, jsem zvědavý jak na tebe zapůsobí :).
Vesy
2007-04-19 13:17:31
Knížku jsem četl několikrát a při čtení kolikrát kroutil hlavou - přišlo mi, že někdo přetiskl moje myšlenky na papír..Je fajn, že se někdo "nebál" a rovnou do toho šlápl..Celkově bych knížku ale nebral až tak vážně, některé věci si tam protiřečí..V některých věcech bych s autorem vůbec nesouhlasil, např. že ženský sou JEN na sex..No a taky mi tam chybělo nějaké smířlivé slovo na konci..Ještě zkusim druhou stranu mince a přečtu si Příručku militantního feminismu :) Věřim, že se o sobě dozvím něco nového, opět se trochu zasměju a udělám si obrázek o tom, jak ženský koukají na nás..Samozřejmě musim brát v úvahu, že jde o extrémní kousek, stejně jako od pana Hausmanna..
Wu
2007-01-23 23:21:31
Ano, bylo by zajímavé vidět, co by o vztahu muže a ženy napsal slovutný Sokrates. Bylo by to moudré a vznešené, nebo by to bylo podobné páně Hausmannově knize?
Beztak se Xantypa do řečí dostala jen kvůli Sokratovo kumpánům :).
holka
2007-01-23 22:51:14
Wu
2007-01-23 21:58:32
K tomu se nedá nic dodat - máš naprosto pravdu. Rodina je záležitost obou dvou.
holka
2007-01-23 21:36:20
Wu
2006-08-08 12:05:28
Jara
2006-08-08 10:42:33
Wu
2006-07-16 16:38:01
jana
2006-07-12 03:32:57
Jara
2006-06-14 22:48:04
Wu
2006-06-14 11:04:52
JAra
2006-06-14 10:24:45
Wu
2006-06-14 08:25:09
Jara
2006-06-14 01:57:45
Wu
2006-06-12 20:40:20
Jara
2006-06-12 19:37:17
Wu
2006-06-12 12:50:36
Jara
2006-06-12 12:27:57
autorova-spolužačka
2006-02-15 18:19:50
Wu
2006-02-15 12:30:27
autorova-spolužačka
2006-02-14 20:58:04
Wu
2006-02-14 20:26:27
autorova-spolužačka
2006-02-14 14:52:04
Wu
2006-02-12 21:22:14
Renata
2006-02-12 19:17:44
Wu
2005-10-30 19:28:24
Marie
2005-10-30 18:17:28