Wuwejův zápisník

Kruhový objezd pro statečné

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
xxx
2019-12-06 11:29:16
Wu
2019-12-04 22:07:13
xxx: jo, je to špatný příklad, jsou to křižovatky, máte pravdu.

Když se zase vracíme k tomu Globusu - já už bych tedy ani nemusel :) - tak moje stanovisko je, že kdo ho vidí poprvé, může být zmaten. Jako jsem byl já.
Ale časem se to naučí. Jako já.

No a co se týče přípravy v autoškole, gratuluji. Když jsem autoškolu dělal já, to jest v minulém století, tak turbo nebylo nikde. Neukázali mi ani normální kruhák, neb v okruhu 40 km žádný nebyl :).
xxx
2019-12-02 10:51:29
tresen
2019-12-01 18:18:46
xxx
2019-12-01 06:58:54
tresen
2019-11-30 21:47:41
Wu
2019-11-30 21:35:08
Chyběla tam jen poprvé, napodruhé už ne, proto se na to taky v článku nevymlouvám.
Díky za odkaz na Bohunice, je opravdu pěkný.
Ten Hradec - no já nevím, nevidím tam žádné vyvádění z vnitřního ven
https://mapy.cz/zakladni?x=15.8420277&y=50.2021565&z=20&base=ophoto&source=muni&id=2149
ale hlavně je to tam s těmi semafory dost zvláštní... Přemýšlím, jestli to tam není spíš na mimoúrovňovou křižovatku. Ale tohle evidentně taky funguje.
xxx
2019-11-30 10:07:48
xxx
2019-11-30 10:03:53
Wu
2019-11-29 21:47:23
xxx: no já nevím, čtu to po sobě znovu a vidím tam několikrát popis svých chyb, svých pocitů, přemítání o tom, jestli to bylo nutné a že si myslím, že původní stav byl lepší (to už si teď nemyslím, aby bylo jasno). Možná volba slova "kreativita" nese trochu podtext, ale nezdá se mi, že bych s velkou radostí kritizoval práci dopravních inženýrů .
Setkáváte se s takovou kritikou často? Máte s dopravou něco společného?

Zpátky k turbo kruhovému objezdu. Jistě, viděl jsem ho poprvé, dokonce při prvním průjezdu byl tak nový, že tam ještě nebyla značka se schématem pruhů, takže jsem moc šancí neměl (bez předchozího setkání s takovým typem). Prostě jsem klasicky najel, uviděl dva pruhy, držel se ve vnějším - a najednou zjistil, že mě vyhazuje jinam, než potřebuju. Teď už ho znám a nejspíš ho zvládnu i jinde jako vy napoprvé a naprosto bez problému.

Vlastně nevím, jak to uzavřít. Zmatkování v neznámé situaci asi neznamená, že ten člověk nesmí za volat, že - ale situací kdy na nich bude někdo zmatkovat, bude s rostoucím výskytem turbo kruháků ubývat, takže článek bude nakonec jen deníkový záznam.

P. S. Žádný jiný turbo neznám, ale moje trasy jsou omezené. Víte o nějakém dalším poblíž Pardubic?
xxx
2019-11-28 23:33:58
Wu
2019-11-25 22:24:55
sax : ano, do určitého množství fungují pěkně, křižovatku udělají plynulejší a dají šanci do ní vjet i z jiných než hlavních tahů.
Co se týče zdvojení pruhů, vidím to stejně. Do středu nevjíždím, neb bych nevyjel... Ale co jsem teď chvíli googlil srovnání různých typů, tak tenhle "turbo" je vlastně vylepšení dvoupruhového. To potom dává smysl, má méně kolizních míst a možná i větší průtok. Samozřejmě pokud se většina bude do správného pruhu trefovat.
Mimochodem většina obrázků, co jsem našel, má už i nájezd rozdělený do pruhů, takže zařazování probíhá delší dobu a při dobrém značení to může fungovat.
sax
2019-11-24 23:35:57
Wu
2019-11-24 22:24:08
xxx: koukám že je tu posun od tykání a k vykání, možná už připouštíte, že nejsem úplný debil... Tak teď ještě jinou otázku, než tuhle manipulaci, a můžeme se bavit.
xxx
2019-11-24 22:13:26
Wu
2019-11-24 16:46:27
A. P. s Vaším zhodnocením naprosto souhlasím. Jediné, co by stálo za vědecké přezkoumání, je hypotéza, že nositelé zmnožených chromozómů mají znalost turbo kruhových objezdů vrozenou.
A. P.
2019-11-24 10:29:37
xxx
2019-11-24 08:27:25
Wu
2015-09-07 23:06:18
No to jo, vzpomněl jsem si na vícepruhové a z google na mě vypadlo tohle: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1149681
Moc podařený kousek :)

A další katastrofa jsou takové ty miniaturní, ty vlastně jako objezd nefungují vůbec, třeba tenhle:http://mapy.cz/zakladni?x=15.7607898&y=50.0567215&z=20&base=ophoto
Na něm je vidět, jak tam auta po "hlavní" jezdí rovně (a téměř bez zpomalení).
Mila
2015-09-06 14:09:19
Wu
2015-02-22 23:35:02
olda: no tak s tímhle se předvedli. Zrovna dnes jsem na to koukal - oni těmi pruhy vlastně vytvořili minikřižovatky uprostřed kruhového objezdu :)
olda
2015-02-19 17:09:12
Wu
2013-11-11 00:44:01
Jarda: díky za komentář, jsem rád, že nejsem jediný, kdo s tím má potíže.
Jarda
2013-11-09 23:17:25
Tim
2013-09-25 11:38:48
Onehdá jsem narazil na taky pěkně pitomej kruháč - http://mapy.cz/#!x=16.249996&y=49.527251&z=19&d=muni_5288_1&t=s je to tam dokonce tak, že kamiony a dodávky to projíždí přes ty zpomalovací prahy, protože se tam jinak nevymotají. To mi řekněte, kdo tohle vymejšlí...
Wu
2013-09-20 00:41:21
Ono stačí málo, něco, čeho si člověk ani vědomě nevšimne - třeba je tam značek míň a méně billboardů a tak se lépe soustředí.
Tomas Linger
2013-09-19 13:16:39
Tak to je vysi level :-D. Neco podobneho mame v Berouně. Je ale pravda ze u nas je znaceni a celkove tahle problematika hodne na spatne urovni. Obcas jezdim do Vidne a presto ze tam je mega provoz tak nikdy nemam problem vcas odbocit a podobne. Nevim cim to presne je protoze se zda byt znaceni vesmes stejne. Asi je driv, prehlednejsi ? Nevim kazdopadne je to zasadni rozdil a nejedna se o nahodu.
Wu
2013-09-17 01:18:34
D.n.: věřím - projížděli jsme tam autobusem na zájezdu, viděl jsem to zblízka :)

Tribun: je to jedno s druhým - všeobecná neznalost (nezažitost) přednosti zprava je důsledek toho, jak málo nerozlišených křižovatek je. A tak se to řeší dalšími značkami.
(Ale myslím, že zrovna parkoviště u hypermarketů jsou v tomhle směru dobrá škola - všude mají přednost zprava.)
Tribun
2013-09-15 09:56:58
Nějak nechápu tu potřebu komplikovat něco tak jednoduchého, jako je kruhový objezd. Asi stejná potřeba, jako bludiště jednosměrek nebo značka co pět metrů, protože něčím tak jednoduchým, jako je přednost zprava, se přece nebudou Češi navzájem urážet.
D.n.
2013-09-15 04:34:11
Doporučuji zkusit kruhový objezd u Arc de Triomphe. Projedeš-li "Ho" bez újmy, žádná překážka již Ti nebude připadat nepřekonatelná.
Wu
2013-09-15 04:08:02
To jo :).
Já tedy nejsem žádná řidičská hvězda, takže je dost možné, že běžný řidič tohle zvládá bez větších problémů...
Ale to vyjíždění z vnitřního pruhu do vnějšího v místě, kde zároveň na kruhák vjiždějí jiná auta, zrovna šťastné není. By mě zajímalo, co mám správně udělat, když tam někdo zrovna vjede. Zastavit a počkat? nebo si to obkroužit?
anny
2013-09-14 22:12:14
Přijde mi trochu děsivé, když se člověk musí nejprve vybavit foťákem a skicákem, aby si ujasnil, co měl dopravní specialista vlastně na mysli...