Wuwejův zápisník

Prezidentští kandidáti a dva mentální záseky

Čtěte od konce stránky, nejnovější komentář je jako první.
Podívejte se také na pravidla pro komentáře.
V textu komentáře můžete použít formátovací znaky * (tučné písmo) a _ (kurziva). Uzavřete jimi text zleva a zprava, naformátuje se automaticky.
Můžete také vkládat Emoji.
Pro odběr komentářů k tomuto článku jako RSS použijte tento odkaz.

(požadováno)
(jen osobní / nekomerční)
(ochrana proti spamu)

Zaškrtnutí způsobí, že budete mít předvyplněné údaje (nick, mail, ...) ve formulářích. Řešení je založeno na cookies, zaškrtnutím souhlasíte s jejich použitím. Souhlas můžete kdykoliv odvolat kliknutím zde.
Wu
2012-11-07 09:49:29
Jo, na přehled přihlášených není pěkný pohled. K tomu dva odkazy, jeden zkratkovitý:
https://twitter.com/volven/status/265556641196412928
a jeden dlouhý: http://kojot.name/2012/11/06/hodnoceni-prezidentskych-kandidatu/
(sice místy z jiných důvodů a malými obměnami v pořadí, ale v zásadě se s Kojotem shoduji).
Anakin
2012-11-06 18:28:11
Já mám problém s těmi, kteří se nakonec nepřihlásili (Švejnar, Němcová). Ty bych tam vidělo raději, než ty stávající.
Wu
2012-11-02 01:46:06
Ale ne, vůbec to nezní neprakticky nebo naivně, prezident jako reprezentant státu by měl rozhodně být nadstranický, důvěryhodný a morálně na výši, s tím naprosto souhlasím.
(inspirovalo mě to k zamyšlení na téma "morální autority", teď už ho jenom napsat ;))
bb
2012-11-01 10:04:17
Jo, nemocná jsem .... už 2.týden za pochodu, a docela mě to zmáhá.. Takže večer fakt vcelku odpadám :-( Je vidět, že znáš své pappenheimské...
....
Víš, já jsem člověk, co se týče nějakého politického rozhledu a znalostí, tak totálně mimotický, až je to hanba.. Ale asi je to nějaká moje sebeobrana a prostě mám pocit, že nemám kapacitu na to, abych tyhle věci sledovala... Proto je to u mě fakt výjimečný jev, že jsem se o tohle téma chvíli začala zajímat...
To co teď napíšu, bude znít možná velmi neprakticky a naivisticky.... Ale ber to tak, že je to prostě můj názor, a nikomu ho klackem cpát do hlavy nemíním :-)
Podle mne, jak já osobně to sama za sebe cítím, by prezident měla být osobnost se silným morálním kreditem, člověk který je mimo všechna ta politická kašpárkování, člověk kteréhožto si lze vážit, jehož slovům lze důvěřovat, a který bude v tom nejlepším slova smyslu i "reprezentativní postavou", na kterou můžeme být trochu hrdi, a ani trochu se za ni stydět............
Ale možná si to představuji jako hurvínek válku, no :-)
V našich dějinách, ohlédnu-li se, jsou pro mě takovými figurami Karel IV. a Václav Havel. Prostě někdo, před kým s přirozenou úctou a pokorou člověk rád smekne ..
A mně se pořád dere na mysl, že Táňa Fischerová, by tuhle morální hodnotu, které je potřeba jako soli, mohla z velké části opět naplnit ....
Notabene, kam se dnes podíváme, všude je víc a víc bolesti, děsů, běsů, zloby, zla.
A já mám prostě ten pocit, že každý střípek něčeho dobrého, který si můžeme hýčkat, každé dobré semínko, které můžeme zasadit - bychom v tuto chvíli neměli promarnit, ale měli bychom je všichni z plna sil chránit.
Tož tak....
Wu
2012-11-01 01:44:19
Tribun: s tou spoluzodpovědností si nejsem jistý, oba úřady podléhají vládě a žádný nemá výkonné pravomoci, jen sběr, vyhodnocení a předání informací.
BIS - "Oblasti, kterými se BIS zabývá, vymezuje zákon o zpravodajských službách ČR (č. 153/1994 Sb.). Zjištěné poznatky předává BIS vládě a prezidentovi republiky. Jako instituce je přísně apolitická, nemá represivní pravomoc ? nemůže zadržet, zatýkat ani vyslýchat." (http://www.bis.cz/kdo-jsme.html)
UZSI - "Naše činnost nemá represivní charakter. ÚZSI není orgánem činným v trestním řízení a z naší práce nevyplývá žádné ohrožení práv a svobod občanů České republiky. V případě, že jako vedlejší produkt své činnosti zjistíme poznatek, který kompetenčně přísluší službám s vnitřní působností či orgánům činným v trestním řízení, ihned a bez dalšího rozpracování je předáváme příslušným institucím." (http://www.uzsi.cz/cz/co-delame.html)

jm: jasně že je tu prostor i pro anketu.
Randák zatím nevypadá ani na petiční hlasy, ani na podporu zákonodárců, ale nechám se překvapit.
Vybírání mezi Zemanem a Fischerem mě také děsí :-/.

Kojot: tuhle jsem si přečetl nějaký rozhovor se Zemanem a všiml jsem si, jak moc jsou ty jeho bonmoty manipulativní. Nuda to sice není, to je fakt, ale nic co bych oceňoval.
Dienstbier vypadá hodně zkušeně, jak si tak čtu jeho životopis na Wikipedii.

fialka: díky za odkazy, jsou zajímavé (nečetl jsem ještě všechno). To je právě to, u tajných služeb je už z podstaty těžké až nemožné dopátrat se pravdy - a proto se také u Randáka zasekávám.

HC: hm, na tom něco bude, na tom důrazu na svůj vzhled.
Vladimíru Dvořákovou neznám, ale politogie je pro politiku myslím solidní vzdělání :)
U knížete bych spíš než na šimrání tipoval na jakousi podvědomou úctu k vrchnosti a vzhlížení k prezidentovi. Šlechtický původ, ještě navíc kníže... ještě že se nejmenuje Václav ;)

bb: dočti, dočti. Usínáš už o půlnoci? Nejsi nemocná? :-D
O Fischerové nesoudím nic moc. Při orientačním třídění kandidátů (pořádně budu vybírat až bude jasno, kdo skutečně kandiduje, tohle je jen taková rozcvička) jsem ji víceméně iracionálně vyloučil, není mi sympatická. Když jsem se teď trochu podíval co o sobě píše a co se o ní píše, stejně jsem si nepomohl; přijde mi strašně nevýrazná, i přes informace o pracovitosti v parlamentu. Zkoušel jsem číst některé z citovaných promluv, ale také to neklaplo. Program je takový éterický, humanismus překypující (tím nechci říct, že humanismu nefandím).
bb
2012-10-31 00:09:18
HC
2012-10-30 22:21:47
Randák určitě ne, na 99% jsem přesvědčený, že má (minimálně kvůli svému nekonání) spoustu důvodů ke špatnému svědomí.

Franze těžko hodnotit. Podle mě má každý člověk, který klade tak velký důraz na svůj vzhled, velkou bolest na duši.

Je velká škoda, že nekandiduje (ačkoli se o ní hovořilo) Vladimíra Dvořáková. Byl jsem rozhodnut podpořit v prvním kole ji a ve druhém kohokoli proti knížeti (dostal-li by se).

Mimochodem kouzlo knížete je mi záhadou. Kalouskův maskot, jehož vliv na reálnou politiku (viz plané mektání o tom, jak TOPka opustí vládu) se limitně blíží nule, zřejmě vzbuzuje díky své divoké minulosti příjemné šimrání v pánevní oblasti mnohých žen...
fialka
2012-10-30 22:20:16
Kojot
2012-10-30 12:21:49
Když tak sleduji ty kandidáty, tak mám pocit, že až na jednoho jsou to samí nudní patroni (včetně Franze!), přičemž tomu, který nudný patron není (Zeman) nevěřím ani nos mezi očima. Franz sice na první pohled zaujme (je vyloučeno, aby na první pohled nezaujal!), ale když se člověk podívá blíž, zjistí, že pořád dokola plantá takové jakési neslané nemastné moralistní kecy a dělá všechno proto, aby hlavně nikoho příliš nenasral a byl tak nějak univerzálně přijatelný. Přesto patří k těm, kteří by mi na Hradě nevadili.
Randáka neumím posoudit. Aktuálně je pro mě asi nejpřijatelnějším kandidátem mladý Dienstbier - sice z něj nezáří charisma atd., ale mám takový pocit, že je to slušný člověk, který by mohl zvládnout roli mediátora atd.
Dilema volby Fischer vs. Zeman je depresivní i pro mě.
jm
2012-10-30 11:39:11
Díky za upozornění na p. Randáka, to by mohla být alternativa v tom neuspokojivém výběru.

Jestli je tu i prostor pro anketu, tak jsem chtěl volit p. Švejnara, ale ten už nekandiduje.

Pro mě by ideální kandidát byl p. Pithart, ale v těchto volbách nekandiduje.

Dosti depresivní jsou ty předpovědi, že ve druhém kole budeme vybírat mezi p. Zemanem a p. Fischerem.
Tribun
2012-10-30 09:23:25
Generál prezidentem? To si mi nějak nezdá. Ano, Svoboda byl také generál, ale to byl "fronťák" a jeho rodina za věrnost republice draze zaplatila. Ale špión? Navíc z podstaty věci vyplývá, že Randák je za současný stav spoluzodpovědný, protože buď nevěděl, ač měl a mohl, nebo věděl, ale nekonal. Že by generál zpravodajské služby neměl žádné možnosti, jak se postarat o bezpečnost republiky?

Jiný případ je Franc. Ano, je to svým způsobem provokace a recese, ale proč ne? Má snad prezidentský úřad nějakou vážnost? Jestli kdy jakou měl, odešla s Kalousem. Můj názor je, že když už má být na Hradě šašek, tak ať je alespoň pořádně počmáranej. Lepší extravagantní podivín, který něco dokázal, než hyperkonformní úředník bez jiskry a bez ambice vyjma ambice sloužit a vládnout.